Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalla tunkeuduttiin yöllä auki jätetystä ovesta sisälle

Vierailija
28.06.2026 |

"Itä-Uudenmaan pelastuslaitos varoittaa jättämästä alimman kerroksen parvekkeen tai terassin ovia auki yön ajaksi, vaikka helle hiostaisi ja tekisi mieli avata luukut pienelle tuulenvireelle.

 

Tunkeilijoiden mahdollisuus on nimittäin olemassa. Poliisi kertoo viestipalvelu X:ssä, että lauantain vastaisena yönä sattui vastaavanlainen tapaus.

Mitään ei kuitenkaan sattunut ja tunkeilija pakeni paikalta.

– Ei saatu tällä kertaa kiinni, poliisi kirjoittaa julkaisussa tekoälyväritteisen kuvan kera."

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f7e5b20-b89a-46b1-b978-461bc5a76244

 

Vantaalla. Aina kun Vantaasta uutisoidaan, se on negatiivista.

 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

No kun suomalaisilla ei ole enää mitään moraalia. Kaikki toimii oikeutuksena rikoksen tekoon ja uhrista väännetään aina syyllinen. "Mitäs piti..." 

Jos nykymeno olisi ollut 1970-luvulla, niin pankkirosvoja ei olisi alettu edes jahtaamaan, kun olisi sanottu vaan että no mitäs oli se pankki siinä kadunkulmassa? Saatana jos pankki on keskellä kaupunkia, niin kai nyt se on helppo mennä siinä ryöstämään. 

Älkää uhriutuko. Takaisin vaan kunnolla ja heti!

Vierailija
42/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

Entisaikaan oli jopa tapana kysyä, saako tulla kylään. Muistan, kuinka joka kerta lapsena kysyttiin tutulta naapurilta, kavereidemme äidiltä, saako tulla. Kotona oli opetettu kysymään, kun meille ei aina saanut tulla, eikä muuten sopinut aina sinne naapuriinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla kun asutaan, on aivan normaalia että jokainen ovi pidetään lukittuna päivisin ja varmuuslukoilla öisin. Edes kolmannen kerroksen lasitetun parvekkeen ovea ei tietenkään jätetä yöksi auki.

Asutaan rivarissa pientalo  Vantaalla ja tällä rauhallisella alueella voi jättää terassin oven auki yöksi. Lasitetun terassin ovet lukossa, samoin aitauksen ja liiketunnistin pihassa.  Ei ole mitään ongelmaa ollut, aduttu tässä yli 10v.

Vierailija
44/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Mitä tarkoittaa rotikka?

Tarkoititko Torikka?

Vierailija
45/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

laissa on muistaakseni eri nimikkeillä?asiaton oleskelu jne säädöksia eli ei voi tunkeutua toisen tiloihin ja pihoihin.

varkaat ja raiskarit päivystää kesäisn avonaisia ikkunoita jne.

 

jos on taitava käsistään ,voi tehdä jotain rima,verkko jne juttuja ikkunaan kii ruuveilla, jotta voi turvallisesti tuulettaa öisin.on myynnissä myös ovi ja ikkuna hälyttimiä että jos vetää auki niin laite hälyttää.

ranskassa peittävät foliolla ikkunat nyt helteellä että ei paista aurinko sisään.

Vierailija
46/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

Jos ihminen kutsutaan asuntoon sisälle, tämä ei tunkeudu sinne, vaan tulee kutsuttuna. Jos ihmistä ei kutsuta asuntoon, mutta siitä huolimatta sinne tulee, on tämä tun keutuja eli tunkeutuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Mitä tarkoittaa rotikka?

Tarkoititko Torikka?

Eikö tuo rotikka liene Rotweileriä tarkoittane?

Vierailija
48/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Mitä tarkoittaa rotikka?

Tarkoititko Torikka?

Olisko rottweiler. 

- sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kehitysmaissa ihmisillä on selviytymismoodi päällä, mikä tarkoittaa että kaikki mahdollisuudet oman hyvinvoinnin eteen täytyy käyttää. Siksi niissä maissa kansalaisten luottamus toisiinsa on nolla. 

Valkoisen naisen ja vihavasemmisto ei tätä ymmärrä eikä ymmärrä miten se vaikuttaa ihmisten kanssakäymiseen. 

Kerrotko nyt mitä valkoinen nainen ei ymmärrä.

Vierailija
50/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Sehän on juuri raiskaajan tavoite.

Ap

Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut... 

Eivät ole saaneet tilaisuutta kun naiset pitää ovet lukittuina.

Ap

Elääkö ihmiset oikeasti noin ahdasmielistä elämää, että koko ajan pelkää jotain. Nautinnollista elämää sinne silmälappujen  ja lukkojen taakse.

On vain tyhmää jättää yöllä parvekkeen ovi auki, etenkin Vantaalla.

Ap

Pitää järjestää sellaiset aseet asuntoon, jotta se tyhmä on se, joja sinne sisälle tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laissa on muistaakseni eri nimikkeillä?asiaton oleskelu jne säädöksia eli ei voi tunkeutua toisen tiloihin ja pihoihin.

varkaat ja raiskarit päivystää kesäisn avonaisia ikkunoita jne.

 

jos on taitava käsistään ,voi tehdä jotain rima,verkko jne juttuja ikkunaan kii ruuveilla, jotta voi turvallisesti tuulettaa öisin.on myynnissä myös ovi ja ikkuna hälyttimiä että jos vetää auki niin laite hälyttää.

ranskassa peittävät foliolla ikkunat nyt helteellä että ei paista aurinko sisään.

Kannattaisi olla kahleet ja pallo kotona, kun ovista ja ikkunoista tunkee ilmaista kotiorjaa. Ei tartte ruokkiakaan, kun ei jaksa enää, ottaa uuden.

Vierailija
52/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemy within.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla kun asutaan, on aivan normaalia että jokainen ovi pidetään lukittuna päivisin ja varmuuslukoilla öisin. Edes kolmannen kerroksen lasitetun parvekkeen ovea ei tietenkään jätetä yöksi auki.

Asutaan rivarissa pientalo  Vantaalla ja tällä rauhallisella alueella voi jättää terassin oven auki yöksi. Lasitetun terassin ovet lukossa, samoin aitauksen ja liiketunnistin pihassa.  Ei ole mitään ongelmaa ollut, aduttu tässä yli 10v.

Näin Vantaalaisena ihmettelen negatiivistyyppistä vinkunaa joista paistaa heti läpi että ei olla edes käyty Vantaalla!

Itse olen tosi tyytyväinen: voin nukkua ikkunat ja ovet auki, pihallani on tilaa: on pihasauna/kylpytynnyri jne.

Rajanaapureita toki on koska suht tiheästi rakennettua ok-talo aluetta, naapurustoni on kaikin puolin mukavaa: en erityisesti kaipaa mitään "yhteisöllisyyttä", mutta toisaalta jos jotain em. tyyppistä tapahtuisi niin tieto kulkisi välittömästi.

On tietenkin oma valinta asuuko Vantaalla god-tier tason ok-talo alueella vai jossain sosiaalisen (lue: epäsosiaalisen) asumistavan betonikuutiossa😄

Vierailija
54/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

No kun suomalaisilla ei ole enää mitään moraalia. Kaikki toimii oikeutuksena rikoksen tekoon ja uhrista väännetään aina syyllinen. "Mitäs piti..." 

Jos nykymeno olisi ollut 1970-luvulla, niin pankkirosvoja ei olisi alettu edes jahtaamaan, kun olisi sanottu vaan että no mitäs oli se pankki siinä kadunkulmassa? Saatana jos pankki on keskellä kaupunkia, niin kai nyt se on helppo mennä siinä ryöstämään. 

Älkää uhriutuko. Takaisin vaan kunnolla ja heti!

Nii, mutta kun siinä on sitten itse syytteessä ja oikea rikollinen saa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa joku oli kiivennyt ilmeisesti korkeammalla olevalle parvekkeelle ja mennyt avoimesta ovesta asuntoon sisälle. Ei mainita, monesko kerros kyseessä.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/9562646

"Poliisi sai tiistaina kiinni miehen, joka tunkeutui kerrostaloasuntoon Kivenlahdessa. Miestä epäillään varastaneen asukkaan omaisuutta.

Ensitietojen perusteella selviää, että mies pääsi asuntoon kiipeämällä rakennustelineitä pitkin viereisen talon katolle ja siitä edelleen toisessa talossa sijainneelle parvekkeelle. Parvekkeen ovi asuntoon oli auki."

Taas Kivenlahdessa. Rupeaa olemaan aika reippaasti narkkeja täällä pyörimässä. Porukkaa ryöstetään ja autoihin murtaudutaan jne. Tänne ei kyllä kenenkään kannata muuttaa. Itsekin lähdössä. 

Vierailija
56/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

No kun suomalaisilla ei ole enää mitään moraalia. Kaikki toimii oikeutuksena rikoksen tekoon ja uhrista väännetään aina syyllinen. "Mitäs piti..." 

Jos nykymeno olisi ollut 1970-luvulla, niin pankkirosvoja ei olisi alettu edes jahtaamaan, kun olisi sanottu vaan että no mitäs oli se pankki siinä kadunkulmassa? Saatana jos pankki on keskellä kaupunkia, niin kai nyt se on helppo mennä siinä ryöstämään. 

Suomalaisilla... Noille apinoille oven auki jättäminen on kuin olis alasti haarat auki niiden edessä ja kyllä ne kiipeää helposti ylös parvekkeellekin. Suomalaiset on niin lintukotoonsa tottuneita muumeja ettei osata enää varoa mitään, vaarallista sellainen varsinkin tulevaisuutta ajatellen.

Kuka täällä kuvittelee missään lintukodossa elävän, kun ympärillä tapahtuu koko ajan? Ei päivää, etteikö huonoja uutisia. Ikkunat on vedettävä säppiin jo siksi aikaa kun poistuu sohvalta jääkaapille, käy vessassa tai lähtee roskat viemään, koska muuten joku hörhö kiipeää heti sisään, koska tilaisuus. Jatkuvasti saa varautua, koska kukaan ei ole luvannut eikä sanonut, ettetkö itse päädy seuraavaksi rikoksen kohteeksi. Fillarit on pidettävä kotona säilytyksessä, koska talon pyörävajoista lähtee lukitut fillarit siinä missä kaupungin huonoimmille alueille jätetyt lukitsemattomat fillarit. Varkaita hiippailee kaikkialla. Ovet voi jättää auki vain siinä tapauksessa, jos asuu niin syvällä korvessa, ettei kukaan eksynyt ilmesty vahingossa ja sattumalta lähistölle kerran sadassa vuodessakaan, vaikka kävis miten huono tuuri.

Kehenkään eikä mihinkään voi luottaa, joten täällä ollaan aika kaukana jostain muumien lintukodosta.

Hän jolle vastasit.

Vierailija
57/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä jätä lasta yksin vaunuihin lapsia kaapataan.  jos asunto on kuuma tee joku puukehikko jne systeemi rautaverkolla ja kiinnitetty niin ettei pääse sisään, jottei eläimet tai varkaat pääse sisään.

 

maailma on muuttunut suomi ei ole turvallinen enää koska rajat auki. jo pitää tyhmemmänkin ymmärtää suojella itseään ja perhettään.

Älä jätä lasta edes omaan huoneeseen yksin.

Vierailija
58/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia tai eläimiä tai mummoja, pitää suojata ne ihan ekana. Silloin ei ole avoimet ovet kaikille kavereille.

Vierailija
59/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Sehän on juuri raiskaajan tavoite.

Ap

Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut... 

https://yle.fi/a/74-20049889

 

"Mies tunkeutui asuntoon parvekkeen kautta ja raiskasi, epäilee poliisi – Jätkäsaaren väkivaltarikoksesta epäilty pidätettiin"

Vierailija
60/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Mitä tarkoittaa rotikka?

Tarkoititko Torikka?

Roitiovaunu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi