Kuka uskoo vielä rauhaan Lähi-Idässä?
Ei tästä taida tulla mitään?
Huomenna pomppaa taas öljyn hinta pilviin?
Kommentit (22)
Kalevan pilapiirtäjä Jari kuvasi osuvasti asiaa. Arkeologit löysivät hieroglyfitaulun, jossa kerrottiin Lähi-Idän rauhan olevan ihan oven takana.
Antikristus tuo sen rauhan kun ensin tulee temppeliinsä joka ei ole vielä rakennettu eli pian 2 vuoden sisällä ja ylösotto on viiemistään 2028
Mitenkäs se menikään,,,rauha saadaan kun tietyt tahot oppivat rakastamaan omia lapsiaan enemmän kuin vaatimaan toisen tuhoa ...
Taho kyllä on tiedetään kun tarkastellaan lapsitaistelijoiden käyttöä ja halua rakentaa pommisuojat siviileille enemmän kuin aseet vaiikkapa nyt vesiputkista.
Rauhaa ei tule niin pitkään aikaan kun annetaan r ä t t i p ä i d e n hillua ja ajella avolava-Hiluxeilla konekiväärien ja rakettien kanssa tekemässä provokaatioitaan...kunnon rytinä päälle etteivät ikinä enää hypi silmille..sitten se loppuu..
Lähi-Idän pointti on rikastuttaa asekauppiaita kun vähä-älyisimmät miehet tappavat toisiaan mielikuvitusolentojen nimeen. ;)
Umpinarsistinen, kiihkouskovainen kulttuuri. Touhu loppuu vasta kun koko seutu räjähtää taivaan tuuliin tai joku muu kulttuuri saa alueen valtaansa (ja kukaan täysjärkinenhän ei tuonne halua jo ilmaston takia.)
Pakko tulla pian rauha!
Ne on 5000 vuotta sotineet. Täytyy olla jo loppusuoralla.
Ei ikinä tule rauhaa,
Ja sitä ihmettelen että hamasille, hizbollahille tuntuu tukijoita löytyvän.
Lisäksi aggressiivsen palestiinan puolesta myös liputetaan.
Vierailija kirjoitti:
Umpinarsistinen, kiihkouskovainen kulttuuri. Touhu loppuu vasta kun koko seutu räjähtää taivaan tuuliin tai joku muu kulttuuri saa alueen valtaansa (ja kukaan täysjärkinenhän ei tuonne halua jo ilmaston takia.)
Tarkoitatko nyt kristittyjä amerikkalaisia. Nehän tämä viimeisimmän kahakan aloitti.
Eihän sinne rauhaa tule kun puolet israelilaisista on jo venäläisiä...venäläisten sotaisa perimä geeneissä takaa sen..vuosisatoja sama tappamisen ja tuhon meininki niillä..mikään ei muutu ennen ydinräjähdystä..
Vierailija kirjoitti:
Antikristus tuo sen rauhan kun ensin tulee temppeliinsä joka ei ole vielä rakennettu eli pian 2 vuoden sisällä ja ylösotto on viiemistään 2028
Kuka tää Antti Kristian on? Joku jalkapalloilija?
Luen parhaillaan kirjaa Egyptin historiasta. Egypti ja lähi-idän puolen naapurimaat ovat olleet milloin yhden hallitsijan alla, milloin useampien. Rauhallisia ajanjaksoja ei juurikaan ole ollut, aina on rytissyt ja kovaa. Pelkästään sisäsiittoisuudesta johtuvasta mielenvikaisuudestakaan ei voinut olla kyse lähellä ajanlaskun alkua, kuten ehkä erään uskonnon osalta tänä päivänä tietyillä alueilla on, koska muualta tuli valloittajia ja palkattuja sotilaita, jolloin väestön geenipooli monipuolistui. Oli syy mikä tahansa, rauhaa tuohon maailmankolkkaan ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla tule ikinä pysyvämpää rauhaa. Voi olla joitain rauhallisempia jaksoja, mutta aina on jännitteet päällä ja joku kriisi jossain.
Jos öljyn käyttö loppuu, niin ehkä sitten? Tai sitten taistellaan vedestä ja maasta. Tai muista resursseista.
Hamasin ja Hizbollarien kanssa ei kukaan pysty elämään rauhassa. Terroristeja nääs.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä tule rauhaa,
Ja sitä ihmettelen että hamasille, hizbollahille tuntuu tukijoita löytyvän.
Lisäksi aggressiivsen palestiinan puolesta myös liputetaan.
Eikä unohdeta, että.Israel hämmentää soppaa, saa sit uhriutua ja kerjätä sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinne rauhaa tule kun puolet israelilaisista on jo venäläisiä...venäläisten sotaisa perimä geeneissä takaa sen..vuosisatoja sama tappamisen ja tuhon meininki niillä..mikään ei muutu ennen ydinräjähdystä..
Kyllä tuolla on sodittu alueen koko kirjoitetun historian ajan. Luultavasti aiemminkin. Ei ole iigoreiden eikä muslimien aloittama, vaan hyvin kulttuurisidonnainen tapa.
Sinne tulee rauha suunnilleen samoihin aikoihin kun nälänhätä ja kuivuus loppuu Afrikassa.
Trump jäi sinne ainakin kiinni ja pysyy. Seuraava presidentti voisi neuvotella USA:n irti tuosta, mutta näyttää siltä että ennen sitä tulee isompia sotatoimia ja maajoukkoja on pakko käyttää ainakin rajoitetusti. Oli kyllä yksi hölmön työ koko sota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä tule rauhaa,
Ja sitä ihmettelen että hamasille, hizbollahille tuntuu tukijoita löytyvän.
Lisäksi aggressiivsen palestiinan puolesta myös liputetaan.
Eikä unohdeta, että.Israel hämmentää soppaa, saa sit uhriutua ja kerjätä sympatiaa.
Tätäkään viimeistä sotaa ei kyllä Israel aloittanut, ne mielellään eläisivät rauhassa. Hamsien lisäksi heitä alkoi sitten pommittaa myö muu arabimaa, taitavat sitä nyt maksaa.
Ei tuolla tule ikinä pysyvämpää rauhaa. Voi olla joitain rauhallisempia jaksoja, mutta aina on jännitteet päällä ja joku kriisi jossain.
Jos öljyn käyttö loppuu, niin ehkä sitten? Tai sitten taistellaan vedestä ja maasta. Tai muista resursseista.