Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kullan hinta laskee! Äkkiä myymään kultakorut

Vierailija
28.06.2026 |

Joko hankkiuduit eroon kullastasi? Kullan hinta on laskenut viimeisen puolen vuoden ajan

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

Vierailija
2/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kullan hinta mihinkään muutu, sillä on reaaliarvo muihin valuuttoihin. Valuutat nousee tai laskee kulta pysyy.

Vierailija
4/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ja ostan lisää.

Vierailija
5/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kultaa 762g äidin perintöä. 10 vuotta olen säästänyt kultaa. En ole markkinoita seurannut pitkään aikaan joten en tiedä kullan hintaa.

Vierailija
6/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies bongasi kävelyllä pakun, jossa luki "Myy kultasi meille!" ja kysyi, aionko myydä hänet jos hinta on hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä laskussa kannata myydä vaan nousussa. Nyt on jo aivan liian myöhäistä, ja ennemminkin kannattaisi olla ostamassa. 

Vierailija
8/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

tai edes kieltä jota ITSE ymmärtäisi...

Vierailija
10/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies bongasi kävelyllä pakun, jossa luki "Myy kultasi meille!" ja kysyi, aionko myydä hänet jos hinta on hyvä. 

kannattaa siis olla tukevampi puoliso. saa enempi rahulia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?

Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä.... 

Vierailija
12/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?

Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä.... 

Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?

Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä.... 

Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.

niin kerroti mitä sanat tarkoittaa.. mutta et kertonut TUON LAUSEEN TARKOITUSTA. tuosta EI VIELÄ SYNNY MITÄÄN MIELEKÄSTÄ LAUSETTA. 

ja Ehkäpä tosiaan alan ammattilaisena tunnen nämä termit hiukan sinua paremmin ainakin vaikuttaa HYVIN vahvasti siltä. Ongelmia on joko YMMÄRRYKSESSÄSI asiasta TAIKKA ERITTÄIN PASKASSA ULOSANNISSA. 

Vierailija
14/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

Seuraan kilohintaa, kun aikoinaan ostin kilon kiloa kultaa, mutta en noista termeistä tiedä mitään. Pitää kiittää eksää, kun innosti minut ostamaan kultaa, kun hänkin osti.  Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väläys ilman älyä.

Vierailija
16/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sitä kultaa kerätään?

 

Oletteko huomanneet seuraavia asioita:

 

- jokaikisessä kunnassa on vähintään 1 padelhalli. Tosin kukaan ei tiedä ketään, joka pelaisi padelia.

- jokainen kunta haalii tuulivoimapuistoja. Miksi? Eihän ne edes pyöri talvella

- jokainen kunta haalii datakeskuksen. Miksi?

 

Ja sitten tämä kullan keruu. Mitä yhteistä on jäätävän kokoisella padelhallilla, tuulivoimalla, datakeskuksella ja kullalla?

Vierailija
17/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan alle 2000 dollarin unssihintaa shorttina ja sitten voi vaikka ostaa niitä korujakin taas, kun eivät huutokaupoissa kelpaa edes käypään romuhintaan kellekään. Kyllä se uusi kriisi ja hintapiikki taas sieltä tulee kuten aina.

unssihinta shorttina. Tulit sitten pätemään. Olisit voinut kohteliaasti puhua kielellä jota kaikki ymmärtävät.

Aivan normaalia kieltä kursseja seuraavalle, ja luulisi kyllä olevan aivan yleistietoa muillekin. Nyt on vika sinun päässäsi, heitä tuon kirjoittajan. 

Eri

no sanopas MITÄ ihmettä tarkoittaa "ODOTTELLA ALLE 2000 dollarin unssihintaa SHORTTINA"?

Tässä lauseessa ei näin sijoitajana ja finanssialan ammattilaisena ole päätä eikä häntää. Todella epäselvästi sanottu... siis odotellaanko vai ollaanko otettu näkemystä.... 

Unssi on kullan virallinen painoyksikköä. Gramma on jotain slangia. Dollari on virallinen maailmanmarkkinahinnan valuutta. Shortti on taas suomalaisena lyhyeksi myynti, mutta jos ei tiedä mitä shortti tarkoittaa johdannaiskaupassa, ei ymmärrä kyllä lyhyeksimyyntiäkään.

niin kerroti mitä sanat tarkoittaa.. mutta et kertonut TUON LAUSEEN TARKOITUSTA. tuosta EI VIELÄ SYNNY MITÄÄN MIELEKÄSTÄ LAUSETTA. 

ja Ehkäpä tosiaan alan ammattilaisena tunnen nämä termit hiukan sinua paremmin ainakin vaikuttaa HYVIN vahvasti siltä. Ongelmia on joko YMMÄRRYKSESSÄSI asiasta TAIKKA ERITTÄIN PASKASSA ULOSANNISSA. 

Se tarkoittaa sitä, että kullan nousutrendin kääntyessä laskutrendiksi ostetaan johdannaismarkkinoilta shortteja tai putteja. Niiden arvo nousee kun kullan hinta laskee. Vastakkainen tuote on longi, jossa nousutrendissä tuotteen arvo nousee. Fyysistä kultaa kannattaa ostaa kun sitä saa alle maailmanmarkkinahinnan. Koruja myös silloin, kun korun arvo on romutusarvoa korkeampi ja sen saa ns. sopivasti. Eli halvalla. Kultakupla puhkesi kuten täälläkin on monesti asiasta varoitettu. Nyt mennään alamäkeä normaalitasoille, tai jopa alle. Mitään erityistä perustetta kullan ei ole olla 4000 dollarissa unssilta kuin 1500 dollarissakaan. Sodat loppuvat aikanaan, niin hinta ruukaa pudota ja putoaminen ruokkii putoamista. Ihan kuten nousukin ruokkii nousua. Aika moni 4500 hintaan ostanut miettii nyt, että myisikö kun vielä saa 4000?

Vierailija
18/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö. Laskusta huolimatta noussut viimeisen 30pv aikana 1%.

Vierailija
19/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka on saanut mm kollegoilta ylimääräiset kirppistavarat ja vienyt niitä kirppiksille.

Mulla on pari krt ollut tilanne, että olen omistanut minigripp pussillisen kultakoruja. Nämä ovat tulleet vaihtokauppoina kirppiksiltä.


Rahat ovat menneet konkreettiseen 


käyttöön ja helpottaneet kovasti arkea.


Nyt on 3.s pussi keräyksessä


Kyllä se kovasti ihmetyttää, kun on vienyt jopa 3 pakettiautollista ja saa myynneistä yhden kaulakorun.

Paitsi tällä hetkellä tilanne on toinen. 
Sain vaihtokaupoissa kaulakorun, panta, jossa on mm safiireitä ja timantteja.

Vaihtokaupassa koru arvioitiin 4200 euron arvoiseksi.

Minulla on sisällä vielä n 100 muuttolaatikollista tavaraa. 
Myynti suoraan vähentää velkaa. Muutaman harlekiinikirjan saa tämän myydä

Vierailija
20/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kultakoruni pois jo keväällä. Ei ollut kummoinenkaan kasa sormuksia ja ketjuja niin maksoivat noista liki kymppitonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi