Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonit vaikuttaa vartalomalliin

Vierailija
07.03.2023 |

Olen 39 v nainen joka treenaa paljon ja pyrkii syömään terveellisesti.
Olen aina ollut hoikka ja pitkäraajainen, rinnatkin on pienentyneet viime vuosina ja pidän siitä ettei tarvitse miettiä sopiiko joku paita tai ovatko ne urheilussa tiellä.

Mutta sitten sain laaja-alaisen aknen joka ei mennytkään pois ja jouduin aloittamaan yhdistelmäpillerit.
Jotain tapahtui ihan parissa viikossa, sain C kupin ja myöskin vartaloni jotenkin muuttui, keskivartalolle kertyisi paljon helpommin rasvaa, sekä reisistäni sitä taas lähti.

Oletan että naishormonit olivat minulla liian alhaalla ja nyt ne eivät enää ole. Mutta miten suuri muutos pelkästään hormoneilla! Voin kuvitella miten suuri niillä on yleensäkin vartaloon ja siihen onko henkilön helppo laihduttaa vaiko ei.

Paino ei minulla ole muuttunut, vaan se on jokin muu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rasvaa lähti reisistä, kun naishormonit voivat lisätä reiden kokoa a ja reidet kaventuvat helposti vaihdevuosiiässä? (ja myös alkoholia paljon nauttivilla naisilla).

Vierailija
2/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rasvaa lähti reisistä, kun naishormonit voivat lisätä reiden kokoa a ja reidet kaventuvat helposti vaihdevuosiiässä? (ja myös alkoholia paljon nauttivilla naisilla).

En osaa sanoa, mutta en käytä alkoholia.

Kuten sanoin treenaan samoilla ohjelmilla usein ja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 45+ ikäisenä on ollut järkytys huomata, miten paljon hormonit vaikuttavat aivan kaikkeen. Siis olen jopa tullut tyhmemmäksi (en hoksaa asioita yhtä nopeasti kuin aikaisemmin, enkä saa asioita palautettua mieleen millään) näin esivaihdevuosi-ikäisenä.

Vierailija
4/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaikuttaa. Vai kuvitteletko kehonrakentajien huvikseen hormoneja käyttävän?

Vierailija
5/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereiden sisältämä hormonimäärä on nykyään todella pieni.

Ne eivät yksistään muuta vartalon muotoja. Sen sijaan saattavat kyllä kerryttää nestettä, josta juurikin esim. rintojen turvotus johtuu.

Vierailija
6/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pikemminkin yläpäätä kuumota joillakin. Miksiköhän jotkut naiset lihovat ikääntyessään.

Vierailija
7/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalo muuttuu iän myötä.

Rinnat on perseestä urheillessa. Vaihdevuosia lähestyessä painoa on vaikeampi hallita. Ravinnosta pitäisi saada proteiinia ettei lihakset sula.

Vierailija
8/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vaikuttaa. Vai kuvitteletko kehonrakentajien huvikseen hormoneja käyttävän?

Siltikään asiasta ei puhuta esim painonpudotuksen yhteydessä, tai ihmisiltä ylipäätään mitata hormonitasoja.

Se sijaan mittamatta määrätään esim. mahdollisesti vaarallisia aknelääkkeitä.

Kummallista toimintaa.

Vierailija
9/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillereiden sisältämä hormonimäärä on nykyään todella pieni.

Ne eivät yksistään muuta vartalon muotoja. Sen sijaan saattavat kyllä kerryttää nestettä, josta juurikin esim. rintojen turvotus johtuu.

Ei ole nestettä, vaan rinnat ovat painavat uudesta kudoksesta. Erittäin epämukava tunne!

Meinaatko että neste valitsee kertyä rintoihin, mutta samaan aikaan reidet kaventuu :D

Ei se mene niin.

Vierailija
10/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne lähtee paremmin lääkkeillä ja voiteilla jotka vaikuttaa pelkästään paikallisesti. Esim dalacin-linimentti ja avitcid-voide on ihan parhaat akneen.

Vierailija
11/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akne lähtee paremmin lääkkeillä ja voiteilla jotka vaikuttaa pelkästään paikallisesti. Esim dalacin-linimentti ja avitcid-voide on ihan parhaat akneen.

Tetrasykliinillä ja estrogeenillä.

Vierailija
12/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ollut kunnon aikuiän aknea. Minulla oli pahoja finnejä jopa sukuelimessä.

Vierailija
13/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun aliarvioit. Ne on kaikki kokeiltu. Miten meinasit että hieron noita aineita joka päivä esim koko selkään, hartioihin, korvien taakse? Ei se onnistu eikä niistä apuakaan ollut edes kasvoissa joihin kyllä yletän.

Olen kyllä käynyt ihotautilääkärillä, eli ei tarvitse aknen hoitoa kommentoida.

Vierailija
14/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut tetrasykliini yhtään, vaan yhdistelmäpillerit ja ruokavalio.

ap

Vierailija
15/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä merkkiset pillerit sait?

Vierailija
16/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalo muuttuu iän myötä.

Rinnat on perseestä urheillessa. Vaihdevuosia lähestyessä painoa on vaikeampi hallita. Ravinnosta pitäisi saada proteiinia ettei lihakset sula.

Mulla on vähän turhan konkreettinen tuo mielikuvitus, niin tuli kaffe-näppis -kontaktiongelma kun aivo alkoi aprikoimaan, miltä näyttää perseestä töröttävät rinnat. 

Mutta jos lohduttaa yhtään meitä vaihdevuosissa painon kanssa taistelevia, niin mun sekä ex että nykyinen sanoo samaa, kuusikymppisenä alkaa massu kasvaa heti jos ei kyttää sitä. 

Vierailija
17/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetrasykliini on hirveän maksatoksinen. Estrogeeniä taas on täysin turhaa pistää kroppaan jos haluaa pysyä normaalina terveenä naisena.

Vierailija
18/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos muut keinot ei auta niin sitten kai pidät pillerit. Mulla tuli ihan hirveästi ylipainoa pillereistä, enkä koskisi niihin pitkällä tikullakaan enää. Se on sulla sit edessä vain painonhallintaa loputtomasti.

Vierailija
19/19 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos muut keinot ei auta niin sitten kai pidät pillerit. Mulla tuli ihan hirveästi ylipainoa pillereistä, enkä koskisi niihin pitkällä tikullakaan enää. Se on sulla sit edessä vain painonhallintaa loputtomasti.

Ymmärrän hyvin, olen itsekin niitä vältellyt, mutta nyt ei oikein voi muuta.

Edelleen ihmettelen miksi hormonitasoja ei juuri koskaan mitata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi