Vantaalla tunkeuduttiin yöllä auki jätetystä ovesta sisälle
"Itä-Uudenmaan pelastuslaitos varoittaa jättämästä alimman kerroksen parvekkeen tai terassin ovia auki yön ajaksi, vaikka helle hiostaisi ja tekisi mieli avata luukut pienelle tuulenvireelle.
Tunkeilijoiden mahdollisuus on nimittäin olemassa. Poliisi kertoo viestipalvelu X:ssä, että lauantain vastaisena yönä sattui vastaavanlainen tapaus.
Mitään ei kuitenkaan sattunut ja tunkeilija pakeni paikalta.
– Ei saatu tällä kertaa kiinni, poliisi kirjoittaa julkaisussa tekoälyväritteisen kuvan kera."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f7e5b20-b89a-46b1-b978-461bc5a76244
Vantaalla. Aina kun Vantaasta uutisoidaan, se on negatiivista.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.
Jos asuu kämpässä jonka sisälämpö nousee 30 asteen jo silloin kun ulkona on vain 20 astetta niin kyllä tekee mieli ovet ja ikkunat avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Sehän on juuri raiskaajan tavoite.
Ap
Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut...
Eivät ole saaneet tilaisuutta kun naiset pitää ovet lukittuina.
Ap
Elääkö ihmiset oikeasti noin ahdasmielistä elämää, että koko ajan pelkää jotain. Nautinnollista elämää sinne silmälappujen ja lukkojen taakse.
On vain tyhmää jättää yöllä parvekkeen ovi auki, etenkin Vantaalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla kun asutaan, on aivan normaalia että jokainen ovi pidetään lukittuna päivisin ja varmuuslukoilla öisin. Edes kolmannen kerroksen lasitetun parvekkeen ovea ei tietenkään jätetä yöksi auki.
Ei. Varmuuslukko pitää pitää lukittuna kaikkina vuoden aikoina ja kaikkina kellon aikoina. Aina. Ei poikkeuksia. Tulevat myös päiväsaikaan keskellä kirkasta päivää tai klo 16.30. Myös öisin vaikka klo 2 tai 4.30.
Olin kerran kaverin luona kylässä, alin kerros, välissä puita ja pieni piha kaistale ja sen vieressä kävelytie johon ei kuitenkaan esteetöntä näkymää. Oli kesä ja meillä oli tuuletusikkuna rakosellaan ja sen edessä verhot, jäin yksin huoneeseen hetketki ja joku mies yritti tunkea tuuletusikkunasta sisään. Lähti äkkiä karkuun kun hain kaverin apuun. Tuosta aikaa ainakin 15vuotta, mutta en uskaltaisi ikinä asua maantasalla kerrostalossa varsinkaan nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.
Jos asuu kämpässä jonka sisälämpö nousee 30 asteen jo silloin kun ulkona on vain 20 astetta niin kyllä tekee mieli ovet ja ikkunat avata.
Sisälämpötila nousee, koska kuuma ilma tulee ulkoa, koska ovi on auki. Sisällä on kylmempää kuin ulkona. Pitämällä ovi kiinni sisälämpötila pysyy viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?
No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään kynnykselle astumista.
Oven lisäksi kalteriovi, niin voi tuulettaa. Tuuletusikkunaankin kalterit, niin voi olla isompikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku humalainen, joka viinapäissään on mennyt väärästä ovesta.
Heti lähti, niin todennäköisin vaihtoehto.
Pidän edelleen terassin oven auki.
Yhtenä kesänä maaseudulla kulki varkaita jotka tulivat avonaisista ikkunoista sisään, yhdessäkin talon väki nukkui kun varkaat veivät rahat. Yksi oli herännyt kun pihasta lähti auto, ikkunasta oli huiskuteltu heippaa.
Täytyy olla todella hölmö että jättää ikkunoita tai ovia auki yöksi.
Meille yritti man ne keskellä kirkasta päivää lukitusta ovesta sisään. Siis keinojaan käyttäen. Videokin löytyy yrittäjästä kulkuneuvoineen et ei ole keksitty juttu, eikä liity mihinkään oletettuihin ennakkoluuloihin. Rikostahan tuossa ei vielä tapahtunut vaikka toiminta kokolailla kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Sehän on juuri raiskaajan tavoite.
Ap
Kuinka paljon tämmöisiä rais kaajia on ollut...
Eivät ole saaneet tilaisuutta kun naiset pitää ovet lukittuina.
Ap
Elääkö ihmiset oikeasti noin ahdasmielistä elämää, että koko ajan pelkää jotain. Nautinnollista elämää sinne silmälappujen ja lukkojen taakse.
On vain tyhmää jättää yöllä parvekkeen ovi auki, etenkin Vantaalla.
Ap
Ehkä, mutta kokemuksesta sanon, kun Vantaalla asuttu nyt 25 vuotta rivarissa ja ovet ovat auki olleet aina. Ainoa, joka tuli pyytämättä oli naapurin rouva, jonka takia lukitsin oven yhdeksi viikoksi vuonna 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.
Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.
Mutta hei positiivista kuitenkin, että pakeni. Täällä jäi just varas kiinni itse teossa, ja kun aloin huutaa sille, että häipyy helvettiin, niin alkoi huutamaan takaisin ja näyttämään keskaria. Naapurin kullannnuppu. Isänsä tuli vielä jäljestäpäin uhkailemaan, että lyö mua - onneksi sain sen nauhalle.
Vierailija kirjoitti:
Oven lisäksi kalteriovi, niin voi tuulettaa. Tuuletusikkunaankin kalterit, niin voi olla isompikin.
Pitää ottaa Etelä-Afrikasta tutut konstit käyttöön, meno on sen mukaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku humalainen, joka viinapäissään on mennyt väärästä ovesta.
Heti lähti, niin todennäköisin vaihtoehto.
Pidän edelleen terassin oven auki.
Onhan niitäkin, jotka ovat muuton jälkeen hortoilleet umpihumalassa ja todenneet, ettei avain käykään lukkoon vaikka pitäisi. Sitten on huomattu, että ahaa, "minäpä" olenkin jättänyt lähtiessä ikkunan auki ja sitten on siitä vääntäydytty sisään. Sitten on vietetty 12 h poliisin suojissa ja selvitetty, että missäs sitä nykyään asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.
Yksinkertaisia, kun eivät yhtään osaa ajatella asiaa pidemmälle. Voi olla vaikka poliisin kaverin kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Kuinka pöllö pitää olla että jättää yöksi oven auki. Tunkeutujia riittää kyllä.
Jos haluaa varastaa talosta jotain, niin eikö kannattaisi valita sellainen, joka on tyhjillään? Asuttuun taloon kun menee, niin siellä voi olla vaikka millainen rotikka vastassa.
Aika moni on nyt mökillä, siksi noi hullut menee varkaisiin naapureiden pihoille. Ihan niin kuin ihmisillä ei olisi valvontakameroita. Mutta jos siis on ovi tai ikkuna auki, niin aika varmasti luulisi jonkun olevan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten avonaisesta ovesta tunkeudutaan?
No tunkeutumista on mennä ilman lupaa, vaikka se ovi olisikin auki. Avoin ovi ei tarkoita "tervetuloa". Ja aika usein ovi on vain raollaan, ja jollain hakasella kiinni, jotta tuuli ei paisko, eli sitä joutuu hieman enemmän vielä avaamaan, jotta pääsee sisään. Tunkeutuminen on sisälle asuntoon luvatta menemistä, ei pelkästään kynnykselle astumista.
No kun suomalaisilla ei ole enää mitään moraalia. Kaikki toimii oikeutuksena rikoksen tekoon ja uhrista väännetään aina syyllinen. "Mitäs piti..."
Jos nykymeno olisi ollut 1970-luvulla, niin pankkirosvoja ei olisi alettu edes jahtaamaan, kun olisi sanottu vaan että no mitäs oli se pankki siinä kadunkulmassa? Saatana jos pankki on keskellä kaupunkia, niin kai nyt se on helppo mennä siinä ryöstämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pölö pitää olla, että tunkeutuu asuntoon, jossa satavarmasti on joku paikalla
Pöljiä ne ovatkin, ei kukaan normaali ihminen toisten koteihin tunkeudu.
Yksinkertaisia, kun eivät yhtään osaa ajatella asiaa pidemmälle. Voi olla vaikka poliisin kaverin kämppä.
Onhan noita, jotka ei voi vastustaa kiusausta varastaa tai tehdä jotain muuta pahaa heti, kun vähänkin on vain tilaisuus. Ajattelematta yhtään, mitä siitä voi seurata itselle. Se on joku oikosulku tai vika aivoissa. Ei voi muuten ymmärtää, ettei piitata yhtään seurauksista. Jos olisi Amerikka, niin sen tunkeutujan saisi ampua siihen paikkaan. Ei kauhean kiva seuraus se tekijällekään.
Vantaalla + sen aluskunnissa (Stati/Espåå) asuu/oleskelee lähes miljoona ihmistä, on tilastollinen tosiasia että aina jossakin tapahtuu jotakin.
Yleensäkin kun joku, mikä tahansa sattumus millä tahansa paikkakunnalla uutisoidaan, niin se harvoin on mitään positiivista.
Yhtenä kesänä maaseudulla kulki varkaita jotka tulivat avonaisista ikkunoista sisään, yhdessäkin talon väki nukkui kun varkaat veivät rahat. Yksi oli herännyt kun pihasta lähti auto, ikkunasta oli huiskuteltu heippaa.
Täytyy olla todella hölmö että jättää ikkunoita tai ovia auki yöksi.