Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jäätelöt ovat nykyään karkkihyllyjen kopio ja jatke?

Vierailija
28.06.2026 |

Minulla ainakin tämä trendi on vähentänyt jäätelön syöntiä, ei sunkaan lisäänyt sitä. Miksi karkit ovat nykyään myös pakastimissa?

Kuka idiootti tämän keksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan jäätelöä, en kastike-, rouhe-, keksinpala-, toffee-, marenkisekoituksia.

Vierailija
2/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kunnollista jäätelöä kunnollisista raaka-aineista. Jätän kookosrasvaa ja palmuöljyä sisältävät sotkut ostamatta. Ei ole sitten enää tarvinut ostaa käsijätskiä ollenkaan. Paketissa saa vielä muutamaa ihan kunnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat aatokset. Tykkään ihan vanilijajäätelöstä ja marjojen tai hedelmien makuisista jäätelöistä. En halua ylimakeita karkkijäätelöitä. Toinen mistä en tykkää on se pistetään niihin jäätelöihin lisäaineita. 

Vierailija
4/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kokeilla tehdä ite jätskiä. Lähes kaikki valmisjätskit on ällöttävän makeita ja täynnä lisäaineita. Jos joku tietää hyvän ihan tavallisen jätskin, saa vinkata!

Vierailija
5/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin kokeilla tehdä ite jätskiä. Lähes kaikki valmisjätskit on ällöttävän makeita ja täynnä lisäaineita. Jos joku tietää hyvän ihan tavallisen jätskin, saa vinkata!

Teen joskus banaanijäätelöä pakastetusta banaanista. On hyvää, eikö tarvitse lisättyä sokeria. Kun siihen lisää kaakaojauhetta saa suklaajäätelöä. 

Vierailija
6/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu banaani ei ole jäätelöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain vaniljajäätelöä, sitä litran pakkauksissa.

Vierailija
8/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan jäätelöä, en kastike-, rouhe-, keksinpala-, toffee-, marenkisekoituksia.

Aikansa kun penkoo saattaa löytää eskimon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin kokeilla tehdä ite jätskiä. Lähes kaikki valmisjätskit on ällöttävän makeita ja täynnä lisäaineita. Jos joku tietää hyvän ihan tavallisen jätskin, saa vinkata!

Viimeksi ostin Ketomo -polkkapuikon. Syömättä jäi.

Vierailija
10/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan osta makeisia tai jäätelöä, mutt silloin kun ostan niin pitää aina etsiä sellainen missä ei ole outoja sekoituksia. Haluan ostaa jäätelöä, lakua, suklaata, hedelmä tai salmiakkikarkkeja, en kaikkea sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli ihyvää jätskiä

Vierailija
12/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeisvero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan vaniljajäätelö on mun mielestä rakenteeltaan aika lähellä sitä mitä jäätelöt oli kaikki ennen. 

Vierailija
14/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan marjajäätelöitä. Hyvällä tuurilla kaupan valikoimista löytyy lakka, kuningatar ja mansikka, joista tuo mansikka ei välttämättä sisällä yhtään mansikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain vaniljajäätelöä, sitä litran pakkauksissa.

Ei niissä taida olla oikeaa vaniljaa. Muistan lapsuudestani varsin yksinkertaisen jätskipuikon joka oli oikealla vaniljalla maustettu eikä mikään vetinen laktoositon tekele. Sen parempaa jätskiä en ole saanut.

Vierailija
16/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut vastaan jätskiallasta, jossa ei olis perusvaniljaa tarjolla. Mikä helv etin ongelma siinä on että on olemassa vaihtoehtoja? Ei niitä kehitellä jos tiedetään ettei menekkiä ole. 

Vierailija
17/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan vain vaniljajäätelöä, sitä litran pakkauksissa.

Ei niissä taida olla oikeaa vaniljaa. Muistan lapsuudestani varsin yksinkertaisen jätskipuikon joka oli oikealla vaniljalla maustettu eikä mikään vetinen laktoositon tekele. Sen parempaa jätskiä en ole saanut.

Enpä sitä oletakaan, mutta hyvä perusmaku se on. Lidlissä maksaa 1,29e.

 

Muistan myös lapsuudesta 60- ja 70-luvuilta ne ihanat vaniljapuikot.

Vierailija
18/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just, saisi olla vain sitä perinteistä yhdensorttista jäätelöä kuten suklaa, vanilja ja mansikka.

Vierailija
19/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin kokeilla tehdä ite jätskiä. Lähes kaikki valmisjätskit on ällöttävän makeita ja täynnä lisäaineita. Jos joku tietää hyvän ihan tavallisen jätskin, saa vinkata!

Lidlin laktoositon vaniljajäätelö on mun mielestä hyvää.

Vierailija
20/30 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipaan marjajäätelöitä. Hyvällä tuurilla kaupan valikoimista löytyy lakka, kuningatar ja mansikka, joista tuo mansikka ei välttämättä sisällä yhtään mansikkaa.

Ostat vaniljaa, hilloa ja jopa oikeita marjoja. Tadaa, saat marjajätskisi. Ei ole vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi