Montako vuotta lääkikseen kannattaa yrittää
Jos opiskelee 8h päivä koko vuoden eikä tärppää onko liian tyhmä vai voiko vielä oppia
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.
Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.
Niin mutta vuodethan kuluu, mistä saat rahaa? Pakko kai tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.
Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔
Pääsykokeenkaan kautta pääseminen ei ole mikään mahdottomuus, toki vaikeampaa kuin todistuksella. Kuitenkin kun tosissaan lukee useamman vuoden niin ennen pitkää on pakko päästä sisään.
Kuinka monta vuotta sisäänpääsyä kannattaa yrittää riippuu vähän siitä kuinka vanha on. Jos 50-vuotiaana pääsee sisään, valmistuu silti 55-vuotiaana ja 55-vuotias lääkäri nyt ei ole kovin vanha. Työuraa jäljellä vielä ehkä 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.
Niin mutta vuodethan kuluu, mistä saat rahaa? Pakko kai tehdä töitä.
Pienistä töistä tai asumistuesta ja työttömyystuesta? Niin kuin ennenkin.
Jos sisäänpääseminen on kovin vaikeaa niin miten mahtaa itse opiskelu sujua?
Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on, siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.
Ei tämä nyt niin hieno ammatti ole että 10 vuotta tuhlaisin sisäänpääsyyn. Paljon helpommalla saa saman palkan muualtakin ja työllistyminen ei ole enää jatkossa yhtä varmaa kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on, siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.
Sekin tehty, ei sisään
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt niin hieno ammatti ole että 10 vuotta tuhlaisin sisäänpääsyyn. Paljon helpommalla saa saman palkan muualtakin ja työllistyminen ei ole enää jatkossa yhtä varmaa kuin ennen.
Työllistyminen on kyllä näillä näkymin kaikista varminta lääkäreillä. Minkään muun alan opiskeleminen on aika mahdottoman suuri riski.
Kuitenkim jos lääkikseen pyrkimisen aloittaa 18-vuotiaana ja 10 vuoden päästä pääsee sisään, on tällöin valmis lääkäri jo 34-vuotiaana. Lääkäri on juurikin sellainen ammatti, johon pääsemiseen käyttäisin 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sisäänpääseminen on kovin vaikeaa niin miten mahtaa itse opiskelu sujua?
Jos hakee yli 200 työpaikkaa ennen kuin tärppää, onko silloin paska työntekijä?🤔🤔
No, ainakin 5x.
Eräs tuttu nuori pääsi opiskelemaan haluamaansa eli psykologiaa yrityskierroksella 5.
Selvitä, kuinka lähellä olet ollut sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on, siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.
Sekin tehty, ei sisään
Eikä tuossa ajassa pitäisi osata ne kirjat jo ulkoa? Ei se lukion bilsa, kemma ja fyssa nyt niin vaikeata ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on, siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.
Sekin tehty, ei sisään
Lue enemmän ja lisää. Käy kirjoittamassa vaikka yo-kokeet kemiasta, fysiikasta ja biologiasta ihan harjoituksen vuoksi. Hanki Mafynetin laajat yo-kertausmateriaalit ja koluat ne läpi sataprosenttisesti.
Tee vanhoja yo-kokeita ja varmista että saat niistä laudaturit.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä, kuinka lähellä olet ollut sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.
Varasija noin 200, 10 pistettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.
Mutta, kun ei olla enää ensikertalaisia🤔🤔
Pääsykokeenkaan kautta pääseminen ei ole mikään mahdottomuus, toki vaikeampaa kuin todistuksella. Kuitenkin kun tosissaan lukee useamman vuoden niin ennen pitkää on pakko päästä sisään.
Kuinka monta vuotta sisäänpääsyä kannattaa yrittää riippuu vähän siitä kuinka vanha on. Jos 50-vuotiaana pääsee sisään, valmistuu silti 55-vuotiaana ja 55-vuotias lääkäri nyt ei ole kovin vanha. Työuraa jäljellä vielä ehkä 15 vuotta.
Mikä estää jatkamasta työuraa pidempään ? Hernesniemi leikkasi vielä 80 vuotiaana
Ylellä oli joskus se juttu paremman peerheen lapsesta joka opiskeli täyspäiväisesti 6-7 vuotta ennenkuin pääsi sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa haet kun ala kiinnostaa. Vanhin,jonka tiedän päässeen lääkikseen oli 55v. Preppauskurssi (lääketieteen opintolinjat , 1v, esim E-P:n opistossa on, siis aivan mainio hyöty sieltä. Hyvä prosentti preppauslinjan käyneistä pääsee sisään.
Sekin tehty, ei sisään
Kuinka kauan olet siis jo yrittänyt, ap? Tosiaan lääkiksen pääsykokeen koealue ei ole mitenkään mahdottoman suuri. Itse opiskelin lukion kemian, fysiikan ja biologian lähes kokonaan abikeväänä ja tosiaan opin siinä kirjat ulkoa. Jos kokonaisen vuoden lukee, silloin pitäisi kyllä muistaa kaikki vaikka puoliunissaan. Kahdesta tai kolmesta vuodesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä, kuinka lähellä olet ollut sisäänpääsyä. Jos suhteellisen lähellä, yritä vielä. Jos jäit tulorajoista kauas, miettisin jotain muuta alaa.
Varasija noin 200, 10 pistettä
Millä pistemäärällä pääsi sisään ?
Ei ole liian tyhmä, voi vielä oppia. Monihan opiskelee tuolla 8h/päivä vuoden ympäri tahdilla useammankin vuoden ennen kuin pääsee. Itse yrittäisin vaikka 10 vuotta, helposti enemmänkin.
Lääkikseen pääsy ei ole mitenkään mahdottoman vaikeaa, eli ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Voi esimerkiksi keskittyä puoli vuotta kerrallaan pelkästään yhteen YO-kokeeseen, ja hoitaa näin kaikki kuusi koetta. Laudaturin saa helposti puolen vuoden aktiivisella pänttäämisellä mistä tahansa tarvittavasta yo-kokeesta, joten tällä strategialla vain kolmessa vuodessa saa hyvin varmasti kuuden laudaturin paperit, ja pääsy lääkikseen on varma.