Minkä ikäisenä älysit festareitten olevan rahan tuhlaamista?
Kommentit (35)
Siinä kolmikymppisenä huomasin ettei tämä enä ole kivaa. Nuorten juttu mielestäni.
M39
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on mun elämän suola. Jokainen saanee käyttää tienestinsä siihen mihin itse haluaa. N34
musiikki tulee kaijuttimista kotona. en tykkää jonottaa vessaan, hakeen kaljaa, sisälle pääsemiseen ,ulospääsemiseen ja sen jälkeen saa kulkee jossain karja putkessa ekat 100m poispäin sieltä mistä vihdoin löysi parkkipaikan. vaateet täynä tupakan polttamia reikiä ku takana oleva suolanen on niin hönössä ettei pystyssä pysy. ja se mestari oikeella joka ei oo käyny suihkussa 2päivään on kokoajan kädet pystyssä hinkkaamassa kainalojaan suhun.
Hehkutampa Ihmemaa-festiä.
Oli kolmekymppisestä ylöspäin porukka, mut eniten about viiskymppisiä. Siistit vessat, kukaan ei kännännyt, maltillisesti porukkaa ehkä 1000 ihmistä, kaunis ilma, Saimaan rannassa räsymatoilla päällystettyjä kuormalavoja joilla sai pikniköidä rauhassa omalla kaveriporukalla, sopuhintaista hyvää ruokaa ja juomaa. Upeita vaihtelevia indieartisteja eikä kukaan soittanut liian kovaa tai hiljaa, lavat ja katsomot katon alla.
Lipuista oisin maksanut heittämällä enemmänkin, oli niin kiva kokemus!
Periaatteessa tykkään festareista. Mutta niin vain jätin eilisen Provinssin väliin enkä nähnyt Eppuja.
Varaakin olisi ollut, mutta en halunnut maksaa 150 euroa päivälipusta. Sitä paitsi Eput esiintyivät jo iltapäivällä kolmen aikaan. Huono aika pääbändille. Siksi en lähtenyt
Festariliput kallistuu ja ymmärrän, että kulut on korkeat. Mutta noilla hinnoilla osallistumiskynnys on korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on mun elämän suola. Jokainen saanee käyttää tienestinsä siihen mihin itse haluaa. N34
musiikki tulee kaijuttimista kotona. en tykkää jonottaa vessaan, hakeen kaljaa, sisälle pääsemiseen ,ulospääsemiseen ja sen jälkeen saa kulkee jossain karja putkessa ekat 100m poispäin sieltä mistä vihdoin löysi parkkipaikan. vaateet täynä tupakan polttamia reikiä ku takana oleva suolanen on niin hönössä ettei pystyssä pysy. ja se mestari oikeella joka ei oo käyny suihkussa 2päivään on kokoajan kädet pystyssä hinkkaamassa kainalojaan suhun.
On kyllä varsin erilainen kokemus vaikkapa Tomorrowland paikan päällä kuin kotona musiikki kajareista...
Onhan se tietysti oma fiilis Ruisrockissa seisoa tappi tuntumalla.
Sitä jotenkin voimaantuu, kun niitä paukkuja sieltä tulee.
Alkaahan ne pavut kaasuuntumaan väkisin.
Kannattaakin käydä vain pikkufestareilla ja jättää nuo jättisupertapahtumat omaan arvoonsa.
Pääsee halvemmalla, näkee lavalle järjestyshäiriöihin on helpompi puuttua, ei tartte haistella muiden kainaloita ja varoa pittejä. Vessoihin pääsee jonottamatta ja mikä tärkeintä pienemmät bändit saa näkyvyyttäja fyrkkaa. Minusta esim. apurahoja saanut ja musavideoissaan sitten niitä seteleitä polttaneet JVGt ei enää enempää massia tarvitse vaan voivat tehdä taidettaan sillä mitä heillä jo on.
Pikkubändit kunniaan! Rokkii varten & taiteen vuoks!
Liikaa ihmisiä, kaikkea joutuu jonottamaan. Paljon mukavampi käydä bändien omilla klubikeikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tarvinnut käydä yksilläkään festareilla. 😃 N47
Mulle ajatus vessan ja kaljan jonottamisesta teki sen etten käy festareilla. Nyt vanhana ei kiinnosta nähdä ihmisiäkään.
M.55
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin käydä vain pikkufestareilla ja jättää nuo jättisupertapahtumat omaan arvoonsa.
Pääsee halvemmalla, näkee lavalle järjestyshäiriöihin on helpompi puuttua, ei tartte haistella muiden kainaloita ja varoa pittejä. Vessoihin pääsee jonottamatta ja mikä tärkeintä pienemmät bändit saa näkyvyyttäja fyrkkaa. Minusta esim. apurahoja saanut ja musavideoissaan sitten niitä seteleitä polttaneet JVGt ei enää enempää massia tarvitse vaan voivat tehdä taidettaan sillä mitä heillä jo on.
Pikkubändit kunniaan! Rokkii varten & taiteen vuoks!
Mulla on yleensä se ongelma, että ne artistit, joista tykkään, eivät ylipäätään esiinny täällä Suomessa, joten joudun lähtemään festareille esimerkiksi Keski-Eurooppaan. Koitan sitten yhdistää siihen kaupunkiloman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin käydä vain pikkufestareilla ja jättää nuo jättisupertapahtumat omaan arvoonsa.
Pääsee halvemmalla, näkee lavalle järjestyshäiriöihin on helpompi puuttua, ei tartte haistella muiden kainaloita ja varoa pittejä. Vessoihin pääsee jonottamatta ja mikä tärkeintä pienemmät bändit saa näkyvyyttäja fyrkkaa. Minusta esim. apurahoja saanut ja musavideoissaan sitten niitä seteleitä polttaneet JVGt ei enää enempää massia tarvitse vaan voivat tehdä taidettaan sillä mitä heillä jo on.
Pikkubändit kunniaan! Rokkii varten & taiteen vuoks!
Mulla on yleensä se ongelma, että ne artistit, joista tykkään, eivät ylipäätään esiinny täällä Suomessa, joten joudun lähtemään festareille esimerkiksi Keski-Eurooppaan. Koitan sitten yhdistää siihen kaupunkiloman.
Se on kyllä superharmi että Suomessa ei oikein käy kukaan.
Itse yritän nauttia kotimaisesta UGstä kun ei mm. amerikkalaisen pikkukaupungin kantripunkkia tänne juuri etsiydy. helposti lähestyttäviä helmiä löytynyt siitäkin genrestä onneksi ja nyt on kesä taas pelastettu.
Nyt kirosin lentolippujen hintoja kun löytyi uusi ehdottomasti koettava espanjalainen rumba-punk-hiphop bändi KeTeKalleS. Lähin keikka tänä kesänä ois Sveitsissä Bernin vanhan kaupungin festivaalilla. Opiskelijabudjetillani itken täällä katkerasti.
En ole ikinä käynyt festareilla. Ahdistaisi liikaa se väenpaljous ja meteli. Mieluummin kuuntelen musiikkia oman kodin rauhassa.
Musiikki tekee mut iloiseksi, joten ei ole tuhlausta. Ens kuussa olen lähdössä mieheni kanssa Alankomaihin Awakenings-festareille.
N44