Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiukat korkit

Vierailija
01.07.2026 |

Joissakin. juomapulloissa on, etenkin lähdevesissä, niin tiukat korkit, että koettelee voimia. Olen kuntoileva kundi ja rautaakin nousee penkistä, vain se 70kg. Niin vain jäi korkki avaamatta. Saksilla piti kaulaosa pullosta poistaa. Miten sitten vanhukset ja lapsukaiset saavat vettä sun muuta kostuketta omatoimisesti pullosta kun korkki on jumitettu tehtaalla kiinni ikiajoiksi. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä korkkeja saa auki ilman teräasetta. Olen omasta mielestäni ihan normaalivahva, mutta osa on kuin liimattu kiinni. 

Vierailija
2/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä korkkeja saa auki ilman teräasetta. Olen omasta mielestäni ihan normaalivahva, mutta osa on kuin liimattu kiinni. 

Hyvä kun kerroit. Ajattelin olevani se ainoa epäonnen magneetti näissä korkki jutuissa. Merkillistä, ettei pullottamossa ole mitään testiä, satunnaisotanta, jolla selviäisi helposti laatuvirhe. Niin kauan kait kiusa pysyy keskuudessamne, kunnes äänestetään koivilla. Itse olen jo tänään kirjannut ylös viimeksi änkyröineet lähdevesipullot. Se firma on nyt osaltani entinen juomalähde! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä on kunnon tuulennussima vinkuheinä😅 

Vierailija
4/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkittajana tehtaalla. Sori, mulla nousee penkistä 150 kiloa, niin ne menee joskus vähän tiukalle.

Vierailija
5/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ostaa sellainen apuväline, korkinavaaja-apuväline Rustasta tai Prismasta. Ei niitä muuten auki saa. Tuoremehupullojen korkitkin samanlaisia, ettei niistä saa edes kunnolla otetta.

Vierailija
6/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa useampiakin erilaisia apuvälineitä korkkien avaamiseen.

Vierailija
7/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti saat korkin auki helposti. 

Vierailija
8/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkittajana tehtaalla. Sori, mulla nousee penkistä 150 kiloa, niin ne menee joskus vähän tiukalle.

Löysää vähän. Toivoo Suomen kansa ja turistikatraat. Kiitos. 

Vierailija
9/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ostaa sellainen apuväline, korkinavaaja-apuväline Rustasta tai Prismasta. Ei niitä muuten auki saa. Tuoremehupullojen korkitkin samanlaisia, ettei niistä saa edes kunnolla otetta.

Aha! Kiitos vinkistä. Täytyy kysyä myyjiltä kun noissa paikoissa pistäytyy. Hyvää kesänjatkoa sinulle. 

Vierailija
10/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin uskoisi, mutta nussia se ei ainakaan osaa

Vierailija
11/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kaikki kerma-ym tölkit. Olen käsivammainen ja nämä nyky korkit ovat suoraan helvetistä. Mulla on sellainen muivinen lätkä, jolla saan otteen. 

Vierailija
12/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa useampiakin erilaisia apuvälineitä korkkien avaamiseen.

Tämäpä uutinen. Korkkijumi on siis poikinut useitkin ratkaisuja pulmaan? Aina oppii uutta. Kiitos tiedosta. 

Kyllä kuitenkin myyntipakkaus tulee mielestäni aueta helpommin, etenkin jyomapullojen. Aina apuvälineitä eiole matkassa - moniko siitä mahdollisuudesta on edes perillä. 

Vierailija
13/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin uskoisi, mutta nussia se ei ainakaan osaa

No vielä on kesää jäljellä. Harjoitus tekee ihmeitä ja mainitsemassasi harrastuksessa kesällä nestetasapaino on hyvä huomioida. 

Vierailija
14/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä yksikään korkki jäänyt avaamatta ihan vaan käsillä. Käytät salilla vetoremmejä etkä kanna ruokaostoksia kaupasta kotiin kävellen?

T. Vahvakätinen nainen

Vierailija
15/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sellainen rautainen avaaja pitää olla joka kodissa!

Vierailija
16/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin tölkkeihin on saatava takaisin vanha perinteinen taittonokka. Pullot myös tehtävä saman mallisiksi taittonokalla.

Vierailija
17/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kaikki kerma-ym tölkit. Olen käsivammainen ja nämä nyky korkit ovat suoraan helvetistä. Mulla on sellainen muivinen lätkä, jolla saan otteen. 

Niinpä, mikä lie syy alunperin korkkien roisiin kireyteen. Onhan se valmistajan asia huolehtia tuotteensa toimivuudesta. Ajattelin itse pulmaa vääntäessäni nahkaa näpeissä korkin ympärille, että miten tuo aiheuttaa harmia ikään ja kuntoon katsomatta, siis kaikille. Helteellä saattaa maastossa olla mukana vesipullo joka ei aukea. Silloin ajaudutaan jo nestevajeen huomaan. 

Vierailija
18/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin tölkkeihin on saatava takaisin vanha perinteinen taittonokka. Pullot myös tehtävä saman mallisiksi taittonokalla.

Siis tarkoitat pullon uudelleen muotoilua vai erillistä kaatonokkaa avatulle pullolle? 

Vierailija
19/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee jotain pehmeetä käden ja korkin väliin. Sitte aukee, kun ei käteen satu. Talouspaperia, nenäliinaa, paidan helmaa tai pyyhettä. Muuten en sais yhtään korkkia auki.

t. en nosta mitään narukäsi

Vierailija
20/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vielä yksikään korkki jäänyt avaamatta ihan vaan käsillä. Käytät salilla vetoremmejä etkä kanna ruokaostoksia kaupasta kotiin kävellen?

T. Vahvakätinen nainen

Ollos ihailtu vahvakätinen nainen! Laitoin tuossa aloitukseen kuntoilun ja sen hikisen penkkienkkarin viitteeksi, että jotain perusrusinaa paidanhihan ylälatvassa on. Ja siitä huolimatta piskuinen vesipullo sai pidettyä pintansa. 

En käytä vetoremnejä ja puolen viikon sapuskat roudaan kaupasta kämpille apostolikyytiä.