Mitä öljyä käyttäisit salaattia kostuttamaan?
Tein ison salaatin, mutta mikä voisi olla sellainen hyvä öljy sitä kostuttamaan?
Kommentit (61)
Bulgariassa on syöty maan parhaat salaatit sopskaja salaatti fetajuusto isot tomaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria.
Suomessa tehdään jostain syystä maustamattomia salaatteja. Kummallista, eihän mitään muuta ruokaa tehdä kokonaan suolattomana.
Ravintoloissa on yleensä pöytäsuolaa vai mitä tarkoitat tällä?
Harvemmin se niin menee, että ruoka valmistettais täysin ilman suolaa, ja suola lisättäis vasta pöydässä?
Jaa-a ja mitäköhän varten ne pöytämausteet sitten ovat
Kiinankaalia . Saat auringon kukkaöljyä siihen kun ostaa aurinkokuivattuja tomaatteja purkin , niissä on valmiina auringon kukka öljy. Salaattiin.
No jos haluaa suolashokin oikeen niin soijakastiketta.
Giuliano Tartufi extraneitsytoliiviöljy musta tryffeli, ehdottomasti paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria.
Hyvä peruskastike.
Itse sekoitan usein vain sitruunamehua, oliiviöljyä, pippuria myllystä ja pikku suola. Jos ei ole sitruunaa, niin viinietikkaa tai balsamicoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Voihan sen kastikkeen tarjota pöydässä, "dressing on the side". ettei ihan mauttomia salaatinlehtiä tarvitse yrittää saada alas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
No ruokaisaksi tarkoitettu salaatti saa olla vähän löysempää ja mehevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Mobil 1.
En tiedä miksi nauratti näin paljon. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.
Uutta? Ainahan noin on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Ihan vaan suihkaus tai pari tyhjään astiaan ja salaatti kasataan sihen pari möyhennöstä ja valmis. Jos vaatii lisää, niin yksi suihkaus päälle. Kevyesti ja vähän. Ei tarvii hölvätä.
Mikä hemmetin suihkaus? Ei se mitään hyttysmyrkkyä ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobil 1.
En tiedä miksi nauratti näin paljon. 😂
Siksi että olet yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.
Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.
Uutta? Ainahan noin on tehty.
Kirjaimellisesti jo vuosituhansien ajan.
Laadukas oliiviöljy on klassinen ja hyvä valinta. Ei se turhaan ole niin arvostettu salaatin kaveri.
Puristettu sitruuna mehua ei lihota ja siinä on c - vitamiini.