Outo voimakas ihmisen haju kerrostalon rappukäytävässä
Ja varmasti jo arvasitte mihin tämä on menossa. Musta tuntuu, että joku on mehehtynyt ja haju leviää rappukäytävässä. Mutta koska mulla on extra herkkä nenä enkä halua leimautua kylähulluksi, koen etten voi tehdä asialle oikein mitään. Haluaisin vahvistusta suuntaan tai toiseen olenko tod näk oikeassa vai väärässä.
Olennaista:
\- tilanne on kestänyt 5 päivää
\- 80-luvun kerrostalo, ihan hyvä ilmastointi
\- täällä alkoi ikkunaremppa samoihin aikoihin, mutta haju on alimmissa kerroksissa, ei ylhäällä josta remppa aloitettiin
\- asun 1.kerroksessa, en ole kehdannut lähteä tästä ylöspäin nuuhkimaan (kylähulluus) paitsi sinne ylimpään
\- haju tuntuu ainakin alhaalla ja ykkösessä
\- haju ei tunnu tulevan kenenkään ykkösen postiluukusta ja pohjakerroksen ainoa asukas on nähty hengissä
\- haju ei ole tunkeutunut asuntooni
\- muut ovat huomanneet oudon hajun mutta paljon lievempänä kuin minä, tosin eivät olleet haistelemassa pahimpana päivänä
HAJU
1.päivä: lähden viemään koiria ja meinaan tukahtua epämiellyttävään hajuun. Haju oli sama kuin vanhuksilla, mutta paljon voimakkaampi etenkin siihen nähden että missään ei vanhusta näy. Eikä tässä kerroksessa asu. Hajuun sekottui voimakas imelä katku, ikään kuin vanhus jolla voimakas, lievästi ehkä vaniljainen/kukkainen imelä hajuvesi olisi ihan vieressä. Ihmisen haju selkeästi, ikään kuin likanen tukka ja härskiintynyt ihon öljyn haju.
2.päivä: katku tuntuu voimakkuudeltaan nenässä kuin bensa, asetoni tai tinneri, edelleen haisee biologiselle materiaalille. Imelyys on noussut uusiin ulottuvuuksiin ja vanhushaju voimistunut kymmenkertaiseksi. Meinaan oksentaa ja henkeä on pidäteltävä. Jätän tuuletusparvekkeen oven auki.
3.päivä: tuuletus on auttanut jonkin verran, edelleen oksettaa mutta haju ei tunge läpi. Ilma seisoo ja on tosi tunkkainen. Hajuun liittyy mädäntyneen biojätteen haju.
4.päivä: voimakas tuulinen päivä, käytävä on suht raikas. Hajua on edelleen jäänyt tuulikaappeihin jumiin. Luulen että homma on ohi.
5.päivä: haju on taas takaisin, mutta tuuletus pitää sen aisoissa.
Sitä sanotaan, että sen tietää kun haistaa kuoleman. No mun mieli sanoo, että kuolemahan se siinä. Hajun lieventyminen tuntuu oudolta.
Voisi olla paskanen asunto jossa jätteet ja ulosteet muhii käytävään asti jossei siinä olis sitä selkeetä ihmisen hajua. Ja kun se ei ollut sellanen pelkän hien ja pesemättömyyden haju.
Voisi olla esim mädät ja käyneet omenat joista pistävä imelä haju, mutta kun se on musta ihan hyvä haju.
Vastaavan yökkäysreaktion oon kyllä aaanut joskus biojätteen hajusta.
Mitä mieltä raati on?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Useita ruumiita löytäneenä kuulostaa sinänsä ihan osuvalta kuvaukselta. Kuten muut sanoivat, isännöitsijään yhteys.
Paskaisista asunnoista sen verran, että se tuoksu yllättävän vähän muhii ja leviää kuivuttuaan. Monesti yllättyy siitä, kuinka paskassa kunnossa paikat ovat, siis kilokaupalla ulostetta ympäriinsä, eikä haise rappuun saakka.
Kuolleet päästää ulosteet alleen, että ulosteen haju on ymmärrettävä. Myös vanhus-vaippahousun haju on paha, sellainen lääkeraato. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Jossain on lihava, yksinäinen vanhapiika kuollut ja kissat syövät nyt ruumista.
Sinulla silmät kiiluu jo, että pääsisi ensimmäisenä paikalle varastelemaan arvoesineita JA RAHAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ja mätänevän lihan haju ovat täysin eri asioita, vaikka suominaisten pesemättömät pillut usein raadolta haiskahtavatkin.
Jännä, että niin hyvin homona tämän tiedät 😉🙃
Voisko haju tulla rakenteista eikä ihmisestä? Lattiamateriaali tai home?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan haistanut "vanhushajua" elävästä ihmisestä. Peseytymättömiä 50+ ukkoja maalla bussissa olen haistanut. Sekö se on? Ei vanhuus mielestäni.
Se on sellainen "pölyinen hilse". Täytyy olla iso ongelma peseytymisen kanssa, että ihmisestä voi haistaa ja katku jää perään leijailemaan. Yleensä vanhoja miehiä. Vanhukset harvoin haisee enää hielle, kun termostaatti on rikki.
Onko huijari tehnyt tekoälyllä romaaninsa miten voisi huijata?
Mun kotia on häiriköity hyvin kauan. Mm. CIA on avoimesti kehuskellut, kuinka laittaa toimiensa jälkeen jopa pölyt paikoilleen. No, joku mielisairas olikin ropeltanut tässä vasta imuria ja laittanut sinne vähän roskaa lisää. Ja myöhemmin tyhjännyt sitä. Hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.
Kiinnostaisi kuulla missä dokumentissa kehuvat lukuisilla MURHILLAAN.
Taitaa vaan haista se jätesäiliö missä ne roskat nyt on . Lämmin ilma niin komposti jäte ja kissan ulostehiekat.
haju ei tunnu tulevan kenenkään ykkösen postiluukusta ja pohjakerroksen ainoa asukas on nähty hengissä
Mikään ei poissulje sitä, etteikö hänen asunnossaan voisi olla ruumis. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun ruumiin kanssa asutaan.
Venäläiset kulkee ovista kuin arabit . Nehän on huoltomiehiä. Tai muuta. Romanit oli tullut Romaniasta ryöstämään kultaliikettä . Katsoisitte niiden perään. Kun joku kuolee myrkytettynä sekin osataan nykyään tutkia . Rosvot jättää aina jälkiä itsestään. Nykyään ei kannata enää pitää edes astioita kun nekin varastetaan . Kertakäyttö mukeja . Niitäkin on varastettu. Ihmiset ei haise millekään hajuvedelle kuolleet. Eikä ne vainajat haise vaan ulosteet ja vanhuksilla haavoja . Jätetty pesemättä kotihoidossa.
Meillä käy yhtenään joku jengi niistä jää jälkiä . Milloin mitäkin .
Huumeet todella haisee makealle .
Mikäli vanhus haisee ammokiakille se on virtsatulehdus . Vaatii lääkkeen.
Omat koirasi on paskantanut ja pissannut sohvaan.
Sulla on asetoni haju sun omasta kusiputkesta virtsatulehdus .
Virtsatulehdusta ei aina huomaa eikä ymmärrä . Äkkiä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita ruumiita löytäneenä kuulostaa sinänsä ihan osuvalta kuvaukselta. Kuten muut sanoivat, isännöitsijään yhteys.
Paskaisista asunnoista sen verran, että se tuoksu yllättävän vähän muhii ja leviää kuivuttuaan. Monesti yllättyy siitä, kuinka paskassa kunnossa paikat ovat, siis kilokaupalla ulostetta ympäriinsä, eikä haise rappuun saakka.
Kuolleet päästää ulosteet alleen, että ulosteen haju on ymmärrettävä. Myös vanhus-vaippahousun haju on paha, sellainen lääkeraato. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Itseasiassa tulee kaikki nesteet, mm. hapot. ajan saatossa verikin.
Joku kuukahtanut eli haistelkaa koirien kanssa mistä asunnosta tulee. Täällä kävi vastaava pari vuotta sitten, mutta onneksi eri rapussa. Löyhkä oli lopulta kauhea ja naapurit valittivat hajusta viikkoja kun vainajan asuntoa siivottiin ja tuuletettiin.
Se oli sinun pyllysi.