Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanskassa jysähti +37 astetta mittariin! Uusi Tanskan lämpöennätys!

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000012106392.html

 

"Tanskassa mitattiin lauantaina maan kaikkien aikojen lämpöennätys. Mittari kohosi Tanskan ilmatieteen laitoksen mukaan 37 asteeseen Aarhusin kaupungin pohjoispuolella. Mittaushistoria ulottuu Tanskassa vuoteen 1874.

 

Lauantaita edeltävä Tanskan lämpöennätys, 36,4 astetta, mitattiin elokuussa 1975.

 

Myös Tšekissä mitattiin maan uusi lämpöennätys lauantaina. AFP:n mukaan uusi lämpöennätys on 40,8 astetta ja se mitattiin Prahan pohjoispuolella. Lauantain lukemaa edeltävä ennätys oli Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan 

40,4 vuodelta 2012.

 

Tšekin ilmatieteen laitoksen mukaan lämpötila voi ylittää sunnuntaina 41 astetta.

 

Saksassa mitattiin myös lauantaina kaikkien aikojen lämpöennätys, 41,5 astetta. Uusi ennätys mitattiin AFP:n mukaan Drewitzin sääasemalla itäisessä Saksassa. Edellinen lämpöennätys oli perjantailta, kun mittari näytti 41,3 astetta Saarbrückenissä lähellä Ranskan rajaa."

 

Ei muuta kuin palstapersut huutamaan, kuinka ilmastonmuutosta ei ole.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa voi mahoton , pottu suussa puhuminen on sitten vaan 36+ ja vanhat poke filmit historiaa.Tiesitkö että mulla on viikset?

Vierailija
22/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että saahaan tänne pohjoiseenkin vähän etelän värinää. Se on rikkautta. Suomalaiset lämpötilat on jotenkin junttia. Ihana saada tänne sellasia etelä-euroopan värinöitä. 😎

Vierailija
24/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vaarille ehtaa tanskalaista pimppiä, talvisodassa en kerinnyt nusasta ja jatkosodassa ei ollut aikaa.

Vierailija
25/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.

Eipä sen yksittäisen kiinalaisenkaan ilmastoteoilla ole sen suurempaa vaikutusta kuin yksittäisen suomalaisen. Ei kenenkään vastuu muutu sen mukaan, kuinka monta asukasta henkilön kotivaltiossa asuu.

Vierailija
26/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto muutuu se on selvä. Ihmisen vaikutus muutokseen täysin olematon. Suomalaisen taviksen ilmastoteoilla ei ole mitään merkitystä, ajanhukkaa. Täällä kasvoi palmuja muutama miljoona vuotta takaperin.

Eipä sen yksittäisen kiinalaisenkaan ilmastoteoilla ole sen suurempaa vaikutusta kuin yksittäisen suomalaisen. Ei kenenkään vastuu muutu sen mukaan, kuinka monta asukasta henkilön kotivaltiossa asuu.

Joo suhteet on vaan erit, eli 5.6 miljoonaa vs 1.4 miljardia heh haluatko tapella heitä vastaan ?Kuvittele kiinalainen syö kilon lihaa suhteessa sinä saat syödä norsun joten herätkää jo maailman pelastajat, kääpiökansa ei pysty siihen ja naapurina russakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä arktisella alueella mitattu 35 c lämpötiloja. Maailman pohjoisimmassa kaupungissa, Norilskissa eilen 32,2 c, trooppisen yön jälkeen. Jopa Venäjälle kuuluvalla White Island-saarella, joka sijaitsee 73 leveysasteella, eli paljon pohjoisempana kuin yksikään paikka Suomessa, ja varsin lähellä pohjoisnapaa, mitattiin 28,3 c. Edellinen kesäkuun lämpöennätys oli 19,1 c, joten se meni rikki 9,2 asteella.

No onhan 73 leveyspiiriltä vielä melkein 2000 kilometriä Pohjoisnavalle. Saman verran kun menisi tuolta leveyspiiriltä etelään, niin olisi jossain Tanskan, Etelä-Ruotsin ja Liettuan korkeuksilla.

Vierailija
28/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliitti kääntänyt säänmuokkauslaitteissa uuden vaihteen...

juuri näin

kun Havaijilla tavallisten ihmisten asunnot poltettiin ja rikkaan eliitin asunnot säilyivät niin kerrottiin että kyseessä oli ilmastonmuutos

ja sitten tavallisilta ihmisiltä kiellettiin uudelleen rakentaminen ja rikas eliitti sai ostaa kaikki maat

näin globaali eliitti käyttää ilmastonmuutos propagandaa ja 80% ihmisistä uskoo kaiken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se näin vai olenko minä väärinpäin vekkuli olo mulla.