Minna Pajulahti väittää, että suomalaisten arvo on toisesta huolehtiminen
Kommentit (54)
Empatia ei kuulu politiikkaan, sanoi eräs irvinaamainen hampurilaisenpaistaja.
Vierailija kirjoitti:
Ap on
Narsisti
Spämmääjä
Kverulantti
Ihmispaska
Loinen
Trolli
Miespuolinen
Ilmeisreti se Kelloseppäkoulun ym,ym. maalittaja, jolla on vankeustuomio
Todennäköisesti.
Sitä suuremmalla syyllä kyseisen henkilön nimi ja oikeudenpaperit pitäisi saada näytille ja samanlaiseen spämmijakoon kuin itse täällä on nyt taas kerran spämmäillyt.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on yhteiskunnan kaikkein olennaisin mittari.
Välinpitämättömyys ja kylmyys saa kaiken muunkin hyvän valumaan viemäristä alas.
Päinvastoin. Oma vastuu elämästään auttaa hahmottamaan myös muiden tarpeet. Nykyinen yhteiskunta ilmaisrahoineen, vieläpä ulkomailtakin tulleille, aiheuttaa vain ihmisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on yksin pärjäämisen kulttuuri ollut aina. Avun pyytämistä pidetään heikkoutena.
Ja yleensä saa todella tylyn vastaanoton kun apua pyytää, vaikka pyytää hyvin harvoin, sanotaan suoraan että itse pitää ottaa itseään niskasta kiinni. Vaikka pyytää apua ihmiseltä jolle maksetaan palkkaa siitä että hänellä on tietotaitoa jolla voi auttaa. Eipä paljon kiinnosta työnteko eikä auttaminen. Palkkaa on kuitenkin kiva nostaa ja levitellä asiakkaiden yksityisasioita toisille vaikka on luottamustehtävässä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on yhteiskunnan kaikkein olennaisin mittari.
Välinpitämättömyys ja kylmyys saa kaiken muunkin hyvän valumaan viemäristä alas.
Suomessa sitä viemärinaukkoa on suurennettu oikein urakalla viime vuosina.
Nui kommarit ovat ihmeellisiä. Aina nuolleet Neuvostoliittoa, Venäjää, ja nyt harhaisina häpeävät toimiaan ja yrittävät siirtää aiemmat toimensa esim.perussuomalaisten harteille. Ei onnistu länsileikkipunikki.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on yhteiskunnan kaikkein olennaisin mittari.
Välinpitämättömyys ja kylmyys saa kaiken muunkin hyvän valumaan viemäristä alas.
Itse ainakin huolehdin läheisistään sen, mitä pystyy, kun hekin ovat ihan oikeustoimikelpoisille kansalaisia. Numeroa en siitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena olen sitä mieltä, että nykyisessä kotimaassani juuri toisista huolehtiminen on tärkeää. Sitä ei ole Suomessa samassa mittakaavassa.
Väittäisin jopa, että suomalainen erikoispiirre on, että ei huolehdita toisista...
Samaa mieltä. Elämänvirhe oli muuttaa takaisin Suomeen
T. Venäläinen loinen
Njo mjuuta tjakaisin.
1960-1970 ja vielä 1980 luvullakin huolehdittiin toisista. Oli itsestään selvää, että käytiin tervehtimässä esim. sairasta koulukaveria ja viestiin läksyt tiedoksi. Samalla jotain karkkia, josta toinen pitää ja ehkä Aku Ankka tms viihdyke.
Noina aikoina kokoonnuttiin suvuttain yhteen pienenkin juhlan tiimoilta.
Yhteishenki ei synny olemalla vaan rakentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena olen sitä mieltä, että nykyisessä kotimaassani juuri toisista huolehtiminen on tärkeää. Sitä ei ole Suomessa samassa mittakaavassa.
Väittäisin jopa, että suomalainen erikoispiirre on, että ei huolehdita toisista...
Mitä sinun mielestä se huolehtiminen sitten on? Täällä ei kenekään tarvitse kerjätä kadulla, jonkinlainen sosiaaliturva on olemassa, monet vapaaehtoisjärjestöt jakavat ruoka-apua jne.
Miten persutrollit saa väännettyä joka asian ma muihin?
Se on aika ikävä lahja.
Joo ei todellakaan ole.
Tutkimus järjesti 63 maata empaattisuuden perusteella. Suomalaiset ovat aika tunnekylmää kansaa, ainakin jos Michiganin yliopiston tuoretta tutkimusta on uskominen. Tutkimus listasi 63 maata näiden kansalaisten empaattisuuden mukaan.
Suomi jäi kuudenneksi viimeiseksi, hännänhuippu oli Liettua. Kolmen kärjen muodostivat Ecuador, Saudi-Arabia ja Peru, neljännelle sijalle ylsi Tanska.
Vierailija kirjoitti:
Miten persutrollit saa väännettyä joka asian ma muihin?
Se on aika ikävä lahja.
Se on suurin, yksittäinen asia, mikä on täydellisesti pilannut Suomen. Oho, onpa ihmeellistä huolestua turvallisuudesta ja taloudellisesta hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten persutrollit saa väännettyä joka asian ma muihin?
Se on aika ikävä lahja.
Se on suurin, yksittäinen asia, mikä on täydellisesti pilannut Suomen. Oho, onpa ihmeellistä huolestua turvallisuudesta ja taloudellisesta hyvinvoinnista.
Ilmankos ne pitää pilata kummatkin, kiitti vaan persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten persutrollit saa väännettyä joka asian ma muihin?
Se on aika ikävä lahja.
Se on suurin, yksittäinen asia, mikä on täydellisesti pilannut Suomen. Oho, onpa ihmeellistä huolestua turvallisuudesta ja taloudellisesta hyvinvoinnista.
Ilmankos ne pitää pilata kummatkin, kiitti vaan persut.
Älä unta nää. Ainoa porukka, joka aidosti haluaa hyvinvointiyhteiskunnan takaisin. Muista, että on sinun syysi, että naiset eivät voi enää turvallisesti käyttää taksia, suomalaisia naisia ja lapsia hyväksikäytetään ja syrjäytyneiden elämää ei voida enää pelastaa, vain näiden riistäjien. Karma kostaa kyllä väärät valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Ap on roinaava, loisiva ryssänpersu.
Ap on kaikista huolehtiva nallekarhu. Kukaan ei vaan tajua sitä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on roinaava, loisiva ryssänpersu.
Ap on kaikista huolehtiva nallekarhu. Kukaan ei vaan tajua sitä. :(
Hiljainen ja rauhallinen ihminen teurastetaan, vähintään henkisesti
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena olen sitä mieltä, että nykyisessä kotimaassani juuri toisista huolehtiminen on tärkeää. Sitä ei ole Suomessa samassa mittakaavassa.
Väittäisin jopa, että suomalainen erikoispiirre on, että ei huolehdita toisista...
Puhut nyt ilmeisesti sellaisesta naapuriavun tyyppisestä huolehtimisesta? Taloudellisesti Suomi huolehtii kaikista tänne tulijoista jopa niin hyvin, että meinaa omat unohtua. Mutta tulijat ne vaan valittaa. Ei ole kenenkään pakko tänne tulla.
Mielenvikainen ukkeli. Kuula kalloon.