Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko apteekki tehdä liivatteettomia kapseleita?

Vierailija
01.07.2026 |

Siis valmistaa lääkkeen ilman tuotteen liivatekapselia vai pitääkö olla resepti? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen kapselin avata ja ottaa lääkkeen. Ei niitä gelatiinikapseleita ole pakko syödä. Yleensä ne on ei-eläinperäistä gelatiinia, joten sopivat kaikille.

Ei sellaista olekaan kuin ei-eläinperäinen gelatiini. Vegekapselit mainitaan aina erikseen.

Googletapa asia. Agar-agar on merilevää ja ei-eläinperäistä gelatiinia. 

Vierailija
22/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen kapselin avata ja ottaa lääkkeen. Ei niitä gelatiinikapseleita ole pakko syödä. Yleensä ne on ei-eläinperäistä gelatiinia, joten sopivat kaikille.

Ei sellaista olekaan kuin ei-eläinperäinen gelatiini. Vegekapselit mainitaan aina erikseen.

Googletapa asia. Agar-agar on merilevää ja ei-eläinperäistä gelatiinia. 

No se on agar-agaria, eikä gelatiinia...

On juu ylipäätään vegekapseleita olemassa tietenkin. Gelatiini = liivate

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nyt jotain sinulle määrättyä lääkettä vai yleisesti apteekkien itse valmistamaa kapselia?

Minulle määrättyä lääkettä, josta ei ole valmiina liivatteetonta versiota. Lähinnä kiinnostaisi muiden kokemukset, koska lopullisesti asia selvinnee vain kysymällä apteekki/lääkäri.

Ap

Monesta lääkkeestä on rinnakkaisvalmisteita. Eli käytännössä sama lääke ja sama vaikuttava aine. Tuurilla se rinnakkaislääke olisi vegekapselissa?

Vegekapseleita itsessään saa kyllä ainakin tilaamalla netistä. Pakkaustarvikkeita myyvässsä isossa suomalaisessakin verkkokaupassa ainakin niitä on ollut myynnissä. 

Voi myös kysyä, saako kapselin avata ja vaikka sekoittaa lääkejauheen johonkin juomaan. Jos nimenoaan kynnyskysymys on, ettei itse halua syödä gelatiinia. Toki varmasti ei mielellään ylipäätään ostaisikaan koko kapseleita. (Vai onko kysymys kuitenkin tabletista?)

Niin siis ei ole tiedossa rinnakkaisvalmisteita ja tuo sekoittelu on vähän niin ja näin, kun lääkkeet on kai pakattu niin kuin niiden kuuluu kapselista imeytyä.

Ei ole elintärkeä lääke, mutta vähän kiinnostaa, mitä vaihtoehtoja on eli ilmeisesti ei ole, ellei itse tilaa noita kapseleita.

Ap

Vierailija
24/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä, ei musliimit voi niitä syödä🤔

Tapamuslimi syö mitä haluaa. Juutalaisetkin vetää pekonia

Vierailija
25/25 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista vaikka itse tilaisit liivatteettomat kapselit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän