Kainuulaisen miehen tuska: Minusta ei koskaan tule isää
Kainuussa alle viisikymppisiä miehiä on noin 2 400 enemmän kuin naisia. Sukupuolten epätasapaino on erityisen voimakas parikymppisten ikäluokassa.
Heikkinen ajatteli parikymppisenä, että aikuisena hänellä on oma ydinperhe. 48-vuotiaana hän käsittelee surua siitä, ettei haave toteutunutkaan.
”Kun mies lähestyy Kainuussa viittäkymppiä, unelman perheestä voi aika lailla haudata.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan"
Ei sitten ymmärtänyt että elämä on kompromisseja jos parisuhteen haluaa?
eli mielestäsi ei ole kohtuutonta useiden tuhansien eurojen treffi matkat pariisiin?
Kesämökki ja sen ylläpito, vene jne. ei maksa mitään?
Toisekseen kirjoitin kompromissista. Ja mikä ihmeen "treffimatka"?
Jos deitti haluaa barceloonaan tai pariisiin niin eikös deitti ole treffi kumppani?
Yhteiseltä lomalta tuo minusta kuulostaa, ei miltään treffeiltä. Akkujen lataaminen ei oikein sovi yhteen treffien kanssa.
Olemme runkkareita kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan"
Ei tuollainen vain toimi :/
Ei se ole kompromissi, että yhteisiä rahoja käytetään tuhansien eurojen matkoihin koko ajan jos toinen olisi mielummin viikon vaikka keskiaikaisessa tyrmässä vedellä ja leivällä kuin Pariisissa (minä, minä olen se joku ja olen nainen 🙋).
Tai jos pitää asua kaupungissa ja sisustaa kalliisti kaikella muovisella ja vapaa-aika on sitä, että käydään koko ajan jossain viihteellä, jossain kuitenkin mikä maksaa paljon ja mistä en pidä.
Enkä ole pihi enkä missään nimessä arvosta miehessä pihiyttä tai sosiaalista arkuutta ja estyneisyyttä. Mutta tarvitsin kyllä miehen, joka ymmärtää että ne parin kolmen tosi fancyn ulkomaanmatkan rahat on parempi laittaa kattoremppaan ja talon leivinuunin kunnostukseen. Auton ja mettäkoirien "kunnostukseen" on aina myös hyvä olla rahaa ja matkailla voi vaikka Norjan puolelle tai kotimaassa.
En usko että tuollaiset kaupunkilaisnaisten perään haikailevat edes ymmärtävät miten hirveä ja tavallinen tarina se perhe-elämä olisi ollut toiselle täysin sopimattomassa ympäristössä. Siis kummin päin tahansa, ei se nainenkaan olisi voinut "kompromissina" muuttaa korpeen ja viihtyä siellä jos ei viihdy.
No ei sekään sitten ole ok, että pidetään mökkiä Kuhmossa jos toinen ei koskaan saa lomia. Se mökki on paljon kalliimpikin kuin lomat, ja ylläpitokustannukset päälle.
Molempien täytyy tehdä myönnytyksiä. Joskus mökille, joskus lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain hänestä monella tavalla sympaattisen kuvan. Välittää veljensä lapsesta ja lapsista muutenkin, ja on mitä ilmeisimmin onnistunut olemaan hyvällä tavalla mukana monen lapsen elämässä. Se on oikein hyvä tapa käyttää elämänsä, jos omat unelmat eivät toteudu.
Joo, muuten aivan mukavan ja sympaattisen oloinen kaveri, mutta jäykkä, ei valmis kompromisseihin. Ne ovat ominaisuuksia joita tarvii jos parisuhteen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisi sinkkuäitiä ja alkaisi cuckmieheksi
Tai tekisi kuten muutkin suomalaiset jotka haluaa perheen. Ottaa vaimon ulkomailta.
Kyllä niissä on surulliset lopputulemat.
Ei se aasialaisvaimokaan Kainuuseen sopeudu.
Ainoa mikä on asiassa surullinen on suomalainen kateellinen nainen.
Kun suomalainen incel hakee aasiasta vaimon, on suomalainen nainen siinä kuviossa ainoa voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kuvan mies on ruma joten sen takia siitä ei tullut isää. Ulkonäkö on naisille tärkeintä eikä Juha-antti kelpaa naisille. Suomessa on ainain 300000 miestä jotka ei kelpaa ulkonäön takia naisille joten eivät saa lapsia koskaan.
Minusta hänellä on komeat piirteet. On varmasti nuorena ollut kivan näköinen kaveri. Nyt näyttää aika tavalliselta viisikymppiseltä, hieman liikaa painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kompromissi, että yhteisiä rahoja käytetään tuhansien eurojen matkoihin koko ajan jos toinen olisi mielummin viikon vaikka keskiaikaisessa tyrmässä vedellä ja leivällä kuin Pariisissa (minä, minä olen se joku ja olen nainen 🙋).
Tai jos pitää asua kaupungissa ja sisustaa kalliisti kaikella muovisella ja vapaa-aika on sitä, että käydään koko ajan jossain viihteellä, jossain kuitenkin mikä maksaa paljon ja mistä en pidä.
Enkä ole pihi enkä missään nimessä arvosta miehessä pihiyttä tai sosiaalista arkuutta ja estyneisyyttä. Mutta tarvitsin kyllä miehen, joka ymmärtää että ne parin kolmen tosi fancyn ulkomaanmatkan rahat on parempi laittaa kattoremppaan ja talon leivinuunin kunnostukseen. Auton ja mettäkoirien "kunnostukseen" on aina myös hyvä olla rahaa ja matkailla voi vaikka Norjan puolelle tai kotimaassa.
En usko että tuollaiset kaupunkilaisnaisten perään haikailevat edes ymmärtävät miten hirveä ja tavallinen tarina se perhe-elämä olisi ollut toiselle täysin sopimattomassa ympäristössä. Siis kummin päin tahansa, ei se nainenkaan olisi voinut "kompromissina" muuttaa korpeen ja viihtyä siellä jos ei viihdy.
No ei sekään sitten ole ok, että pidetään mökkiä Kuhmossa jos toinen ei koskaan saa lomia. Se mökki on paljon kalliimpikin kuin lomat, ja ylläpitokustannukset päälle.
Molempien täytyy tehdä myönnytyksiä. Joskus mökille, joskus lomalle.
Koko Kainuu on yhtä mökkiä, ei sinne lomalle kannata mennä.
t. kainuulainen mies joka älysi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisi sinkkuäitiä ja alkaisi cuckmieheksi
Tai tekisi kuten muutkin suomalaiset jotka haluaa perheen. Ottaa vaimon ulkomailta.
Kyllä niissä on surulliset lopputulemat.
Ei se aasialaisvaimokaan Kainuuseen sopeudu.
Ainoa mikä on asiassa surullinen on suomalainen kateellinen nainen.
Kun suomalainen incel hakee aasiasta vaimon, on suomalainen nainen siinä kuviossa ainoa voittaja.
Miksi suomalainen nainen voittaisi siinä mitään, kun eihän asia edes koske häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ymmärrä kompromissin käsitettä? Kompromissi ei tietenkään ole se että muutetaan Helsingin kantakaupunkiin tai Kuhmon korpeen vaan "jotain siltä väliltä". Samoin kompromissi ei ole se että vapaa-aika on pelkkää mökkeilyä tai pelkästään ulkomaanmatkoja.
Mikset itse ymmärrä, että kompromissia ei kaikissa asioissa löydy tai ole mielekästä tehdä?
Minä en halua Pariisiin tai millekään kaupunki -tai rantalomalle koskaan. Päiväksikään. Ikinä. En halua käyttää siihen senttiäkään. Maksaisin pakkotilanteessa vähän, jottei minua sellaiselle raahattaisi.
En halua asua kerrostalossa tai oikeastaan missään muualla kuin niin, että naapuriin on reilusti yli kilometri.
En minä ainakaan onnistunut näitä asioita toivovan miehen kanssa tekemään kompromissia millään, mutta hänkin epätoivoissaan kuvitteli että jos toinen haluaa asua kaupungissa ja toinen korvessa niin "kompromissi" on asua kalliissa pakettiomakotitalossa Espoossa niin että omasta ikkunasta näkee viiden metrin päässä olevan naapurin seinän.
Tai että matkailukompromissi olisi ollut että käydään vain kerran vuodessa ulkomailla ja välillä käydään kotimaassa hotellissa tai kylpylässä "irtiotolla" ja minun toiveet hoituu sillä että "saan" mökkeillä yksin.
Ei kaikessa voi tehdä kompromissia.
Sinun kompromissisi tässä tilanteessa on se, että et ala suhteeseen sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa tuollaisista asioista ei voi tehdä kompromisseja. Sellainen on ajan haaskausta molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin Pohjoisen peräkylältä ja lukion jälkeen lähdin etelään opiskelemaan kuten lähes kaikki tytöt.
Sitä ennen olisin kyllä mieluusti seurustellut jonkun ihan tavallisen peräkylän pojan kanssa, mutta ei poikia kiinnostanut. Olen lyhyt, tumma, ruskeasilmäinen ja kiharatukkainen. Vaaleat tytöt kiinnostivat silloinkin, 90-luvulla, poikia enemmän.
Opiskelujen aikana kävin vaihdossa ulkomailla ja tapasin ihanan miehen. Yhteistä taivalta on takana jo lähes 30 vuotta.
Asumme Suomessa ja lapsetkin ovat jo aikuisia.
Olemme asuneet siellä Pohjoisen peräkylässäkin lähes 10 vuotta. Koko perhe viihtyi hyvin ja meillä vanhemmilla oli töitä hyvin. Retkeiltiin, hiihdettiin, lasketeltiin, marjastettiin, mökkeiltiin. Omakotitalossa isolla tontilla oli rauhaa ja puuhasteltavaa.
Suurkaupungissa kasvanut mieheni ihastui Pohjoisen luontoon ja innostui valokuvaamisesta. Oppi myös tekemään lumitöitä, puuhommia ja ajamaan peräkärryn kanssa.
Työtilanteet muuttuivat ja nyt asutaan etelän kaupungissa. Tämäkin on ihan ok, mutta kumpikin jäi kaipaamaan peräkylää. Aikuiset lapsemme toki ovat viihtyneet opiskeluissaan etelässä jo tovin.
Jos haluaa parisuhteen ja perheen, pitää olla valmis tekemään muutoksia ja poistumaan mukavuusalueeltaan. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.
Just nuo ulkomaalaset miehet vie täältä suomalaisilta miehiltä naisia. Täällä pk-seudulla näkyy koko ajan ulkomaalanen mies+suomalainen pariskuntia muttei käytännössä ikinä sukupuolet toisinpäin.
No ei näy koko aikaa. Joskus harvoin näkee, ja kyllä nuo sukupuolet ovat välillä toisinkin päin.
Ei tuo mitenkään yleistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko juuri kukaan teistä lukenut juttua? Ei jotenkin vaikuta siltä.
Aloittaja olisi voinut referoida jutun, jos haluaa, että nimenomaan artikkelista jutellaan eikä asiasta.
Aika paljon kommentoidaan jutun henkilöä siihen nähden, jos on tarkoitus keskustella vain "asiasta".
kommentoidaan perusteella mitä jutusta on luettavissa ilman maksumuuria. ihan luonnollista, kun keskustelupalstasta on kyse
tunnut ottavan liian henkilökohtaisesti nyt kommentit jutun henkilöstä
Otan henkilökohtaisesti sen, että ihmisistä on tullut näin typeriä. Myönnän kyllä sen. Jutun henkilöä en tunne, enkä tiedä, mutta luin jutun ja sitten näitä kommentteja ja tuli sellainen olo, että Suomella ei ole kovin kirkas tulevaisuus edessä. Ellei sitten nuorille opeteta medianluku- ja keskustelutaitoja.
Sama täällä. Minusta on outoa, että tänne tullaan haukkumaan tuota ihan symppiksen oloista miestä, jolla tuntui olevan hyvät tunnetaidot ja pystyi käsittelemään valintojansa syyllistämättä muita. Siis ilman, että juttua ollaan edes luettu.
Tsemppiä tälle miehelle, minusta on hienoa että on löytänyt sisältöä elämäänsä, ja on tukena myös muille ihmisille, lapsille ja aikuisille.
Vähän näitä käy sääliksi miehenä jolla on onnistanut. Itsestään huolehtiminen. Miksi ei voi huolehtia itsestään ja vähän katella sillä silmällä miten muutkin fiksut miehet toimii. Ei ole kyllä vaikeaa olla naisten keskuudessa todella suosittu ja haluttukkin jos itse haluaa. Tuokin mies voisi olla ihan itse halutessaan täysin erinäköinen kuin nyt. Iskä x4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hesalainen, aviossa oleva perheenisä joka viettää 100 x mielummin kesälomansa omalla rantamökillä kuin alumiinipötkössä 10km korkeudessä hikiseen barceloonaan hinkaten.
Ymmärrän hyvin tätä haastateltua miestä Kainuusta, mikä vika on mökkeilyssä Järvi-Suomen, maailman upeimmassa luonnossa? Tätä pitäisi kysyä näiltä trävelläys fanittaja naisilta nyt Hesarin seuraavaksi.
Ei töiden tekeminen ja mökkeily ole oikeita syitä sinkuksi jäämiseen. Itse teen todennäköisesti vielä enemmän töitä ja valitsen lomalla rauhan aina mieluummin kuin miljoonakaupungin. Kumppaniehdokkaita on riittänyt näilläkin spekseillä ihan riittävästi. Veikkaan että ongelma löytyy sieltä luonnepuolelta. Tuon ikäinen lapseton mies...sanonpahan vaan, että ei ole mikään helpoin kumppaniehdokas. Se miksi hän ei ole nuorenakaan löytänyt ketään, niin se voi johtua sitten ihan hänestä itsestään. Tai sitten siitä, että deitit haluavat Pariisiin tai Barcelonaan (?), mikä kertoo enemmän Heikkisen himoitsemasta naistyypistä. Kannattaisi vähän tarkistaa omia kriteerejä.
Tällainen valittaminen on ihan turhaa. Jos sinulla on oikeasti annettavaa toiselle ihmiselle, niin sellaisena olet oikea helmi, etkä jää yksin, asut sitten kuussa tai Kuhmossa. Jos sinulla ei ole muuta annettavaa kuin vaatimuksia, niin sitten jäät valittelemaan lehtien palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisen feminismin ohjeiden mukaisesti laaditty artikkeli. Sen otsikko on preesenssissä "Minusta ei koskaan tule isää" mutta tekstistä ilmenee että hän on jo 48 vuotta vanha. Vaikka hän "löytäisi" ikäisensä naisen, tämä ei ole enää hedelmällinen vaan vaihdevuotinen, seksuaalisuutensa menettänyt nainen. Miehen "suru" on noin 18 vuotta myöhässä37
Mitä ihmettä? Tuo juttuhan antoi miehestä oikein mukavan kuvan. Minun sympatiani ovat kyllä hänen puolellaan. Ei vaikuta katkeralta vaan on hyväksynyt tilanteensa. On hyvä läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän näitä käy sääliksi miehenä jolla on onnistanut. Itsestään huolehtiminen. Miksi ei voi huolehtia itsestään ja vähän katella sillä silmällä miten muutkin fiksut miehet toimii. Ei ole kyllä vaikeaa olla naisten keskuudessa todella suosittu ja haluttukkin jos itse haluaa. Tuokin mies voisi olla ihan itse halutessaan täysin erinäköinen kuin nyt. Iskä x4
Naisten keskuudessa ei tarvitse olla haluttu eikä suosittu jos on jo 4 tenavaa kamarissa. Miehiä varten taidat meikata.
Vierailija kirjoitti:
En tunne sympatiaa ketään, miestä tai naista, kohtaan, joka luulee löytävänsä kumppanin, vaikka on läski eikä lainkaan pidä huolta itsestään.
Tämähän nimenomaan ei luule kumppania löytävänsä, vaan on tilanteensa kanssa sinut, vaikka se surua aiheuttaakin. On löytänyt elämäänsä sisältöä muista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti komealle ja mukavalle erämiehelle löytyisi vaikka millaisia ottajia. Mutta tämä kaveri ei ole komea ja tuskin luonteensakaan osalta erityisen valloittava persoona.
Jutun perusteella hän vaikuttaa oikein mukavalta. Ei vain ole ollut valmis jättämään kotiseutuaan, eikä ole löytänyt sopivaa kumppania joka sinne lähtisi.
Tulee mieleen laulu Vanhojapoikia viiksekkäitä.
Miksi on etsinyt tissimissukkaa, eikä ole kelvannut mukamas huonompi("tasoinen") nainen?
Tuolla pohjolassakin on varmaan saman kaltaisia naisia - lähestyisi heitä.
Ja oman ulkonäön suhteenkin voisi edes jotakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti komealle ja mukavalle erämiehelle löytyisi vaikka millaisia ottajia. Mutta tämä kaveri ei ole komea ja tuskin luonteensakaan osalta erityisen valloittava persoona.
Jutun perusteella hän vaikuttaa oikein mukavalta. Ei vain ole ollut valmis jättämään kotiseutuaan, eikä ole löytänyt sopivaa kumppania joka sinne lähtisi.
Tulee mieleen laulu Vanhojapoikia viiksekkäitä.
Tämähän se. Sillä on kova hinta jos ei suostu muuttamaan mihinkään äidin luota, ja nyt sitä maksetaan. Tuskin joustaa muissakaan asioissa, lomakohteet siinä jo mainittiinkin.
Mitä luksuselämää kaupungissa asuminen ja vaikka kerran vuodessa lomalla ulkomailla käyminen on? Aivan tavallista duunarin arkea, ei mitään luksusta.