Tanskassa jysähti +37 astetta mittariin! Uusi Tanskan lämpöennätys!
https://www.hs.fi/maailma/art-2000012106392.html
"Tanskassa mitattiin lauantaina maan kaikkien aikojen lämpöennätys. Mittari kohosi Tanskan ilmatieteen laitoksen mukaan 37 asteeseen Aarhusin kaupungin pohjoispuolella. Mittaushistoria ulottuu Tanskassa vuoteen 1874.
Lauantaita edeltävä Tanskan lämpöennätys, 36,4 astetta, mitattiin elokuussa 1975.
Myös Tšekissä mitattiin maan uusi lämpöennätys lauantaina. AFP:n mukaan uusi lämpöennätys on 40,8 astetta ja se mitattiin Prahan pohjoispuolella. Lauantain lukemaa edeltävä ennätys oli Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan
40,4 vuodelta 2012.
Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan lämpötila voi ylittää sunnuntaina 41 astetta.
Saksassa mitattiin myös lauantaina kaikkien aikojen lämpöennätys, 41,5 astetta. Uusi ennätys mitattiin AFP:n mukaan Drewitzin sääasemalla itäisessä Saksassa. Edellinen lämpöennätys oli perjantailta, kun mittari näytti 41,3 astetta Saarbrückenissä lähellä Ranskan rajaa."
Ei muuta kuin palstapersut huutamaan, kuinka ilmastonmuutosta ei ole.
Kommentit (29)
Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.
Hyvä että saahaan tänne pohjoiseenkin vähän etelän värinää. Se on rikkautta. Suomalaiset lämpötilat on jotenkin junttia. Ihana saada tänne sellasia etelä-euroopan värinöitä. 😎
Antakaa vaarille ehtaa tanskalaista pimppiä, talvisodassa en kerinnyt nusasta ja jatkosodassa ei ollut aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.
Eipä sen yksittäisen kiinalaisenkaan ilmastoteoilla ole sen suurempaa vaikutusta kuin yksittäisen suomalaisen. Ei kenenkään vastuu muutu sen mukaan, kuinka monta asukasta henkilön kotivaltiossa asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.
Eipä sen yksittäisen kiinalaisenkaan ilmastoteoilla ole sen suurempaa vaikutusta kuin yksittäisen suomalaisen. Ei kenenkään vastuu muutu sen mukaan, kuinka monta asukasta henkilön kotivaltiossa asuu.
Joo suhteet on vaan erit, eli 5.6 miljoonaa vs 1.4 miljardia heh haluatko tapella heitä vastaan ?Kuvittele kiinalainen syö kilon lihaa suhteessa sinä saat syödä norsun joten herätkää jo maailman pelastajat, kääpiökansa ei pysty siihen ja naapurina russakka.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä arktisella alueella mitattu 35 c lämpötiloja. Maailman pohjoisimmassa kaupungissa, Norilskissa eilen 32,2 c, trooppisen yön jälkeen. Jopa Venäjälle kuuluvalla White Island-saarella, joka sijaitsee 73 leveysasteella, eli paljon pohjoisempana kuin yksikään paikka Suomessa, ja varsin lähellä pohjoisnapaa, mitattiin 28,3 c. Edellinen kesäkuun lämpöennätys oli 19,1 c, joten se meni rikki 9,2 asteella.
No onhan 73 leveyspiiriltä vielä melkein 2000 kilometriä Pohjoisnavalle. Saman verran kun menisi tuolta leveyspiiriltä etelään, niin olisi jossain Tanskan, Etelä-Ruotsin ja Liettuan korkeuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti kääntänyt säänmuokkauslaitteissa uuden vaihteen...
juuri näin
kun Havaijilla tavallisten ihmisten asunnot poltettiin ja rikkaan eliitin asunnot säilyivät niin kerrottiin että kyseessä oli ilmastonmuutos
ja sitten tavallisilta ihmisiltä kiellettiin uudelleen rakentaminen ja rikas eliitti sai ostaa kaikki maat
näin globaali eliitti käyttää ilmastonmuutos propagandaa ja 80% ihmisistä uskoo kaiken
Jaa voi mahoton , pottu suussa puhuminen on sitten vaan 36+ ja vanhat poke filmit historiaa.Tiesitkö että mulla on viikset?