Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä öljyä käyttäisit salaattia kostuttamaan?

Vierailija
27.06.2026 |

Tein ison salaatin, mutta mikä voisi olla sellainen hyvä öljy sitä kostuttamaan?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristettu sitruuna mehua ei lihota ja siinä on c - vitamiini. 

Vierailija
42/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää hydrauliöljyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa on syöty maan parhaat salaatit sopskaja salaatti fetajuusto isot tomaatit.  

Vierailija
44/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria. 

Suomessa tehdään jostain syystä maustamattomia salaatteja. Kummallista, eihän mitään muuta ruokaa tehdä kokonaan suolattomana. 

Ravintoloissa on yleensä pöytäsuolaa vai mitä tarkoitat tällä?

Harvemmin se niin menee, että ruoka valmistettais täysin ilman suolaa, ja suola lisättäis vasta pöydässä? 

Jaa-a ja mitäköhän varten ne pöytämausteet sitten ovat

Vierailija
45/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinankaalia .  Saat auringon kukkaöljyä siihen kun ostaa aurinkokuivattuja tomaatteja purkin , niissä on valmiina auringon kukka öljy.  Salaattiin.  

Vierailija
46/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa suolashokin oikeen niin soijakastiketta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! 

Vierailija
48/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettu oliiviöljy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljy

Vierailija
50/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giuliano Tartufi extraneitsytoliiviöljy musta tryffeli, ehdottomasti paras vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista salaatti mahtaa olla kun tuo yksi kirjoittaa ettei laita mitään. Minä teen aina vinaigrette kastikkeen, oliiviöljyä, sitruunanmehu, hunajaa,sinappia, suolaa ja pippuria. 

Hyvä peruskastike. 

 

Itse sekoitan usein vain sitruunamehua, oliiviöljyä, pippuria myllystä ja pikku suola. Jos ei ole sitruunaa, niin viinietikkaa tai balsamicoa. 

Vierailija
52/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

Voihan sen kastikkeen tarjota pöydässä, "dressing on the side". ettei ihan mauttomia salaatinlehtiä tarvitse yrittää saada alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

No ruokaisaksi tarkoitettu salaatti saa olla vähän löysempää ja mehevämpää. 

Vierailija
54/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobil 1.

En tiedä miksi nauratti näin paljon. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.

Vierailija
56/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.

Uutta? Ainahan noin on tehty.

Vierailija
57/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

Ihan vaan suihkaus tai pari tyhjään astiaan ja salaatti kasataan sihen pari möyhennöstä ja valmis. Jos vaatii lisää, niin yksi suihkaus päälle. Kevyesti ja vähän. Ei tarvii hölvätä.

Mikä hemmetin suihkaus? Ei se mitään hyttysmyrkkyä ole!

Vierailija
58/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobil 1.

En tiedä miksi nauratti näin paljon. 😂

Siksi että olet yksinkertainen.

Vierailija
59/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisätä öljyä, se muuttaa salaatin koostumusta liikaa. Ei ole enää rapeaa.

Höpsistä. Opinpa Master Chefistä jotakin uutta: öljy tms. lisätään salaattiin vasta juuri ennen tarjoilua, ettei salaatti ala lötkistyä.

Uutta? Ainahan noin on tehty.

Kirjaimellisesti jo vuosituhansien ajan.

Vierailija
60/61 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas oliiviöljy on klassinen ja hyvä valinta. Ei se turhaan ole niin arvostettu salaatin kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme