Kullan hinta laskee! Äkkiä myymään kultakorut
Joko hankkiuduit eroon kullastasi? Kullan hinta on laskenut viimeisen puolen vuoden ajan
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Ei se kullan hinta mihinkään muutu, sillä on reaaliarvo muihin valuuttoihin. Valuutat nousee tai laskee kulta pysyy.
Minulla on kultaa 762g äidin perintöä. 10 vuotta olen säästänyt kultaa. En ole markkinoita seurannut pitkään aikaan joten en tiedä kullan hintaa.
Mies bongasi kävelyllä pakun, jossa luki "Myy kultasi meille!" ja kysyi, aionko myydä hänet jos hinta on hyvä.
Eihän niitä laskussa kannata myydä vaan nousussa. Nyt on jo aivan liian myöhäistä, ja ennemminkin kannattaisi olla ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
tai edes kieltä jota ITSE ymmärtäisi...
Vierailija kirjoitti:
Mies bongasi kävelyllä pakun, jossa luki "Myy kultasi meille!" ja kysyi, aionko myydä hänet jos hinta on hyvä.
kannattaa siis olla tukevampi puoliso. saa enempi rahulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?
Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?
Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä....
Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?
Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä....
Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.
niin kerroti mitä sanat tarkoittaa.. mutta et kertonut TUON LAUSEEN TARKOITUSTA. tuosta EI VIELÄ SYNNY MITÄÄN MIELEKÄSTÄ LAUSETTA.
ja Ehkäpä tosiaan alan ammattilaisena tunnen nämä termit hiukan sinua paremmin ainakin vaikuttaa HYVIN vahvasti siltä. Ongelmia on joko YMMÄRRYKSESSÄSI asiasta TAIKKA ERITTÄIN PASKASSA ULOSANNISSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
Seuraan kilohintaa, kun aikoinaan ostin kilon kiloa kultaa, mutta en noista termeistä tiedä mitään. Pitää kiittää eksää, kun innosti minut ostamaan kultaa, kun hänkin osti. Eri
Kenelle sitä kultaa kerätään?
Oletteko huomanneet seuraavia asioita:
- jokaikisessä kunnassa on vähintään 1 padelhalli. Tosin kukaan ei tiedä ketään, joka pelaisi padelia.
- jokainen kunta haalii tuulivoimapuistoja. Miksi? Eihän ne edes pyöri talvella
- jokainen kunta haalii datakeskuksen. Miksi?
Ja sitten tämä kullan keruu. Mitä yhteistä on jäätävän kokoisella padelhallilla, tuulivoimalla, datakeskuksella ja kullalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.
unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.
Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan.
Eri
no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?
Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä....
Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.
niin kerroti mitä sanat tarkoittaa.. mutta et kertonut TUON LAUSEEN TARKOITUSTA. tuosta EI VIELÄ SYNNY MITÄÄN MIELEKÄSTÄ LAUSETTA.
ja Ehkäpä tosiaan alan ammattilaisena tunnen nämä termit hiukan sinua paremmin ainakin vaikuttaa HYVIN vahvasti siltä. Ongelmia on joko YMMÄRRYKSESSÄSI asiasta TAIKKA ERITTÄIN PASKASSA ULOSANNISSA.
Se tarkoittaa sitä, että kullan nousutrendin kääntyessä laskutrendiksi ostetaan johdannaismarkkinoilta shortteja tai putteja. Niiden arvo nousee kun kullan hinta laskee. Vastakkainen tuote on longi, jossa nousutrendissä tuotteen arvo nousee. Fyysistä kultaa kannattaa ostaa kun sitä saa alle maailmanmarkkinahinnan. Koruja myös silloin, kun korun arvo on romutusarvoa korkeampi ja sen saa ns. sopivasti. Eli halvalla. Kultakupla puhkesi kuten täälläkin on monesti asiasta varoitettu. Nyt mennään alamäkeä normaalitasoille, tai jopa alle. Mitään erityistä perustetta kullan ei ole olla 4000 dollarissa unssilta kuin 1500 dollarissakaan. Sodat loppuvat aikanaan, niin hinta ruukaa pudota ja putoaminen ruokkii putoamista. Ihan kuten nousukin ruokkii nousua. Aika moni 4500 hintaan ostanut miettii nyt, että myisikö kun vielä saa 4000?
Höpö. Laskusta huolimatta noussut viimeisen 30pv aikana 1%.
Minä olen se, joka on saanut mm kollegoilta ylimääräiset kirppistavarat ja vienyt niitä kirppiksille.
Mulla on pari krt ollut tilanne, että olen omistanut minigripp pussillisen kultakoruja. Nämä ovat tulleet vaihtokauppoina kirppiksiltä.
Rahat ovat menneet konkreettiseen
käyttöön ja helpottaneet kovasti arkea.
Nyt on 3.s pussi keräyksessä
Kyllä se kovasti ihmetyttää, kun on vienyt jopa 3 pakettiautollista ja saa myynneistä yhden kaulakorun.
Paitsi tällä hetkellä tilanne on toinen.
Sain vaihtokaupoissa kaulakorun, panta, jossa on mm safiireitä ja timantteja.
Vaihtokaupassa koru arvioitiin 4200 euron arvoiseksi.
Minulla on sisällä vielä n 100 muuttolaatikollista tavaraa.
Myynti suoraan vähentää velkaa. Muutaman harlekiinikirjan saa tämän myydä
Myin kultakoruni pois jo keväällä. Ei ollut kummoinenkaan kasa sormuksia ja ketjuja niin maksoivat noista liki kymppitonnin.
Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.