Te-toimisto soitti ja kysyi mikä on mielestäni syy etten ole työllistynyt 3 vuoteen
En osannut tuohon vastata mitään. Asun sellaisella paikkakunnalla että täällä ei paljon ole töitä. Mutta kaikki läheiseni asuu täällä, täältäkö pitäisi sitten muuttaa jonnekin? Lisäksi ei ole autoakaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut! Itse en ole onnistunut töitä karttelemaan.
Olisko kiva olla perseauki paskatuilla?
etkö osaa lopputiliä ottaa?
Onko miten mustikkaa tai puolukkaa tulossa tänä vuonna? Ai niin, et ole ehtinyt katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt aikuinen jo voi äitistään irrottautua. Ymmärrän, että työtilanne on kaikkiaan huono, mutta niin sitä muutkin muuttaa työn perässä. Osa jopa toiseen maahan. Sitten jos näistä huolimatta ei löydä töitä niin on eri asia. Mutta jos istuu vaan siellä peräkammarissa persis homeessa oottelemassa niitä suuria työllistymismahdollisuuksia omalle kylälle niin saa kyllä varmaan ootella maailman tappiin. Kolmessa vuodessa oisit jo kouluttautunut uudelleen tai oppinut uuden kielen uudessa kotimaassasi. Mut kun äiti. Niinpä niin.
:O ohhoh. Miten sinä irroittauduit omasta äitistäsi?
Kaltaisiasi näytti seilaavan Ruotsin laivalla hunnutettuina satapäin.
Vierailija kirjoitti:
Onko miten mustikkaa tai puolukkaa tulossa tänä vuonna? Ai niin, et ole ehtinyt katsomaan.
eihän työtön saa mustikoita poimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt aikuinen jo voi äitistään irrottautua. Ymmärrän, että työtilanne on kaikkiaan huono, mutta niin sitä muutkin muuttaa työn perässä. Osa jopa toiseen maahan. Sitten jos näistä huolimatta ei löydä töitä niin on eri asia. Mutta jos istuu vaan siellä peräkammarissa persis homeessa oottelemassa niitä suuria työllistymismahdollisuuksia omalle kylälle niin saa kyllä varmaan ootella maailman tappiin. Kolmessa vuodessa oisit jo kouluttautunut uudelleen tai oppinut uuden kielen uudessa kotimaassasi. Mut kun äiti. Niinpä niin.
:O ohhoh. Miten sinä irroittauduit omasta äitistäsi?
Napanuora katkaistiin sunnytyksen yhteydessä. kui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit suoraan sanonut sille virkailijalle että missä tynnyrissä olet ollut kun et lue edes uutisia tai edes seuraa teidän omaa työpaikkailmoittelua kun töitä ei tarjota.
Joo paatuneimmat järjestelmän hyväksikäyttäjät on ollut koko elämänsä työttömiä kun ei niitä töitä ole tarjolla.
mun ikänen tyyppikin 42v ei ikinään missään töissä ja minä aina.
Kun minä olin töissä, olin kateellinen työttömille. Sain myös burnoutin ja koska nyt olen työtön itsekin, minun ei enää tarvitse olla kateellinen työttömille.
Saapiko tulla huusholliasi siivoamaan? Tuskin olet työttömyyskiireiltäsi ehtinyt.
Sano, että päässä viiraa. En tiedä mitä siitä seuraa, mutta voihan sitä kokeilla, kai?
Suomen työttömyysaste on tällä hetkellä 12,7, eli työkkärin virkailija taitaa olla aika pihalla.
Ap, lle Kaikkea Hyvää!
Jos sen tietäisi, todennäköisesti ei olisi työtön.
Työttömyyden ratkaisemisessa valta ja avaimet ovat yksin työnantajilla. He eivät halua palkata ihmisiä töihin, pikemminkin pyrkivät lopuistakin ihmistyöntekijöistä eroon ja korvaavat heidät automaatiolla ja tekoälyllä. Mitä eivät niillä pysty korvaamaan, ne työt viedään pois Suomesta halpamaihin.
Tällä tavalla kun työnantajat toimivat, on ihan turha kysellä työttömältä että miksi et työllisty!! Tällainen on vain psykopaattijohtajien henkistä ja taloudellistakin väkivaltaa työttömiä vastaan, mikä on raskas ihmisoikeusrikos! Toivon että ne vielä joutuvat tästä ankaraan vastuuseen!!!
Jos kysymykset tuntuvat oudoilta, kannattaa kysyä virkailijalta kysyykö hän jokaiselta asiakkaalta saman oudon kysymyksen. Virkailijan toiminnan pitää nimittäin olla tasavertaista koskien aivan jokaista asiakasta. Se missä niin sanotaan on nimittäin hallintolaki ja jokaisen virkailijan on noudatettava hallintolakia.
Mä sanoisin ett johtuu varmaan siitä että pidän kiinni omista oikeuksistani enkä suostu alimpaan mahdolliseen palkkaluokkaan lisäksi olen ylikoulutettu
Vierailija kirjoitti:
Voisit aloittaa seuraavaksi haistamalla perkeleen ison paskan. "Muuttaa TOISEEN MAAHAN ja jos sielläkään ei löydy töitä, se on sitten eri asia". No mutta kun ne TOISET tulevat tänne SUOMEEN etsimään töitä ja jäävät sitten Kelan ovenripaan kiinni nauttimaan tuista. Mitä kieliä hallitset itse tai tarviiko Virtasen leipomossa vieraita kieliä, eihän korvapuustit juttele?
Vierailija kirjoitti:
Jos sen tietäisi, todennäköisesti ei olisi työtön.
Työttömyyden ratkaisemisessa valta ja avaimet ovat yksin työnantajilla. He eivät halua palkata ihmisiä töihin, pikemminkin pyrkivät lopuistakin ihmistyöntekijöistä eroon ja korvaavat heidät automaatiolla ja tekoälyllä. Mitä eivät niillä pysty korvaamaan, ne työt viedään pois Suomesta halpamaihin.
Tällä tavalla kun työnantajat toimivat, on ihan turha kysellä työttömältä että miksi et työllisty!! Tällainen on vain psykopaattijohtajien henkistä ja taloudellistakin väkivaltaa työttömiä vastaan, mikä on raskas ihmisoikeusrikos! Toivon että ne vielä joutuvat tästä ankaraan vastuuseen!!!
Mites sun työnhaku etenee paskan jankuttaja?
Asiakas epäilee virkailijan kykyä tavoitteelliseen työskentelyyn. Asetetaan karenssi, kesto N päivää.