Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huipputörkeää. siis joko se maitobaari ketju, joka oli tosi pitkä, poistettiin.

Vierailija
18.05.2007 |

Mutta jatketaan keskustelua kuitenkin.

Kommentit (809)

Vierailija
441/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ole laihtunut sen jälkeen kuin maitobaariin liittyi noin kymmenen vuotta sitten. Yksi on ihan normaalipainoinen ja nyt kun tästä painoindeksijutusta täältä kuulin niin tuo ainoa ei hoikka jatkuvasti puhuu laihduttamisesta tai ainakin aikaisemmin puhuin, en ole häntä nähnyt noin vuoteen kun muutti pois Espoosta, käsittääkseni hän kyllä kuuluu edelleen maitobaariin. Sisäsiittoisia ovat kyllä siinä mielessä että kaikkien tuttujeni miehet ovat myös maitobaarista.

Vierailija
442/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalistiuskonnollinen koti ja kotikoulu, on siinä lapsella elämän eväät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. ei kukaan käsittääkseni maitobaarilaisia tai heidän uskoaan vainoa tai halua heille pahaa...päin vastoin. itse kirjoitan tänne siksi, että toivon ymmärtäväni ja voivani tukea paremmin perheen jäsentä, jonka mieli ei ole tuon ikuisen laihduttamisen, ahdistavien normien, jatkuvaan täydelliseen hengellistymiseen tavoittelun ja siinä sivussa lapsikatraan ja kodin pyörittämisen keskellä enää terve.

pienet lapset eivät voi pitkään hyvin, jos kodissa joku voi huonosti. olen kokenut asian niin, että vaikka alkujaan puhtaasti Jeesusta seuratakseen hyvät ihmiset ovat lähteneet toimintaan mukaan, siitä on tullut niin tiivis yhteisö (voisi varmaan verrata karkeasti siihen, että pyörii missä tahansa porukassa, jolla on yhteinen kiihkeä tavoite...toimintaan syntyy sellainen suhde, ettei pääse pois vaikka haluaisikin...ja kun lisäksi on vielä ilmeisesti tuota vanhoilla synneillä painostamista) addiktio voi syntyä muuhunkin kuin nautintoaineisiin...

olen etsinyt vastauksia muualtakin kuin netistä ja törmännyt lähinnä kurinpalautukseen seurakunnan taholta, jos olen puhunut jossain sivu suuni. olen kokenut tämän läheisen kuulumisen maitobaariin sellaisena, että todella läheinen ihminen valuu pikkuhiljaa etäälle, sulkeutuu ja viimeisinä parina vuotena (liittymistuskien ja sielunhoitojen jälkeen, jolloin oli samoja oireita) syvä ahdistus näyttää vallanneen läheiseni mielen.

toivon todella, että ihmiset joilla on paimenen/johtajan rooli ymmärtävät oman opetuksensa vallan ja sen seuraukset niiden yksilöiden tasolla, joilla henkinen kantti ei kaikkea ehkä kestä...anoreksiaa ei sitten fyysinenkään terveys kestä. uskon siihen että Jumala hyväksyy meidät kaikki läskeinemme ja vajavaisuuksinemme...eikös Jeesus ole syntimme puolestamme sovittanut!

Vierailija
444/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MB:ssä ja sitä aiemminkin on kritisoitu.

Ehkä Maitobaarissa armo ei ulotukaan ihmisen kaikkeen heikkouteen, vaan kilvoittelulla pitää jatkuvasti päästä parempiin tuloksiin.

Vierailija
445/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana toiminnassa tunnen tuolta monta vilpitöntä henkilöä, jotka haluavat palvella Jumalaa ja tehdä " tiukkoja" juttuja Jumalan valtakunnassa.

Sielunohjauksessa ohjailtiin tyyliin " sinun tulisi käyttää tällaisia vaatteita ja ryhdy seurustelemaan tuon henkilön kanssa jne.."

Vuosi vuodelta toiminta vain on saanut yhä sairaampia piirteitä. Erittäin tiukasti kontrolloitu organisaatio, jossa johtajaa kunnioitetaan voimakkaasti. Opetuksessa korostetaan " sitoutumista paimenen näkyyn" . Johtajien mielestä kaikkien jäsenien tulisi tehdä töitä jopa ilman palkkaa lahkon johtajan omistamalle yritykselle. Tämäkin perusteltiin minulle Raamatulla.

Ulkoisesti kaikki voi näyttää hienolta (hymyilevät ihmiset jne..) mutta varoitan: pysy kaukana tästä lahkosta ja etsi itsellesi Raamatun mukainen seurakuntayhteys.

Vierailija
446/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa jäsenistä on korkeasti koulutettuja (DI, lääkäri, insinööri jne..) jolloin muodostuu homogeeninen yhteisö. Monella samanlaisia taustojakin (pettynyt luterilainen, eronnut helluntailainen, isä ateisti jne..)

Joukossa ei siis ole elävästä seurakuntayhteydestä jäseniä.

Tuo homma ei toimisi jos kyseessä olisi enemmän heterogeeninen joukko, toimintaan liittyy vahva älyllistä pohdiskelua ja yhteenkuuluvuutta korostava meininki.

Vierailija
447/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhutaan filosooofisia :D Kyllä jotain ruohoa on polteltu kun tollaseeen paskaan vajotaan.

Vierailija
448/809 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyllistä pohdiskelua mukana :o.

Vierailija
449/809 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tosiaankin Suvelassa! Tossa porukassa onkin ollut jotain tosi outoa. Luulin heitä ensin lestadiolaisiksi, kun lapsia on niin monta, mutta käyttäytyvät kyllä usein niin töykeästi, että totesin, etteivät varmaankaan ole....... Itse en ole lestadiolainen, mutta tunnen muutaman ja ovat hyvin ystävällistä ja avointa väkeä.

Vierailija
450/809 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on katkeroitunut ja haluaa kostaa mustamaalaamalla kaveria.

Lapsellista, kasvakaa aikuisiksi, muka maailmanparantajat. Menkää vaikka töihin sen sijaan, että roikutte täällä haukkumassa muita.

Vierailija
451/809 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ihanaa että täällä puhutaan Maitobaarista ja sen muista osastoista Puutarha yms. Veljeni kuului siihen Maanantaipiiriin, mutta he erosivat tai heidät potkittiin pellolle (en tiedä, veljeni ei puhu asiasta) vuosi sitten. Olen niin onnellinen siitä, että he pääsivät siitä lahkosta kuin ihmeen kaupalla eroon!

Vierailija
452/809 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asiallista keskustelua, ei mustamaalaamista.

Homma kuulostaa sen verran kroisilta, että on syytä tarttua toimeen ja tuoda nämä faktat jo julki.

Kuka on se profeetta tai opettaja, jonka opetukset ei kestä päivänvaloa?

Vierailija
453/809 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan uskomatonta, että joku nykysuomessa elävä voi mennä tollaisiin satujuttuihin ja hömppään mukaan. Sen nyt ymmärtää, että tollaseen uskottiin joskus 2000 vuotta sitten kun ihmiset olivat kouluttamattomia ja köyhiä, mutta että joku ihan oikeesti nykyään uskoo moiseen roskaan... huh..huh..

Vierailija
454/809 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä on asiallista keskustelua, ei mustamaalaamista.

Homma kuulostaa sen verran kroisilta, että on syytä tarttua toimeen ja tuoda nämä faktat jo julki.

Lopeta jo, kasva aikuiseksi ja tee jotain järkevämpää - pidä vaikka vaihteeksi huolta perheestäsi. Tätä paasaustasi on kuunneltu jo ties kuinka kauan - ketä se enää kiinnostaa. Anna toisten elää. Tämä on vapaa maa.

Vierailija
455/809 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime aikoina mitään. eikä meillekään ole kutsuja enää käännytystilaisuuksiin sadellut. sekin jo sinänsä tuntui huolestuttavalta, että porukka vaan sulkeutui enemmän ja enemmän. myös minun läheiseni on ollut mukana alkuajoista lähtien ja sama homma, että kymmenen vuotta meni tässä välissä aika etäisin välein...koska emme kääntyneet ja kehtasimme olla eri mieltä ja vääräuskoisia tai pikemminkin harhaoppisia.

tsemppiä kaikille maitobaarista eroon päässeille ja niille epäilijöille voimia erota, joilla se on käynyt mielessä....

tuo aikaisemmin mainittu DI:n palkka vastaa TKK:n vasta valmistuneen nälkäkurituspalkkaa ja firmalla jolla on kohtuullinen liikevoitto ainakin vuonna 2005 kuvittelisi kannustavan työntekijöitä myös korkeamman palkan muodossa 8)

Vierailija
456/809 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tää on kampanjajuttu, hohoijaa provoilua

Ai ihan samalla tavalla kuin se tekijänoikeuslakimuutoksen vastustaminenkin (jos et tiedä/muista mitä tarkoitan, katso wikipedian artikkeli " Suomen tekijänoikeus- ja rikoslain muutos" )?

Jos tässä jostain kampanjasta puhutaan, niin se on Maitobaarin sensuurikampanja :-)

Vierailija
457/809 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuo aikaisemmin mainittu DI:n palkka vastaa TKK:n vasta valmistuneen nälkäkurituspalkkaa ja firmalla jolla on kohtuullinen liikevoitto ainakin vuonna 2005 kuvittelisi kannustavan työntekijöitä myös korkeamman palkan muodossa 8)

Menee vähän off-topiciksi, mutta olen itse TKK:lla töissä, ja palkka on n. 2500 euroa kuussa - surkea sekin mutta ei sentään alle kahden tonnin. Valmistuin puoli vuotta sitten. Vertailun vuoksi: kaikkien dippainssien keskikuukausipalkka on 4400 euroa :-).

Joskus muutama vuosi sitten assarin (assistentti) viran palkka oli jotain tyyliin 1900 euroa, mutta sitä on nostettu kun ei tuolla palkalla saatu ketään töihin...

Vierailija
458/809 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti pari päivää sitten, että lähetettäisiin tämän viestiketjun osoite Puutarhalaisille ja Tornilaisille, jotta he voisivat saada tietoa muualtakin kuin omilta opettajiltaan, tietoa lähinnä maanantaipiirin opetuksista. Tämä viesti poistettiin kyllä aika pian. Kuitenkin heti sen jälkeen alkoi tulla viestejä, että llopettakaa jo tämä ketju jne... Taisi tulla johtajille hätä, että nyt nämä opit tulevat muidenkin maitobaarilaisten tietoon ja he yrittävät saada keskustelua loppumaan ja yrittävät lyödä leikiksi koko homman.

Vierailija
459/809 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitobaarissa korostetaan todella paljon yhteyden merkitystä. He pitävät keskinäistä yhteyttään merkkinä siitä, että ovat paljon parempi seurakunta kuin muut seurakunnat ja merkkinä siitä, ttä Jumala vaikuttaa heidän keskellään. Mikäs siinä, onhan se kiva kun on ympärillä paljon ystäviä, kukapa ei niitä haluaisi. Samanikäisiä, samanlaisessa elämäntilanteessa jne. On kuitenkin yksi ongelma. Yhteys on ehdollista. mikäli suostut ajattelemaan samalla lailla kuin kaikki muut, voit kokea yhteyden. mikäli suostut tekemään niinkuin sinua käsketään, koet yhteyttä. mikäli sanot, että et oikein usko tähän juttuun, yhteys katkeaa.

Eli sinun on oltava kaikessa samaa mieltä, eriäviä mielipiteitä ei suvaita. hintana yhteyden loppuminen. Ymmärrän, että voi olla todella vaikeaa lähteä yhteisöstä, johon on saattanut kuulua vuosia ja koko sosiaalinen verkosto koostuu tämän yhteisön jäsenistä.

Minusta olisi kauheaa, jos ei saisi olla oma itsensä, kaikkine virheineen ja epäilyksineen. Pitäisi jatkuvasti miellyttää muita ja olla jotakin, mitä ei oikeasti ole.

Esim avioliitossa olen todella kiitollinen, että mieheni rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Joskus itken, joskus olen vihainen, joskus jopa nalkutan, joskus olen heikko, välillä puolestaan nauran ja iloitsen jne. Saan olla juuri sellainen kuin olen, kaikkinen puutteineni ja vahvuuksineni. Sitä on rakkaus. Samalla tavalla rakastan miestäni. Voi kuinka paljon rakastankaan häntä, vaikka monessa asiassa olemme eri mieltä.

Raamatussa puhutaan yhteydestä aivan eri merkityksessä. Yhteys uskovaisten kesken tarkoittaa yhteyttä kaikkien uskovien kanssa, ei vain sisäpiirin kanssa. Raamattu myös varoittaa ulkokultaisuudesta. Jos seurakunnan kokoukseen tulee joku rikas ja hyviin vaatteisiin pukeutunut, hänelle ei tulisi osoittaa parasta istumapaikkaa ja jollekin pultsarille istuinta takarivisssä. Meidän tulisi rakastaa kaikkia yhtä paljon, myös pultsaria. Ehkä juuri hän tarvitsee vielä enemmän rakkautta kuin se mukava sisäpiiriläinen. Mutta maitobaariinhan ei ulkopuolisia saa viedä....

Jumalan rakkaus on EHDOTONTA! Jumala ei sano meille, että mikäli et toimi näin, yhteys katkeaa. jos toimisi, meillä kenelläkään ei olisi yhteyttä Jumalan kanssa. Jumala ei pakota mihinkään. Jumala rakastaa meitä ,vaikka olemmekin vajavaisia. Jumala rakastaa meitä. vaikka olemmekin syntisiä. Jumala vihaa syntiä, mutta ei syntistä.

Kysyn vaan, että ovatko sellaiset ystävät todellisia ystäviä, jotka hylkäävät sinut, jos olet heidän kanssaan eri mieltä ja lisäksi puhuvat selkäsi takana valheita, että sinulla on tällaisia ja tällaisia ongelmia?

Vierailija
460/809 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keksitään kauhujuttuja, niin hän voi hyvin helposti tarkistaa asian. Maitobaarissa tehdään (on pakko tehdä) aina muistiinpanot kaikista opetuksista. Sen kuin ottaa yhteyttä johonkin entiseen maanantaipiiriläiseen ja pyytää kopiot muistiinpanoista. Tähän loppuu spekulaatiot siitä, ovatko nämä jutut totta vai eivät, jos on epäilyksiä. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä puutarhan ja tornin opettajat puhuvat, sillä he ovat jääneet kiinni jo aikamonesta valheesta.

Vierailija:

Joku ehdotti pari päivää sitten, että lähetettäisiin tämän viestiketjun osoite Puutarhalaisille ja Tornilaisille, jotta he voisivat saada tietoa muualtakin kuin omilta opettajiltaan, tietoa lähinnä maanantaipiirin opetuksista. Tämä viesti poistettiin kyllä aika pian. Kuitenkin heti sen jälkeen alkoi tulla viestejä, että llopettakaa jo tämä ketju jne... Taisi tulla johtajille hätä, että nyt nämä opit tulevat muidenkin maitobaarilaisten tietoon ja he yrittävät saada keskustelua loppumaan ja yrittävät lyödä leikiksi koko homman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä