Vielä 80-luvun alussa lohi on niin hienoa ja kallista ruokaa, ettei keskiluokka sitä syönyt
Kommentit (22)
Itse sain lohta ensi kerran ehkä 14-vuotiaana kun olin erään harrastuksen parissa ja siellä sitä tarjoiltiin. Kokemus oli silloin kamala.
Silakka ja seiti oli se kala mitä syötiin.
Mikähän olisi lohen kilohinta, jos Norjan kassilohta ei olisi ollenkaan?
Onhan lohi hyvää. En oo maistanut, mutta velipoika on nähny, joku oli syönyt.
Meillä syötiin joskus sunnuntaisin lohta. Vanhemmat tekivät siitä kauhean numeron. Siksi en nykyisin pidä lohesta.
Kasarilla sitä syötiin kouluruokana.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olisi lohen kilohinta, jos Norjan kassilohta ei olisi ollenkaan?
Niinpä. Yli 30 euroa kilo oli Norjankin lohi äskettäin S-marketissa.
Nahkaiset on kassilohta maukkaanpaa. Kassilohessa on lohitäitä ja antibioottia. Nahkiainen ei ala saivartelemaan ja valitsee ruokansa vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Nahkaiset on kassilohta maukkaanpaa. Kassilohessa on lohitäitä ja antibioottia. Nahkiainen ei ala saivartelemaan ja valitsee ruokansa vapaana.
Juu, ja sen kasvattamiseen/pyydystämiseen riittää anoppi.
Keskiluokka söi kokonaista uunibroileria itsepaistettuna. Kirjolohta alkoi myös olemaan uunikalana.
Vierailija kirjoitti:
Silakka ja seiti oli se kala mitä syötiin.
Niin, ja tietysti ahven, kuha ja isot lahnat. Toisaalta meillä harrastettiin pilkkimistä, jonkin verran myös uisteltiin, että siksi saimme ruokapöytään suomalaista kalaa joskus ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla sitä syötiin kouluruokana.
Kirjolohta, joka ei ole lohi ollenkaan. Mutta tuskin varsinaista lohta syötiin, tai mistä sitä tietää. Ei meidän koulussamme Pirkanmaalla ainakaan syöty.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla sitä syötiin kouluruokana.
Ei muuten syöty. Oli kalapuikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syötiin joskus sunnuntaisin lohta. Vanhemmat tekivät siitä kauhean numeron. Siksi en nykyisin pidä lohesta.
Siirrät tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla sitä syötiin kouluruokana.
ei todellakaan ollut kasarilla lohta kouluissa
Meillä oli vain pakastekalaa ja isovanmemmat teki silakkaruokia.
Kyllä meillä syötiin melkein joka kesäpäivä, koska isä kalasti, syötiin myös rapuja :-) oltiin köyhä perhe.
Mulla ei ole savulohta juuri nyt!