Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainuulaisen miehen tuska: Minusta ei koskaan tule isää

Vierailija
01.07.2026 |

Kainuussa alle viisikymppisiä miehiä on noin 2 400 enemmän kuin naisia. Sukupuolten epätasapaino on erityisen voimakas parikymppisten ikäluokassa. 

Heikkinen ajatteli parikymppisenä, että aikuisena hänellä on oma ydinperhe. 48-vuotiaana hän käsittelee surua siitä, ettei haave toteutunutkaan.

”Kun mies lähestyy Kainuussa viittäkymppiä, unelman perheestä voi aika lailla haudata. 

https://www.hs.fi/elama/art-2000012033874.html

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän näitä käy sääliksi miehenä jolla on onnistanut. Itsestään huolehtiminen. Miksi ei voi huolehtia itsestään ja vähän katella sillä silmällä miten muutkin fiksut miehet toimii. Ei ole kyllä vaikeaa olla naisten keskuudessa todella suosittu ja haluttukkin jos itse haluaa. Tuokin mies voisi olla ihan itse halutessaan täysin erinäköinen kuin nyt. Iskä x4 

Naisten keskuudessa ei tarvitse olla haluttu eikä suosittu jos on jo 4 tenavaa kamarissa. Miehiä varten taidat meikata.

On silti kiva olla kiva ja haluttu. Kiva kun voi ihan suoraan naiselle sanoa että tykkää kun hän näyttää hyvältä ja on tärkeää että näytän itse naisen silmissä hyvältä. Aika moni nainen on sanonut että ei todellakaan kiinnosta mikään peräkammarin poika. Siistit kiinnostaa ja siisti ja fiksu pitää itsestään huolta aina 

Vierailija
242/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua naista joka hakee mamua ulkomailta kun kotimaassaankin olisi hyviä miehiä ja mainittu maailman upein luonto. Kuka haluaa solkata koko elämän ulkomaankieltä kehitysmaalaisen kanssa kun olisi valmiita hyviä kotimaan sulhojakin tarjolla.

Tuskin kukaan nainen sitä varsinaisesti "hakee". Ihminen ei valitse, keneen ihastuu ja rakastuu. Se ihana saattaa tulla vastaan vaikka työkomennuksella, kuten minulle kävi. En voisi kuvitellakaan seurustelevani miehen kanssa, johon en ole ihastunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän näitä käy sääliksi miehenä jolla on onnistanut. Itsestään huolehtiminen. Miksi ei voi huolehtia itsestään ja vähän katella sillä silmällä miten muutkin fiksut miehet toimii. Ei ole kyllä vaikeaa olla naisten keskuudessa todella suosittu ja haluttukkin jos itse haluaa. Tuokin mies voisi olla ihan itse halutessaan täysin erinäköinen kuin nyt. Iskä x4 

Naisten keskuudessa ei tarvitse olla haluttu eikä suosittu jos on jo 4 tenavaa kamarissa. Miehiä varten taidat meikata.

On silti kiva olla kiva ja haluttu. Kiva kun voi ihan suoraan naiselle sanoa että tykkää kun hän näyttää hyvältä ja on tärkeää että näytän itse naisen silmissä hyvältä. Aika moni nainen on sanonut että ei todellakaan kiinnosta mikään peräkammarin poika. Siistit kiinnostaa ja siisti ja fiksu pitää itsestään huolta aina 

Miehet, jotka käyttävät sanaa fiksu, ovat naisia.

Vierailija
244/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti komealle ja mukavalle erämiehelle löytyisi vaikka millaisia ottajia. Mutta tämä kaveri ei ole komea ja tuskin luonteensakaan osalta erityisen valloittava persoona. 

Tämä. Oikeat erämiehet ei ole ikinä ilman jos eivät tahdo olla. 

Mutta tämä lienee näitä jotka menevät mökille kittaamaan kaljaa. Kuvasta päätellen ei jalka nouse. 

Näin toki vain ensimmäisen kuvan, koska maksumuuri, mutta kun jo siitä herää epäilys, että mies ei ole nähnyt vemmeltään vuosikymmeniin muuta kuin vatsaa nostamalla ja peiliä apuna käyttäen, tarkkaan ottaen mistä hän ajattelee naisen itsessään viehättyvän? 

Jonnekin Kuhmoon lähtee vain eräelämästä pitävä nainen, ja newsflash: me olemme aika urheilullisia, ja TIETENKIN haluamme urheilullisen miehen, joka ei saa sydänkohtausta jo ensimmäisellä rundilla eikä tiputtele hikeä päällemme sängyssä. 

Oma mieheni on vuoden tuota vanhempi ja näyttää 20 vuotta nuoremmalta, koska on hoikka ja hyväkuntoinen. 

Vierailija
245/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan"

Ei sitten ymmärtänyt että elämä on kompromisseja jos parisuhteen haluaa? 

Ei tuollaisiss asioissa kannata tehdä kompromisseja. Sitäpaitsi kompromissi tarkoittaa kahta tyytymätöntä. On järkevintä ottaa kumppani jonka kanssa ei tarvitse niitä tehdä.

Kyllä niitä Kuhmossa viihtyviä naisiakin riittää, mutta me erähenkiset naiset emme ole kauhean innoissamme tissiposkista. Kun on aika ilmeistä että mitä se mies siellä tekeekin, niin ei ainakaan kuluta energiaa.

Jos tahtoo naisen, joka viihtyy eräkämpällä, täytyy olla totinen eräjorma eikä niillä yleensä ole tuollaista määrää ihraa. 

Mutta joo, ei kompromisseja. Koskaan, millään elämän osa-alueella. 

N47, 22 vuotta onnellista avioliittoa takana oman eräjorman kanssa. Joka ongelmia kohdatessaan ratkoo ne eikä vingu medialle. Luonne, joka mahdollistaa itkemisen lehdille on muuten yksi selittävä tekijä, ettei naista löydä. Pahasti toiminnanvajausta ajukopassa näillä asioidensa levittelijöillä.

Olen niin samaa mieltä kompromisseista. Ne eivät ole ensinkään hyväksi ruoansulatukselle. Älkää tehkö kompromisseja yksityiselämässänne. Töissä voi joutua joskus väliaikaisesti tekemään, mutta älkää tehkö niitä vapaa-ajalla. Maailmassa on 8 miljardia ihmistä, kyllä sieltä joku löytyy jonka kanssa niitä ei tarvitse tehdä. 

Älkää koskaan, koskaan tyytykö mihinkään. 

Se prinssi Rohkea kun ei voi tulla juttusille, jos olet kompromisseilemassa jonkun sammakon kanssa. 

Kamalan ruma sanakin koko kompromissi. 

Vierailija
246/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa taas sen totuuden, että kehopositiivisuus ei ole koskaan koskenut tai tule koskemaan miehiä.

Eikä pidä koskeakaan. Lihava mies on luonnonvastainen olento, kerta kaikkiaan. 

Katsopa antiikin patsaita, millaisia miehet ovat niissä -ja naiset. Nainen tarvitsee tietyn määrän rasvaa ruumiiseensa raskauden ja imetyksen takia. Mies ei. 

Tietenkään naistenkaan ei pitäisi olla samoilla rasva% tuon miehen kanssa. Suositusrasva% on molemmille sukupuolille olemassa ihan syystä. Sairastuvuus on niillä lukemilla pienintä ja keho tervein. 

Miesten ylipaino on muuten naisen kannalta suurempi ongelma kuin naisen ylipaino miehen kannalta siitä yksinkertaisesta syystä, että hyvin pienikin ylipaino miehillä tuppaa aiheuttamaan erektio-ongelmia, ja jokainen 5 kg ylipainoa lyhentää penistä sentin. Häpyluun päällä olevan rasvan takia. Seksuaalinen nautinto lihavan miehen kanssa on siis täysin poissuljettua, ainakin jos sattuu olemaan penetraatiokeskeinen nainen. Kyllä, meitäkin on. Laji olisi hävinnyt sukupuuttoon jos penetraatio olisi naisille niin yhdentekevää kuin feministit tykkäävät väittää. 

Vierailija
247/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikuista hakee kivan naisen ovat kovia myös marjastaan ja sienestään. Hyvää huolta pitää pitää tietysti.

Vierailija
248/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

Tyyppi on pahasti ylipainoinen, omien sanojensa mukaan suurimman osan ajasta töissä ja odottaa, että joku nainen muuttaisi Kuhmoon hänen perässään?

Mitä hänellä on tarjota naiselle, muuta kuin kodinhoitajan paikkaa?

Kuhmo, erityisesti Lentua on niin kaukana kaikesta, että ei sinne kukaan halua pelkästään miehen vuoksi. Ei siellä ole työpaikkoja tai oikein mitään muutakaan. 

Kuulostaa siltä että naisilla on standardit aika korkealla. Pitäisikö niitä hieman laskea?

Ai korkeat standardit, kun haluaa normaalipainoisen miehen, joka ei olisi aina töissä eikä asuisi korvessa?

Miehet usein syö yksinäisyyteensä. He "poikamiestyvät", joka merkitsee muun muassa sitä, että aletaan syömään grilliruokaa (koska siellä voi jutella edes jonkun kanssa) tai sitten kanetaan kotiin mikroruokaa (koska hän ajttelee etteiosaa tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin äiti tai kukaan eksistä ja miksi pitäiiitselleen tehdä hyvää ruokaa). Lenkille ei tule lädettyä, kun masentaa ja tiesmitä eikä kaverikaan ollut kotona. 

sitten kun mies aloittaa suhteen ja se toimii hyvin, niin mies alkaa hoikistua. pelkästääön seksi tekee sen ja tietenkin, jos naisystävä tykkää lenkkeillä, niin fiksu mies lähtee toki mukaan. Siinä se sivussa hoituu. 

nämä voivat naisiinkin päteä toki, hiukan muunnellusti. Väittävät tosin, että me naiset hiukan lihomme, jos suhde voi tosi hyvin. mene ja tiedä. 

itse olen näistä syistä aina ajatellut etten anna lihavalleaan miehelle pakkeja. pakit itse asiassa  minulta saa miestyyppi, joka on himourheilija, koska heillä tuntuu oman kokemuksnei mukaan aina ollut myös vähän liian pakkomielteinen luonne eivätkä ole rentoja elämäntyylinsäkään vuoksi. Minulla on sitten kaveri, joka nimenomaan etsii himourheilijoita, koska on itsekin sellainen. Minä pidän hyötyliikunnasta ja rennosta itsensä fyysisestä kehittämisestä ilman pakkoja tai edes ilman verenmakua suussa. En ole spartalainen 

Minä en ikinä huolisi miestä joka ei kykene huolehtimaan itselleen terveellistä ravintoa ja liikuntaa ihan itse. Jos tarvitsee naisen voidakseen elää edes jotakuinkin kurinalaisesti ja järjellisesti, eihän se mikään mies ole vaan lapsi ja äitiä vailla. 

Ja kyllä ne himourheilijatkin osaa ottaa rennostikin. Se urheilu on katso niiden mielestä hauskaa, ei mitään spartalaista itsekidutusta. Hyvä elämä tulee siitä, että ollaan enimmäkseen kurinalaisia ja rentoudutaan kun on sen aika. Jumalakin lepäsi yhden päivän seitsemästä, ei päinvastoin. 

Oma tuttavapiiri on tuon aloituksen miehen ikäluokkaa, eikä kukaan mies TODELLAKAAN näytä tuolta ja vingu lehdissä huonoa onneaan. Koska ne ovat niitä himourheilijoita, jotka kykenevät tarvittavaan kurinalaisuuteen muillakin elämän osa-alueilla -silloinkin kun elämä potkii päähän, mitä se tekee kaikille. 

Vierailija
249/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua naista joka hakee mamua ulkomailta kun kotimaassaankin olisi hyviä miehiä ja mainittu maailman upein luonto. Kuka haluaa solkata koko elämän ulkomaankieltä kehitysmaalaisen kanssa kun olisi valmiita hyviä kotimaan sulhojakin tarjolla.

Maailmassa on varmaan paljon asioita, joita et tajua. 

Suurimmalla osalla ulkomaisen miehen ottaneista se mies on britti, jenkki, ruotsalainen, norjalainen tms. länsimaalainen. Harvassa on kehitysmaalaisten vaimot. 

Itsellä on ihan suomimies, mutta "hieman" eri kaliiberia kuin tämä kuhmolainen. En ole oikein innostunut näistä magnumeista. 

Vierailija
250/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti komealle ja mukavalle erämiehelle löytyisi vaikka millaisia ottajia. Mutta tämä kaveri ei ole komea ja tuskin luonteensakaan osalta erityisen valloittava persoona. 

Mutta tämä lienee näitä jotka menevät mökille kittaamaan kaljaa. Kuvasta päätellen ei jalka nouse. 

Näin toki vain ensimmäisen kuvan, koska maksumuuri, mutta kun jo siitä herää epäilys, että mies ei ole nähnyt vemmeltään vuosikymmeniin muuta kuin vatsaa nostamalla ja peiliä apuna käyttäen, tarkkaan ottaen mistä hän ajattelee naisen itsessään viehättyvän? 

Jonnekin Kuhmoon lähtee vain eräelämästä pitävä nainen, ja newsflash: me olemme aika urheilullisia, ja TIETENKIN haluamme urheilullisen miehen, joka ei saa sydänkohtausta jo ensimmäisellä rundilla eikä tiputtele hikeä päällemme sängyssä. 

Oma mieheni on vuoden tuota vanhempi ja näyttää 20 vuotta nuoremmalta, koska on hoikka ja hyväkuntoinen. 

Naiset väittävät ihastuvansa ensisijaisesti luonteeseen! Se tuntui olevan kultaa tällä miehellä, joten ihmettelen kyllä jos hän sinkku vielä lehtijutun julkaisun jälkeen..

Vierailija
251/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

Tyyppi on pahasti ylipainoinen, omien sanojensa mukaan suurimman osan ajasta töissä ja odottaa, että joku nainen muuttaisi Kuhmoon hänen perässään?

Mitä hänellä on tarjota naiselle, muuta kuin kodinhoitajan paikkaa?

Kuhmo, erityisesti Lentua on niin kaukana kaikesta, että ei sinne kukaan halua pelkästään miehen vuoksi. Ei siellä ole työpaikkoja tai oikein mitään muutakaan. 

Kuulostaa siltä että naisilla on standardit aika korkealla. Pitäisikö niitä hieman laskea?

Ai korkeat standardit, kun haluaa normaalipainoisen miehen, joka ei olisi aina töissä eikä asuisi korvessa?

Miehet usein syö yksinäisyyteensä. He "poikamiestyvät", joka merkitsee muun muassa sitä, että aletaan syömään grilliruokaa (koska siellä voi jutella edes jonkun kanssa) tai sitten kanetaan kotiin mikroruokaa (koska hän ajttelee etteiosaa tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin äiti tai kukaan eksistä ja miksi pitäiiitselleen tehdä hyvää ruokaa). Lenkille ei tule lädettyä, kun masentaa ja tiesmitä eikä kaverikaan ollut kotona. 

sitten kun mies aloittaa suhteen ja se toimii hyvin, niin mies alkaa hoikistua. pelkästääön seksi tekee sen ja tietenkin, jos naisystävä tykkää lenkkeillä, niin fiksu mies lähtee toki mukaan. Siinä se sivussa hoituu. 

nämä voivat naisiinkin päteä toki, hiukan muunnellusti. Väittävät tosin, että me naiset hiukan lihomme, jos suhde voi tosi hyvin. mene ja tiedä. 

itse olen näistä syistä aina ajatellut etten anna lihavalleaan miehelle pakkeja. pakit itse asiassa  minulta saa miestyyppi, joka on himourheilija, koska heillä tuntuu oman kokemuksnei mukaan aina ollut myös vähän liian pakkomielteinen luonne eivätkä ole rentoja elämäntyylinsäkään vuoksi. Minulla on sitten kaveri, joka nimenomaan etsii himourheilijoita, koska on itsekin sellainen. Minä pidän hyötyliikunnasta ja rennosta itsensä fyysisestä kehittämisestä ilman pakkoja tai edes ilman verenmakua suussa. En ole spartalainen 

Minä en ikinä huolisi miestä joka ei kykene huolehtimaan itselleen terveellistä ravintoa ja liikuntaa ihan itse. Jos tarvitsee naisen voidakseen elää edes jotakuinkin kurinalaisesti ja järjellisesti, eihän se mikään mies ole vaan lapsi ja äitiä vailla. 

Ja kyllä ne himourheilijatkin osaa ottaa rennostikin. Se urheilu on katso niiden mielestä hauskaa, ei mitään spartalaista itsekidutusta. Hyvä elämä tulee siitä, että ollaan enimmäkseen kurinalaisia ja rentoudutaan kun on sen aika. Jumalakin lepäsi yhden päivän seitsemästä, ei päinvastoin. 

Oma tuttavapiiri on tuon aloituksen miehen ikäluokkaa, eikä kukaan mies TODELLAKAAN näytä tuolta ja vingu lehdissä huonoa onneaan. Koska ne ovat niitä himourheilijoita, jotka kykenevät tarvittavaan kurinalaisuuteen muillakin elämän osa-alueilla -silloinkin kun elämä potkii päähän, mitä se tekee kaikille. 

wow miten väärin voi toisen viestin ymmärtää!

Vierailija
252/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka käyttävät sanaa fiksu, ovat naisia.

Kyllä mä luulen, että tämä on se yksi palstalainen joka usein vikisee siitä, että haluaa olla naisten silmissä haluttu. 

Vierailija
253/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Pohjoismaissa asuvat tai keskieurooppalaiset kehitysmaalaisia? 

Vierailija
254/254 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset väittävät ihastuvansa ensisijaisesti luonteeseen! Se tuntui olevan kultaa tällä miehellä, joten ihmettelen kyllä jos hän sinkku vielä lehtijutun julkaisun jälkeen..

Ihan varmasti on ihana luonne, mutta missä miehen kanssa voi viettää aikaa, kun hän tekee omien sanojensa mukaan liikaa töitä tai on mökillä? Parisuhde vaatii yhdessäoloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi