Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauva kuolee kohtuu alkuraskaudessa niin loppuukp raskausoireet?

Vierailija
18.05.2007 |

Hermoilen täällä, nyt 9 viikkoa täynnä ja koko ajan jotenkin pelkään että vauva on kuollut kohtuun... Vaikka sinänsä ei ole mitään erityistä syytä sitä pelätä. Raskausoireet jatkuvat, eli rinnat on tosi kipeät ja pahoinvointia on (ei kuitenkaan suoranaista oksentelua niin kuin pari viikkoa sitten oli), ja alavatsassa välillä hiukan menkkamaista juilintaa.

Jos vauva kuolee kohtuun niin miten kauan se siellä voi kuolleena olla ennen kuin tulee ulos? Pelottaa kovasti ja np-ultraankin melkein kuukausi vielä aikaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis, jos alkio/sikiö kuolee kohtuun, niin loppuuko oireet vai voiko " raskaana olo" jatkua?

Vierailija
2/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkio kuoli kohtuu rv:lla 9. Raskausoireet loppuivat: pahoinvointi, rintojen arkuus. Viikolla 12 alkoi hienoinen vuoto, joka voimistui päivien kuluessa. Ultrassa todettiin raskauden keskeytyneen kolmisen viikkoa sitten. Jouduin heti kaavintaan tulehdusvaaran vuoksi. Ymmärsin niin, että istukka oli vielä jonkin aikaa jatkanut kasvuaan, samoin lapsiveden määrä alkion kasvun pysähtymisen jälkeen.

Hermoilu ei auta, kun mistään et voi tietää tilannetta itse. Lohduttaudu vaikka prosenteilla: 10-15 % todetuista raskauksista menee kesken, eli paljon todennäköisempää on, että raskautesi voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin lähinnä sitä että jos sikiö kuolee kohtuun muttei tule ulos, eli sikiön kuolemaa ei periaatteessa voi havaita kun vuotoa ei heti tule. Eli mahtaakohan nuo oireet loppua aina heti, vaikka istukka jatkaisikin kasvuaan? Olen kiitollinen siitä että oireita on edelleen, mutta silti pelottaa.

ap

Vierailija
4/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oireet olivat loppuneet aika päiviä ennen vuodon alkamista.

Vierailija
5/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse odottaa np:tä. Itse kävin molemmissa raskauksissa ja helpotti oloa.

Vierailija
6/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha ei enää kasvanut jne.

Vierailija
7/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa mietin koko ajan ja liikkeitäkään en tuntenut kun vasta rv21+ j' lkeen ja kaveri oli todella laiska potkimaan. Vaikka kuin tökki niin ei mitään. Kuitenkin tuo kaveri on nyt reilu 1v =)

Mutta ekassa lääkärineuvolassa lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan. Mä olin ihan solmussa, kävin sit puhelintunnilla uudelleen ja jumputti se sydän siellä.....tuli vaan kauhee kauhu ja sen jälkeen tuo kuolema ja auvan vointi oli liian läsnä

Vierailija
8/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskausoireet katosivat, mutta ultran mukaan kaikki oli ok. Oireet tulivat kuitenkin takaisin ja jatkuivat ihan normaalisti spontaaniin keskenmenoon asti (viikko 10). Oireet menivät ohi pari päivää keskenmenon jälkeen. Gynen mukaan oireet saattavat ihan normaalissa raskaudessakin " aaltoilla" .

Vierailija
9/9 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki raskaus oireet olivat olemassa, mikä onkin loogista, eihän se raskaus ole keskeytynyt vaikka vauva on kuollut, ja todettiin että oli ollut 2 vk kuolleena, näkivät siitä mihin kehitys oli pysähtynyt.

ja ne oireet, rintojen arkuus + kasvaminen jatkuivat vielä ainakin reilun viikon kohdun kaavinnan jälkeenkin, samoin kuin masun se pieni pömpötys mikä oli ehtinyt tulla. ei ollut vuotoa eikä mitään muitakaan oireita ettei kaikki olisi hyvin...oli todellinen yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän