Youtube-reissaajien kulut verovähennyksiin
Jos henkilö käy eri Euroopan kohteissa esim. vertailemassa ravintoloita ja syö niissä hyvät ateriat useissa paikoissa saman matkan aikana luodakseen YouTubesisältöä, niin eikö nuo kaikki matkakulut, hotellikulut, ravintolakulut jotka näkyvät YouTube-videoissa silloin tule tuotannosta ja voida vähentää veroista, koska hän on työmatkalla?
Kommentit (25)
Tarkoitan siis näitä influenssereitä tyyliin Miska Haakana, Jethro Rostedt, Helmi Kantola jne.
Tottakai, ihan kuten joku iso tv-tuotantoyhtiö. Samat säännöt kaikilla.
Mutta ei se niin toimi, että kuvaat pari lomavideota matkalla ja kuittaat muhkeat verohyödyt itselle. Se on sitten pelkästään veronkiertoa. Matkan pitää oikeasti olla työmatka.
Mä teen lomilla jonkin verran työtä hiihdonopettajana. Saan laitettua tietyn määrän työmatkoista Helsingistä Lappiin, siellä asumisen ja tietyn määrän hiihtokamoja verovähennyksiin vuodessa.
Kun ap alat tienaamaan tubettamisella, niin voit varmistua asiasta kirjanpitäjältäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ap alat tienaamaan tubettamisella, niin voit varmistua asiasta kirjanpitäjältäsi.
Voi myös ihan rohkeasti soittaa verottajalle. Ne palvelee ja opastaa tosi hyvin! Yrittäjänä tullut joskus kyseltyä miten joku juttu menee. Verottaja mielellään neuvoo, eikä virkailijaa yhtään harmita jos joku haluaa saada hänelle kuuluvat verovähennykset.
Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä Ruoholahdessa.
1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos.
En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä Ruoholahdessa.
1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos.
Miten se on mahdollista ilman kuitteja.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Nyt sitten olet kateellinen tubettajille.
Misdä kohtaa tuossa oli kateutta?
Riippuu pitkälti mitä videolla näkyy.. Ei se koko matka automaattisesti ole verovähennyskelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä että tytti tuppurainen laskuttaa veronmaksajilta 21.5 kertaa kuukaudessa matkat hki-oulu, vaikka asuu työpaikaltaan 2 kilometrin päässä Ruoholahdessa.
1800€ ja rapiat per kuukausi - kiitos.
Oikeistolaiset laskuttaa tunnetusti eniten, verottomien kulukorvausten lisäksi eniten myös taksimatkoista ja kokoomuskavereidensa areenoista.
Aivan kuten kaikki ilmaiseksi saatu pitää ilmoittaa lahjana eli tulona.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.
Veroja ne vähennykset juuri laskevat, ja jokainen ammattitubettaja vähentää takuulla maksimaalisesti kaiken minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.
Miksei haluaisi? Puhutaan helposti tuhansien eurojen verovännyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä haluaako kaikki tehdä vähennyksiä tai laskelmia. Verot menee ainakin.
Veroja ne vähennykset juuri laskevat, ja jokainen ammattitubettaja vähentää takuulla maksimaalisesti kaiken minkä voi.
Ihan kuten jokainen yrittäjä/yritys.
Veroja maksetaan voitosta, eli yrityksen tulot miinus yrityksen kulut. Mitä enemmän on kuluja niin sitä vähemmän syntyy verotettavaa tulosta.
Miten 8 miljoonaa ulosotossa oleva heppu voi tehdä aivan koko ajan matkoja eri Euroopan maissa, Yhdysvaltojen läpikulkureissun, Indokiinan pitkän kiertomatkan ja Keski- Etelä-Amerikan vastaavan matkan? Pitäisikö ottaa miljoonavelat jotta voi elää leveästi maailmaa ristiin rastiin koluten?
Kyllä.