Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto soitti ja kysyi mikä on mielestäni syy etten ole työllistynyt 3 vuoteen

Vierailija
30.06.2026 |

En osannut tuohon vastata mitään. Asun sellaisella paikkakunnalla että täällä ei paljon ole töitä. Mutta kaikki läheiseni asuu täällä, täältäkö pitäisi sitten muuttaa jonnekin? Lisäksi ei ole autoakaan. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita näin: EN TIIÄ eikä kiinnosta. Noi pikkuhitlerit on sun kintereillä ja lopuksi tiputtavat sinut lantalaarista alas, ole varovainen. Terveisin ex-työtön.

Vierailija
2/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on selvästi liian suuret,kun ei tartte töiden perässä muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asuu äiti täällä jonka luonna vierailen 4 krt viikossa

Vierailija
4/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajien aivoituksia voi tietää eikä ennen kaikkea sitä, minkälaisia muut hakijat ovat.

Tyhmä syyllistäväkin kysymys työkkäriltä.

Vierailija
5/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäinen sijainti, pitkä työttömyys, ei ajokorttia, julkiset kulkee miten sattuu, ikä, vanhentunut tutkinto.

Vierailija
6/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa töiden perässä työttömyysalueelta työttömyysalueelle, jännä harrastus !

Vierailija
7/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäinen sijainti, pitkä työttömyys, ei ajokorttia, julkiset kulkee miten sattuu, ikä, vanhentunut tutkinto.

Voisi kyllä opisikella mutta mistä tietää mitä alaa opiskella?

Vierailija
8/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää vittuiluahan tuo on, kai pistit työkkärin tantalle luun kurkkuun.

Vierailija
9/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien indeksit on jäädytetty ja tukia leikattu ja leikataan lisää.

voit jäädä työttömäksi jos niin luulet että tuet liijan hyviä.

Vierailija
10/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että Zeitgeist ja se riitti vastaukseksi.

Vierailija
11/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen jo raportin mielessäni: asiakas kokee työttömyytensä johtuvan fiat-rahajärjestelmää kritisoivasta meemidokumentista.

Vierailija
12/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit suoraan sanonut sille virkailijalle että missä tynnyrissä olet ollut kun et lue edes uutisia tai edes seuraa teidän omaa työpaikkailmoittelua kun töitä ei tarjota.

Vierailija
13/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt aikuinen jo voi äitistään irrottautua. Ymmärrän, että työtilanne on kaikkiaan huono, mutta niin sitä muutkin muuttaa työn perässä. Osa jopa toiseen maahan.  Sitten jos näistä huolimatta ei löydä töitä niin on eri asia. Mutta jos istuu vaan siellä peräkammarissa persis homeessa oottelemassa niitä suuria työllistymismahdollisuuksia omalle kylälle niin saa kyllä varmaan ootella maailman tappiin. Kolmessa vuodessa oisit jo kouluttautunut uudelleen tai oppinut uuden kielen uudessa kotimaassasi. Mut kun äiti. Niinpä niin. 

Vierailija
14/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit suoraan sanonut sille virkailijalle että missä tynnyrissä olet ollut kun et lue edes uutisia tai edes seuraa teidän omaa työpaikkailmoittelua kun töitä ei tarjota.

Joo paatuneimmat järjestelmän hyväksikäyttäjät on ollut koko elämänsä työttömiä kun ei niitä töitä ole tarjolla.

mun ikänen tyyppikin 42v ei ikinään missään töissä ja minä aina.

Vierailija
15/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Itse en ole onnistunut töitä karttelemaan. 

Vierailija
16/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää vittuiluahan tuo on, kai pistit työkkärin tantalle luun kurkkuun.

Vastaus idiootille sossuämmälle olisi voinut olla hyvin pitkällinen ja syvällinen monologi työstä ja siitä miksi sitä tällä hakijalla ei ole. Tunnin pohdiskelun jälkeen varmasti paatuneinkin sussuämmä olisi voinut ymmärtää miten asiaan ollaan perehdytty ja on harrastuneisuutta.

Vierailija
17/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on sama kuin neukkulassa asiakas menee tyhjään kauppaan ostoksille ja kauppias on myyvinään.

Vierailija
18/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tietävät ettei töitä ole eikä tule. Itse menin sanomaan että parempi kun palkkaisivat nuorempia kuin tämmöisiä yli vanhoja viiskymppisiä ... hermostui. 

Lisäsin että olen tyytyväinen näinkin ja työttömyyden ansiosta hyvässä henkisessä ja fyysisessä kunnossa ... meni hiljaiseksi. Semmoinen nelikymppinen lihava ja nuutunut nainen. 😃

Vierailija
19/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paatuneimmat järjestelmän hyväksikäyttäjät on ollut koko elämänsä työttömiä kun ei niitä töitä ole tarjolla.

mun ikänen tyyppikin 42v ei ikinään missään töissä ja minä aina.

Mulla myös 55v tuttu, pari kertaa on pakon edessä joutunut työllistymistuen mukaiseen työhön. Oli aina sitä mieltä, että jonkun pitäisi hänen elintasoaan kustantaa ja minultakin oli rahaa kinuamassa, kunnes katkesi työssä käyvän kamelin selkä. 

Vierailija
20/36 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt aikuinen jo voi äitistään irrottautua. Ymmärrän, että työtilanne on kaikkiaan huono, mutta niin sitä muutkin muuttaa työn perässä. Osa jopa toiseen maahan.  Sitten jos näistä huolimatta ei löydä töitä niin on eri asia. Mutta jos istuu vaan siellä peräkammarissa persis homeessa oottelemassa niitä suuria työllistymismahdollisuuksia omalle kylälle niin saa kyllä varmaan ootella maailman tappiin. Kolmessa vuodessa oisit jo kouluttautunut uudelleen tai oppinut uuden kielen uudessa kotimaassasi. Mut kun äiti. Niinpä niin. 

Äitini tarvitsee apuani eikä mulle muita läheisiä oikein täällä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä