Ruokapöydän tuolit, joissa istuinosassa kangas - miten puhdistan?
Mukavat istua, mutta alkavat näyttää ikäviltä. Pyyhkiminen kostealla ei auta, tarvitaan tymäkämpää puhdistusta. Ehdotuksia? Kovin isoa rahallista panostusta en halua tehdä, sitten on jo järkevämpää yrittää päällystää ne uudelleen.
Kommentit (22)
Ei niitä tarvi puhdistaa. Itsekin teen niihin kivoja kuvioita istumalla niihin ilman housuja.
Vierailija kirjoitti:
Ostat Ikeasta uudet tuolit. Ei maksa vaivaa verhoilla uudelleen. Ikean tuoleihin saa vaihdettua kankaat itse vaikka viikottain.
Ei ole ikealla mieleisiäni tuoleja enää. Ja jos uudet ostan, en ota enää sellaisia joissa on kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat Ikeasta uudet tuolit. Ei maksa vaivaa verhoilla uudelleen. Ikean tuoleihin saa vaihdettua kankaat itse vaikka viikottain.
Ei ole ikealla mieleisiäni tuoleja enää. Ja jos uudet ostan, en ota enää sellaisia joissa on kangasta.
En usko että teille tulee enää vieraita ellei ole kangastuoleja. Minä en ainakaan puutuoleilla istu.
Joskus oli olemassa tekstiilien vaahtopesuainetta, onkohan enää? Eikös autoihinkin ole, istuimia varten siis?
Painepesurilla minä olen puhdistanut, hyvä tuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että teille tulee enää vieraita ellei ole kangastuoleja. Minä en ainakaan puutuoleilla istu.
No sinua ei kutsutakaan.
Suihkuta puhdistusainetta ja harjaa pesuharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat istua lattialla koiran kanssa.
Erillinen ohut istuintyyny noiden päälle. Niitä voi sitten pestä.
Tekstiilipesuri, niitä voi vuokratakin.
Vierailija kirjoitti:
Tekstiilipesuri, niitä voi vuokratakin.
Onko erityisesti joku merkki ja malli jolla hyvä istua?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tuoleista. Me ostimme 2007 kotimaisen valmistajan tuolit, hinta 250-,/kpl, mieluusti olemme kertaalleen kunnostaneet tuolit puusepällä. Sen lisäksi istuimien kankaat on vaihdettu jonkun kerran, itse olen ommellut ja nyt viimeksi tuon kunnostuksen yhteydessä teetin Pentikin pöytäliinakankaasta, jossa on joku pinnoite. Ei ole muovinen kuten kerni, vaan kankainen, mutta tosi helppo pitää puhtaana.
Ne voi ihan nuolla puhtaaksi tiedoksi metsässä kasvaneelle.
Ikean tuolien istuinosa lähtee klipseillä irti ja kankaan saa vaihdettua tai pestyä. Miksi hommata mitään muita tuoleja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli olemassa tekstiilien vaahtopesuainetta, onkohan enää? Eikös autoihinkin ole, istuimia varten siis?
Minäkin pesin kangassohvia sellaisella, luulisi että se tyyppisiä on myytävänä.
Kun kaivat nenää pyyhi sormet tuoliin niin ei tarvi nuolla sormia.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhdistan sillä vaahdolla huonekalut, juuttimatot ja välillä myös vain kuivapesun kestäviä vaatteita. Käytän myös sappisaippuaa kun pyyhin nihkeällä. Pieni sipaisu sappisaippuaa nihkeään liinaan ja lika lähtee sillä kun antaa vaikuttaa 15 minuuttia ja pyyhkii toisen kerran nihkeällä liinalla.
Keskulteltaisiinko mieluummin neekerinkyrvistä?
Pesen tekstiilipesurilla kerran viikossa. On 10v vanhat tuolit ja uudelta näyttää.