Olen tässä kuussa polttanut 6550kcal liikunnalla
Näin väittää aktiivisuusranneke. Minusta tuo ehkä arvioi nuo kalorit yläkanttiin, tai ainakin ne tuntuu aika suurilta / suorituskerta. Mitä mieeltä olette, kuinka tarkkoja nuo luvut on? Painonpudotus ainakin sujuu suht hitaasti.
Kommentit (54)
Mulla on 16000 vain pyöräilemällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 16000 vain pyöräilemällä.
Niin. Onko luku mielestäsi realistinen?
Kalorit kuluvat hitaasti. Ison suklaapatukan polttamiseen voi tarvita 1,5-3 tuntia nopeaa pyöräilyä eli 20-40km lenkin.
Okei. Mä olen polttanut tänään 0,5 grammaa pudia.
Vierailija kirjoitti:
Siirtyisit sinäkin siihen kalorinpolttoon
Painokiloa pudotukseen tarvitaan kait noin 8000-10000 miinuskaloria. Ihan hyvällä tiellä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilvenpoltto ja kalorinpoltto eivät ole toisiaan poissulkekevia toimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilvenpoltto ja kalorinpoltto eivät ole toisiaan poissulkekevia toimintoja.
On ne.
Vierailija kirjoitti:
Painokiloa pudotukseen tarvitaan kait noin 8000-10000 miinuskaloria. Ihan hyvällä tiellä olet.
Pidän kalorivajetta tietty yllä ruokavalion avulla. Vain juhannuksella tuli syötyä yli arvioidun kulutuksen.
Et siis ole juurikaan harrastanut liikuntaa? Minulla on mennyt yli 9000 pelkkään kävelyyn. Lisäksi on sitten kuntosalitreenit.
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole juurikaan harrastanut liikuntaa? Minulla on mennyt yli 9000 pelkkään kävelyyn. Lisäksi on sitten kuntosalitreenit.
No toi luku on 11.6. eteenpäin. Mutta ei ole nyt kysymys tuosta liikunnan määrästä vaan siitä että näyttääkö noi rannekkeet edes sinnepäin noita kaloriarvioitaan. Lue aloitus.
Vierailija kirjoitti:
6000 kilokaloria miinusta riittää. Yksi kilo rasvaa on n. 9000 kilokaloria, mutta elimistössä rasva käyttäytyy niin että se sitoo nestettä kehoon. Kun painoa tiputettu 1kg, siitä n. 700 grammaa on rasvaa, loput nestettä.
Kun kehoon kertyy 1kg puhdasta rasvaa, paino nousee noin 1.3kg.
Paljonko kaloreita kuluu tunnin pyrälennkillä kun polkee 20 km matkan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kaloreita kuluu tunnin pyrälennkillä kun polkee 20 km matkan.
Keskiarvoksi sanoisin että 500 kilokaloria. Hyväkuntoisella syke ei nouse kovin korkeaksi, joten kulutus voi jäädä alle. Huonokuntoinen vetää saman lenkin korkealla sykkeellä, joten kulutus vähän korkeampi. Kulutusta voi nostaa, kun kuljettaa pyöräillessä vaikka lisäpainoa tarakalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kilo ihmisrasvaa sisältää 7000kCal. Ihmisen paino on muutakin kuin rasvaa toki.
Ne mittarit on lähinnä komediaa,se ottaa vaikka tiskaamisesta sen "liikunnan".
Vierailija kirjoitti:
Ne mittarit on lähinnä komediaa,se ottaa vaikka tiskaamisesta sen "liikunnan".
Ja kulutus riippuu henkilön koosta ja kehonkoostumuksesta.
Ei niihin kannata luottaa liikaa. Itse olen polttanut noin 70000 kaloria ihan vaan elintoimintojen ylläpitoon.
Kolmetoista roiskeläppäpitsaa.