En ymmärrä vanhoilla autoilla ajavia
Itse vaihdan aina 2 vuoden jälkeen uuteen.
Tiesittekö, että kaupoista saa myös uusia autoja, eikä toisten vanhoja!
Kommentit (85)
En minäkään. Myin 20 vuotta vanhan Toyota Corollan ja siirryin käyttämään julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Koeta löytää joku asia jonka ymmärrät. Ajatteleminenkin väsyttää jos ei ole kapasiteettia.
No, tämä nyt provojen provo. Ohi.
Et sitten ymmärrä kestävästä kehityksestä mitään. Vai oliko tarkoituksesi vai kehuskella varallisuudellasi?
Vanhalla ja halvalla autolla ajavan autokulut ovat aika pienet. Kalliita remontteja ei tehdä. Siinä vaiheessa hankitaan seuraava auto, kun korjauskulut ylittävät auton arvon.
Mikset tajua ? Nehän ovat HIENOJA !!!!! Ja varsinkin nykynuoret ovat innostuneet ostamaan mieluummin jonkun -80 tai -90 luvun auton, ku mitään NS hienoa uutta autoa. Ja miten sulla voi sitte olla varaa vaihtooooo noin usein ??? Vain todellinen narsisti vaihtaa autoa noin usein, varsinkin täysin ilman pätevää syytä.
Ei ole rahaa uuteen. Joku muu saa ajaa autoa tuoreena ja kalliina, minä ajan autot loppuun. Edellisellä ajoin kunnes mittari näytti 700 000 km, tämänhetkisessä on vasta 250 000 km mittarissa. Työmatka on pitkä, mutta palkka ei ole kovin ihmeellinen.
Nykyautot on joka suhteessa täyspaskoja. Pimputusta jatkuvasti, susiruma kojelauta jättitelkkareineen ja puuttuvine nappeineen. Ei kiitos.
Yhdessä autokolarissa syyttömänä osapuolena olleena osaan arvostaa uusien autojen turvallisuutta. Jos olisin ollut kolarissa vanhemmalla autolla, olisin hengetön.
P.S. Älä kommentoi, että ajat vanhalla autolla, koska tarkoitus ei ole joutua kolariin. Ei minullakaan ollut tarkoitus.
Jokainen tyylillään.
Minulla on neljäs yksityisleasingilla oleva sähköauto ajossa ja puolisolla ensimmäinen yksityisleasingilla oleva sähköauto ajossa.
Ei huolta autoilusta. Vain kaksi asiaa pitää muistaa. Ladata kotona ja töissä ilmaiseksi ja muistaa palauttaa auto myyjälle sopimuksen päättyessä.
Minulla Alfa Romeo Junior Elettrica ja puolisolla Renault 5 E-Tech electric.
Mukava vaihtaa autoa kahden vuoden välein. Seuraava voisi olla BMW iX3.
viimeiset kymmenen vuotta on autojen laatu pudonnut kuin lehmän häntä. esim. folkkari golf: 60000km mittarissa ja molemmat helmakotelot puhkiruostuneet. ukolla on -90 luvun foorti. pelaa kuin unelma, eikä ole vielä hitsattu kuin kerran. vanhat autot eivät myöskään tarkkaile kuljettajaa, eikä ole sähkövikoja. myös tekniikka niissä kestää isältä pojalle. uusissa tekniikka kestää juuri ja juuri sen takuu ajan, jos huoltaa useammin kuin valmistaja suosittelee.
Ei ole vanhaa rahaa vaan vanha auto. Eikä edes uutta rahaa. Ennen kuin saan Eurojackpot voiton, ehkä jo ensi viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vanhan auton osto on sama kuin ottaisi käytetyn naisen. Nakuttaa, vuotaa ja kaikki roikkuu.
saattaa olla, mutta kun vanhaan autoon antaa rakkautta ja sitä pitää hyvänä niin se on luotto kumppani, jonka saa aina kuntoon.
uusissa autoissa joutuu puoli autoa purkamaan jos tulee vika eikä aina taattua, että vika edes löytyy. nimittäin jos on sähkö vika tai muu .
nämä uudet autot sellaisia, että hyvä jos renkaita pystyy itse vaihtamaan ja aina joku vika valo palaa.
vanhoista autoista voi jo korvien kanssa päätellä mikä on hätänä.
itse voi korjata helposti ja huolehtii vain nesteytyksestä.
minä en ainakaan tykkää siitä jos auto ajaa minun puolestani ja piippaa turhanpäiten.
korkeintaan abs ja ohjaustehostin riittää
ilmastointiakaan ei tarvitse.
lisäksi saa ovet ja ikkunat auki ilman sähköä.
minä ainakin osaan peruuttaa ilman tutkia ja kameroita
Vierailija kirjoitti:
Vanhan auton osto on sama kuin ottaisi käytetyn naisen. Nakuttaa, vuotaa ja kaikki roikkuu.
ja uuden auton osto on kuin maksaisi H # orolle. et omista sitä ja aina saa olla maksamassa .
jos on niin huono kuski että tarvitsee piippaus laitteita ja kameroita, jotta saa autonsa prisman parkkiin niin kannattaa mieluummin käyttää taxia tai ajaa pyörällä.
vähän sama kun nämä sähköpyörän ostajat eivät jaksa itse ajaa mutta haluavat leikkiä urheilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha on luotettavampi
Ei vaan ole. Ovat vikoja täynnä ja ruostuneet puhki.
oletko oikeasti niin vajaa ettet tajua, että autoissa on kuluvia osia jotka pitää vaihtaa.
ei se ole ihme että on rikkinäisiä käytettyjä autoja kun ihmiset ei jaksa pitää huolta omaisuudestaan.
sama kun ostaisi talon ja ei vaihtaisi koskaan kattoa ja putkia ja sitten syyttäisi rakennuttajaa paskasta talosta omaa laiskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan liki 30 vuotta vanhalla ruosteisella toyotalla, ja parastahan siinä on kun naapurit jotka liki kaikki ajavat uudehkoilla sähköautoilla tuomitsevat minut pelkästään siksi että ajan vanhalla autolla. Itseäni ei vaan koskaan ole kiinnostanut laittaa autoon rahaa yhtään enempää kuin on pakko.
No en usko että kukaan "tuomitsee", vaikka tojota onkin paska valinta.
Aplla menee varmaan moni muukin hyvin yksinkertainen asia yli ymmärryksen :).
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa uusia autoja..suosittelen,mukavaa ajella uudella.
Kun kerralla ostaa hyvän, ei ole mukavuudesta kiinni.
Mm. ilmajouset ja pitkä akseliväli tekevät menosta tasaisen ja mukavan hiljaisuuden lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan liki 30 vuotta vanhalla ruosteisella toyotalla, ja parastahan siinä on kun naapurit jotka liki kaikki ajavat uudehkoilla sähköautoilla tuomitsevat minut pelkästään siksi että ajan vanhalla autolla. Itseäni ei vaan koskaan ole kiinnostanut laittaa autoon rahaa yhtään enempää kuin on pakko.
Ne kun on paskavalintaan tottuneet, niin eivät paremmasta ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kun on paskavalintaan tottuneet, niin eivät paremmasta ymmärrä
ihan mikä tahansa auto suomen oloissa on ihan ok paitsi ranskan patongit ja jenkki autot. ne ei kestä suomen pakkasia eikä kelejä.
jenkit ei kestä pakkasia eikä niillä pysy tiellä, kun on uria kun on leveämmät akselit ja painavampia.
Toyota on kuule ihan hyvä auto lapsellista ruveta merkistä kismaan.
on se kumma miten aina pillu pojat keskenään kinaa mikä merkki on paras ei missään muussa asiassa kinastella tai haukuta esimerkiksi mikroaaltouuni merkkiä tai television.
jännä ilmiö kyllä. jokaisella on makunsa minä olen mazda Mies vaikka haukkumista ja veetuilua kuullut. kummasti kaikki kuitenkin soitti minulle kun tarvitsi kyytiä töihin kun 30 asteen pakkasella oli ainoa auto joka käyntiin lähti ja oli bensa vähissä ja viikon seissy niin silti lähti kuin palmun alta saamaan aikaan kun ne niin luotettavat volvot ja bemari iglut jäätyi karrelle ja akut niias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha on luotettavampi
Ei vaan ole. Ovat vikoja täynnä ja ruostuneet puhki.
Ruosteet voi aina rällätä puhtaaksi ja paikata
Mutta Meke eo ookkaan auto...Sen näkee uutisoinnistakin. Jos vanha daadaa on ojassa lukee lehdessä: henkilöauto ojassa. Jos se o mersu, audi tai bemu, siitä o aina erillinen maininta: mersu ojassa...