Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka uskoo vielä rauhaan Lähi-Idässä?

Vierailija
28.06.2026 |

Ei tästä taida tulla mitään?

 

Huomenna pomppaa taas öljyn hinta pilviin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä usko, että tässä tilanteessa mitään rauhaa tulee Lähi-Itään, mutta Iran on avainasemassa rauhan syntymiseen. Se rahoittaa erilaisia tahoja, jotka toimivat epävakauttajina (mm. Hizbollah, houthit, myös Hamas). Ääri-shiialaisuuden eskatologiaan kuuluu, että Israelin on tuhouduttava, jotta messias (mahdi) voi tulla. Joten niin kauan, kun Iranin islamilainen juntta on voimassa, Läh-Itään ei ole mahdollista tulla vakautta.

Vierailija
22/22 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iran sai hyvin aikaa tässä välissä kun oli nuo neuvottelut ja ohut tulitauko. Se ehti saada droneja yms tavaraa isot määrät valmiiksi ja varmasti pystyy vastaamaan kun USA aloittaa taas. Sijoittajan ja kuluttajan kukkarossahan se myös näkyy kun öljyn toimitukset sakkaa. USA:n on pakko laittaa jalkaväkeä turvaamaan Hormuzinsalmea ja ottaa se saari haltuun. Se oli lähellä jo keväällä, mutta Trump ei uskaltanut koska tappiot tulee olemaan isot. Mutta nyt se on se pakko tehdä ja silloin lähtee dronet ilmaan ja katsotaan miten amerikkalainen kestää nykyaikaista sodankäyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä