Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä vanhoilla autoilla ajavia

Vierailija
27.06.2026 |

Itse vaihdan aina 2 vuoden jälkeen uuteen.

Tiesittekö, että kaupoista saa myös uusia autoja, eikä toisten vanhoja!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan liki 30 vuotta vanhalla ruosteisella toyotalla, ja parastahan siinä on kun naapurit jotka liki kaikki ajavat uudehkoilla sähköautoilla tuomitsevat minut pelkästään siksi että ajan vanhalla autolla. Itseäni ei vaan koskaan ole kiinnostanut laittaa autoon rahaa yhtään enempää kuin on pakko.

No en usko että kukaan "tuomitsee", vaikka tojota onkin paska valinta. 

Ne kun on paskavalintaan  tottuneet, niin eivät paremmasta ymmärrä

ihan mikä tahansa auto suomen oloissa on ihan ok paitsi ranskan patongit ja jenkki autot. ne ei kestä suomen pakkasia eikä kelejä. 

jenkit ei kestä pakkasia eikä niillä pysy tiellä, kun on uria kun on leveämmät akselit ja painavampia.

Toyota on kuule ihan hyvä auto lapsellista ruveta merkistä kismaan.

on se kumma miten aina pillu pojat keskenään kinaa mikä merkki on paras ei missään muussa asiassa kinastella tai haukuta esimerkiksi mikroaaltouuni merkkiä tai television. 

jännä ilmiö kyllä. jokaisella on makunsa minä olen mazda Mies vaikka haukkumista ja veetuilua kuullut. kummasti kaikki kuitenkin soitti minulle kun tarvitsi kyytiä töihin kun 30 asteen pakkasella oli ainoa auto joka käyntiin lähti ja oli bensa vähissä ja viikon seissy niin silti lähti kuin palmun alta saamaan aikaan kun ne niin luotettavat volvot ja bemari iglut jäätyi karrelle ja akut niias

Patongeista en tiedä, meillä citikka c1 ollut paras auto tähän mennessä. Ei oo vielä hajoillut. 

Ärsyttävintä on surkean pieni maavara mutta kyl tuolla kaupunkiajossa pärjää. 

Vierailija
62/85 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha on luotettavampi

Ei vaan ole. Ovat vikoja täynnä ja ruostuneet puhki.

Ruosteet voi aina rällätä puhtaaksi ja paikata

Muutakin tekemistä kuin korjata jotain ruostepommia käyttistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomalaiset eivät ole syntyneet kulta lusikka suussa, auto on sitäpaitsi huono sijoitus.

Vierailija
64/85 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa jotkut edes ajaa vanhoilla mielenkiintoisilla autoilla. Tietää aianki ettei malta nukahtaa rattiin kun voi jäädä näkemättä ehkä kasarin keltainen Opel Corsa tahi seiskarin myrkynvehreä Kitröen DS

Vierailija
65/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha on luotettavampi

Ei vaan ole. Ovat vikoja täynnä ja ruostuneet puhki.

Minulla on 20 vuotta vanha Corolla, joka ei ole ollut "pajalla" koskaan. Kavereiden saksalais"premiumit" ovat siellä alvariinsa. Vanha Toyota on luotettavin auto. 

Vierailija
66/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa uuden dieselin jos ei sen kusiveden kanssa tarvitsisi pelata.

Vierailija
67/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 300 heppanen saastuttava vanha jenkki, jolla ajelen. Jo ihan siksi, että viherpiiperöä veetuttaa.

Vierailija
68/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot ovat huonompia, kuin vanhat. Mitä vähemmän sähköä, sitä parempi ja luotettavampi auto.

Vierailija
69/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 300 heppanen saastuttava vanha jenkki, jolla ajelen. Jo ihan siksi, että viherpiiperöä veetuttaa.

Jenkkiautot ovat kiinnostavia.

Vierailija
70/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen autojen korjailu kavereiden kanssa on sosiaalista puuhaa,kuten jumppa tai kutomapiiri naisille.Sitä paitsi ei niitä taivasalla rassata.Autotalli viimeisen päälle varusteltu ja maksanut parin uuden auton verran. 

Vierailija
71/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan haluaisit ostaa Venäjältä miljoona tonnia jäteöljyä ja kaataa sen järviin? Olisi miehekästä ja epävihreää. Pikku pip*elikin pitenisi ainakin sentin. Ei tarvitse kertoa mitä puoluetta kannatat. 

Vierailija
72/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten tyhmiä jotkut ovat ostavat uuden auton ja ajavat sillä 2 vuotta. Esim 40 000€ ja saavat siitä 30 000€ kahden vuoden ajon jälkeen. Samaan aikaan sijoittavat ja pihtaavat rahasta. Kun voisi ostaa sen 2 vuotta käytetyn auton 30 000€ ja ajaa sillä 2 vuotta, myydä 25 000€ kun sen ensimmäisen kahden vuoden jälkeen se arvo tippuu huomattavan paljon vähemmän kuin ensimmäisen kahden vuoden aikana. Sen 5000€ voisi sijoittaa 2 vuoden välein, olisi 20 vuoden aikana sijoitettu enemmän kuin se uusi 40 000€ auto maksaa ja siitä kivasti tuottoja. Mutta tyhmä ei tajua.

Vierailija
73/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olisikin '53 Cadillac Eldorado tai Coupe DeVillekin kävisi.

Vierailija
74/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi ihmiset ostaa vessapaperia. 50€ setelit toimii persiin pyyhinnässä oikein hyvin. Muutama seteli riittää yhdelle istunnolle. Miksi vaivautua ostamaan jotain paperia erikseen?

Vierailija
75/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha on luotettavampi

Monella auto on vain kulkuväline eikä sen arvo edes uutena ostettuna säily yhtä hyvin kuin vaikkapa asunnon. 

Vierailija
76/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä joppareita täällä valittaa.

Vierailija
77/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet autot ovat huonompia, kuin vanhat. Mitä vähemmän sähköä, sitä parempi ja luotettavampi auto.

Saisikin vielä sellaisen ihan perustekniikalla olevan Auton uutena ilman Tietokonehärveleitä ja piipityksiä.

Voisin jopa ostaa.

Vierailija
78/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyi rattia, eikä mäkätä tai pimpottele joka käänteessä. Ja joku muu on maksanut liikkeestä ulosajoon liittyvän arvonaleneman.

Vierailija
79/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta löytää joku asia jonka ymmärrät. Ajatteleminenkin väsyttää jos ei ole kapasiteettia. 

AP on ROVO. 🤡 

Vierailija
80/85 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihan validi ajatus.

Ei meidänkään tuttavapiirissä ole yhtäkään yli 25-vuotiasta, jolla olisi yli 15-vuotiasta autoa ajossa.

Harrasteautoja ei tietenkään lasketa.

Ei normaali ihminen halua ajaa vapaaehtoisesti vanhalla autolla.