Miksi minun pitäisi maksaa veroja keräämistäni pulloista/tölkeistä? Eihän kukaan saa kuitenkaan minua koskaan asiasta kiinni
Kokopäivätyön ohella näitä keräilen. Lisätuloa lähes 2500 euroa vuodessa. Niistä pitäisi kuulemma maksaa veroa? No mistä kukaan tietää paljonko olen niitä palauttanut minäkin vuonna. Vien kuitin suoraan kassalle eikä henkilöllisyydestäni jää jälki mihinkään.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitäisi kaikkien alkaa pommittamaan verottajaa ilmoituksilla "13.7.2026 löysin 2 oluttölkkiä ojasta, tulot 0,3 euroa"
Siihen vielä vähennykset matkakuluista, autolla 14km S-markettiin
Kilomertikorvaus on 0,43 € (tarkista vielä verottajan sivuilta tai soittamalla, joten palauttamalla nuo 2 tölkkiä jäät saamapuolelle. Mikäli menet naapurikunnan puolelle ja yövyt siellä, saatat saada myös päivärahat majoituskuittua vastaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske yhteen vuoden aikana kerätyistä pulloista saamasi tulot.
Kirjaudu OmaVeroon.
Valitse veroilmoituksellasi kohta Muut tulot (tai Tulonhankkimistoiminta).
Lisää summa ja tulon lähde, eli kerrotut panttipullot.
Tuloista maksetaan veroa verokorttisi mukaisella veroilmoituksella, joten vielä jää rahaa vaikka ilmoittaisikin pullot verottajalle.
Onko poliisit kohta ovellani?
Ovat.
Ja mitä todisteita he tulevat löytämään, jos mitään?
Naapurikyylän todistajalausunto on peruste vangitsemispäätökselle näinkin törkeässä menettelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Se panttisummahan on muutenkin etukäteen maksettu ja samalla tuotteesta on maksettu verot. Pitäisi riittää, etenkin kun kierrätys säästää luontoa ja auttaa valtiota saavuttamaan EUn vaatimat kierrätystavoitteet, joista sakotetaan kalliisti, ellei niihin ylletä.
Se on muilta varastamista siis niiltä jotka pantin ovat maksaneet
Eikä ole jos ne on itse heittäny sen tölkin menee...herätys, enemmän tuo suojelee luontoa niin kai siitä saa vähän palkkaa ottaa? Ja yhäkin verot maksettu jo, se joka tölkin heitti niin ensinnäkin pilas ympäristöä ja heitti itse rahansa "roskiin". Että sellane varkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske yhteen vuoden aikana kerätyistä pulloista saamasi tulot.
Kirjaudu OmaVeroon.
Valitse veroilmoituksellasi kohta Muut tulot (tai Tulonhankkimistoiminta).
Lisää summa ja tulon lähde, eli kerrotut panttipullot.
Tuloista maksetaan veroa verokorttisi mukaisella veroilmoituksella, joten vielä jää rahaa vaikka ilmoittaisikin pullot verottajalle.
Onko poliisit kohta ovellani?
Ovat.
Naapurikyylän todistajalausunto on peruste vangitsemispäätökselle näinkin törkeässä menettelyssä.
Kuten kommenteista voi päätellä, ei riittävän montaa kiinnosta.