Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kullan hinta laskee! Äkkiä myymään kultakorut

Vierailija
28.06.2026 |

Joko hankkiuduit eroon kullastasi? Kullan hinta on laskenut viimeisen puolen vuoden ajan

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?

Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä.... 

Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.

niin kerroti mitä sanat tarkoittaa.. mutta et kertonut TUON LAUSEEN TARKOITUSTA. tuosta EI VIELÄ SYNNY MITÄÄN MIELEKÄSTÄ LAUSETTA. 

ja Ehkäpä tosiaan alan ammattilaisena tunnen nämä termit hiukan sinua paremmin ainakin vaikuttaa HYVIN vahvasti siltä. Ongelmia on joko YMMÄRRYKSESSÄSI asiasta TAIKKA ERITTÄIN PASKASSA ULOSANNISSA. 

Se tarkoittaa sitä, että kullan nousutrendin kääntyessä laskutrendiksi ostetaan johdannaismarkkinoilta shortteja tai putteja. Niiden arvo nousee kun kullan hinta laskee. Vastakkainen tuote on longi, jossa nousutrendissä tuotteen arvo nousee. Fyysistä kultaa kannattaa ostaa kun sitä saa alle maailmanmarkkinahinnan. Koruja myös silloin, kun korun arvo on romutusarvoa korkeampi ja sen saa ns. sopivasti. Eli halvalla. Kultakupla puhkesi kuten täälläkin on monesti asiasta varoitettu. Nyt mennään alamäkeä normaalitasoille, tai jopa alle. Mitään erityistä perustetta kullan ei ole olla 4000 dollarissa unssilta kuin 1500 dollarissakaan. Sodat loppuvat aikanaan, niin hinta ruukaa pudota ja putoaminen ruokkii putoamista. Ihan kuten nousukin ruokkii nousua. Aika moni 4500 hintaan ostanut miettii nyt, että myisikö kun vielä saa 4000?

noniin. NYT aletaan pääsemään lähelle.

 
MIKÄ instrumentti on käytössä shortissa (futuuri, optio, minifutuuri...)

MILLOIN positio otettu tavoitetasoon 2000,

Millä hinnalla tämä positio avattiin?

MILLOIN tämä positio sulkeutuu?

Onko stop-lossia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä