Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalla tunkeuduttiin yöllä auki jätetystä ovesta sisälle

Vierailija
28.06.2026 |

"Itä-Uudenmaan pelastuslaitos varoittaa jättämästä alimman kerroksen parvekkeen tai terassin ovia auki yön ajaksi, vaikka helle hiostaisi ja tekisi mieli avata luukut pienelle tuulenvireelle.

 

Tunkeilijoiden mahdollisuus on nimittäin olemassa. Poliisi kertoo viestipalvelu X:ssä, että lauantain vastaisena yönä sattui vastaavanlainen tapaus.

Mitään ei kuitenkaan sattunut ja tunkeilija pakeni paikalta.

– Ei saatu tällä kertaa kiinni, poliisi kirjoittaa julkaisussa tekoälyväritteisen kuvan kera."

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f7e5b20-b89a-46b1-b978-461bc5a76244

 

Vantaalla. Aina kun Vantaasta uutisoidaan, se on negatiivista.

 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku humalainen,  joka viinapäissään on mennyt väärästä ovesta.

Heti lähti, niin todennäköisin vaihtoehto.

Pidän edelleen terassin oven auki.

Yhtenä kesänä maaseudulla kulki varkaita jotka tulivat avonaisista ikkunoista sisään, yhdessäkin talon väki nukkui kun varkaat veivät rahat. Yksi oli herännyt kun pihasta lähti auto, ikkunasta oli huiskuteltu heippaa. 

Täytyy olla todella hölmö että jättää ikkunoita tai ovia auki yöksi.

Vierailija
22/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos asuu kämpässä jonka sisälämpö nousee 30 asteen jo silloin kun ulkona on vain 20 astetta niin kyllä tekee mieli ovet ja ikkunat avata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Sehän on juuri raiskaajan tavoite.

Ap

Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut... 

Eivät ole saaneet tilaisuutta kun naiset pitää ovet lukittuina.

Ap

Elääkö ihmiset oikeasti noin ahdasmielistä elämää, että koko ajan pelkää jotain. Nautinnollista elämää sinne silmälappujen  ja lukkojen taakse.

On vain tyhmää jättää yöllä parvekkeen ovi auki, etenkin Vantaalla.

Ap

Vierailija
24/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla kun asutaan, on aivan normaalia että jokainen ovi pidetään lukittuna päivisin ja varmuuslukoilla öisin. Edes kolmannen kerroksen lasitetun parvekkeen ovea ei tietenkään jätetä yöksi auki.

Ei. Varmuuslukko pitää pitää lukittuna kaikkina vuoden aikoina ja kaikkina kellon aikoina. Aina. Ei poikkeuksia. Tulevat myös päiväsaikaan keskellä kirkasta päivää tai klo 16.30. Myös öisin vaikka klo 2 tai 4.30.

Vierailija
25/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kaverin luona kylässä, alin kerros, välissä puita ja pieni piha kaistale ja sen vieressä kävelytie johon ei kuitenkaan esteetöntä näkymää. Oli kesä ja meillä oli tuuletusikkuna rakosellaan ja sen edessä verhot, jäin yksin huoneeseen hetketki ja joku mies yritti tunkea tuuletusikkunasta sisään. Lähti äkkiä karkuun kun hain kaverin apuun. Tuosta aikaa ainakin 15vuotta, mutta en uskaltaisi ikinä asua maantasalla kerrostalossa varsinkaan nykypäivänä. 

Vierailija
26/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos asuu kämpässä jonka sisälämpö nousee 30 asteen jo silloin kun ulkona on vain 20 astetta niin kyllä tekee mieli ovet ja ikkunat avata.

Sisälämpötila nousee, koska kuuma ilma tulee ulkoa, koska ovi on auki. Sisällä on kylmempää kuin ulkona. Pitämällä ovi kiinni sisälämpötila pysyy viileänä. 

Vierailija
28/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven lisäksi kalteriovi, niin voi tuulettaa. Tuuletusikkunaankin kalterit, niin voi olla isompikin.

Vierailija
30/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku humalainen,  joka viinapäissään on mennyt väärästä ovesta.

Heti lähti, niin todennäköisin vaihtoehto.

Pidän edelleen terassin oven auki.

Yhtenä kesänä maaseudulla kulki varkaita jotka tulivat avonaisista ikkunoista sisään, yhdessäkin talon väki nukkui kun varkaat veivät rahat. Yksi oli herännyt kun pihasta lähti auto, ikkunasta oli huiskuteltu heippaa. 

Täytyy olla todella hölmö että jättää ikkunoita tai ovia auki yöksi.

Meille yritti man ne keskellä kirkasta päivää lukitusta ovesta sisään. Siis keinojaan käyttäen. Videokin löytyy yrittäjästä kulkuneuvoineen et ei ole keksitty juttu, eikä liity mihinkään oletettuihin ennakkoluuloihin. Rikostahan tuossa ei vielä tapahtunut vaikka toiminta kokolailla kyseenalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Sehän on juuri raiskaajan tavoite.

Ap

Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut... 

Eivät ole saaneet tilaisuutta kun naiset pitää ovet lukittuina.

Ap

Elääkö ihmiset oikeasti noin ahdasmielistä elämää, että koko ajan pelkää jotain. Nautinnollista elämää sinne silmälappujen  ja lukkojen taakse.

On vain tyhmää jättää yöllä parvekkeen ovi auki, etenkin Vantaalla.

Ap

Ehkä, mutta kokemuksesta sanon, kun Vantaalla asuttu nyt 25 vuotta rivarissa ja ovet ovat auki olleet aina. Ainoa, joka tuli pyytämättä oli naapurin rouva, jonka takia lukitsin oven yhdeksi viikoksi vuonna 2014.

Vierailija
32/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei positiivista kuitenkin, että pakeni. Täällä jäi just varas kiinni itse teossa, ja kun aloin huutaa sille, että häipyy helvettiin, niin alkoi huutamaan takaisin ja näyttämään keskaria. Naapurin kullannnuppu. Isänsä tuli vielä jäljestäpäin uhkailemaan, että lyö mua - onneksi sain sen nauhalle.

Vierailija
34/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven lisäksi kalteriovi, niin voi tuulettaa. Tuuletusikkunaankin kalterit, niin voi olla isompikin.

Pitää ottaa Etelä-Afrikasta tutut konstit käyttöön, meno on sen mukaista. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku humalainen,  joka viinapäissään on mennyt väärästä ovesta.

Heti lähti, niin todennäköisin vaihtoehto.

Pidän edelleen terassin oven auki.

Onhan niitäkin, jotka ovat muuton jälkeen hortoilleet umpihumalassa ja todenneet, ettei avain käykään lukkoon vaikka pitäisi. Sitten on huomattu, että ahaa, "minäpä" olenkin jättänyt lähtiessä ikkunan auki ja sitten on siitä vääntäydytty sisään. Sitten on vietetty 12 h poliisin suojissa ja selvitetty, että missäs sitä nykyään asutaan.

Vierailija
36/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.

Yksinkertaisia, kun eivät yhtään osaa ajatella asiaa pidemmälle. Voi olla vaikka poliisin kaverin kämppä.

Vierailija
37/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.

Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.

Aika moni on nyt mökillä, siksi noi hullut menee varkaisiin naapureiden pihoille. Ihan niin kuin ihmisillä ei olisi valvontakameroita. Mutta jos siis on ovi tai ikkuna auki, niin aika varmasti luulisi jonkun olevan kotona.

Vierailija
38/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?

No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään  kynnykselle astumista.

No kun suomalaisilla ei ole enää mitään moraalia. Kaikki toimii oikeutuksena rikoksen tekoon ja uhrista väännetään aina syyllinen. "Mitäs piti..." 

Jos nykymeno olisi ollut 1970-luvulla, niin pankkirosvoja ei olisi alettu edes jahtaamaan, kun olisi sanottu vaan että no mitäs oli se pankki siinä kadunkulmassa? Saatana jos pankki on keskellä kaupunkia, niin kai nyt se on helppo mennä siinä ryöstämään. 

Vierailija
39/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla

Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.

Yksinkertaisia, kun eivät yhtään osaa ajatella asiaa pidemmälle. Voi olla vaikka poliisin kaverin kämppä.

Onhan noita, jotka ei voi vastustaa kiusausta varastaa tai tehdä jotain muuta pahaa heti, kun vähänkin on vain tilaisuus. Ajattelematta yhtään, mitä siitä voi seurata itselle. Se on joku oikosulku tai vika aivoissa. Ei voi muuten ymmärtää, ettei piitata yhtään seurauksista. Jos olisi Amerikka, niin sen tunkeutujan saisi ampua siihen paikkaan. Ei kauhean kiva seuraus se tekijällekään.

Vierailija
40/62 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla + sen aluskunnissa (Stati/Espåå) asuu/oleskelee lähes miljoona ihmistä, on tilastollinen tosiasia että aina jossakin tapahtuu jotakin.

Yleensäkin kun joku, mikä tahansa sattumus millä tahansa paikkakunnalla uutisoidaan, niin  se harvoin on mitään positiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä