Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä, kannattaako 52-vuotiaana vielä ottaa hormonikierukka?

Vierailija
27.06.2026 |

Kuukautiseni ovat runsastuneet viime kuukausina. Caprilon plus buranan syönti ei hillitse vuotoa. Yksi pieni myooma on. Olen menossa gynelle mutta kyselisin kokemuksia, kannattaako ottaa kierukka vielä tässä viime metreillä ennen varsinaista menopaussia? Minulla ei ole ikinä ollut kierukkaa. Aurallinen migreeni rajaa myös vaihtoehtoja.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kysyisin lääkäriltä. Jos kierukka sopii sulle, niin ota vaan. EI tarvi leikkiä pillereiden kanssa.

Vierailija
4/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on jo menopaussi menossa ja kohta loppuu. Lääkäri varmaan lähettää verikokeeseen ja selviää missä vaiheessa olet.

Vierailija
5/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.

En olettanutkaan teidän tietävän mun puolesta mitään vaan mahdollisia omia kokemuksia asiasta. Tietenkin olen menossa lääkäriin.

Vierailija
6/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että on jo menopaussi menossa ja kohta loppuu. Lääkäri varmaan lähettää verikokeeseen ja selviää missä vaiheessa olet.

Kierukka toimii myös osana vaihdevuosien hormonikorvaushoitoa eli ottaisin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin sterilisoinnin kun olin 46v. Puhu lääkärin kanssa.

Vierailija
8/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin sterilisoinnin kun olin 46v. Puhu lääkärin kanssa.

Mulls ei ole enää ehkäisyn tarvetta. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka oli ihana pelastus runsaista kuukautisista. Ottaisin.

Vierailija
10/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yksitoista vuotta kierukka 

N54v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehkä joku muu. Vähähormoninen, lyhyt kuuri kuukausittain. 

Vierailija
12/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne lääkärille suoraan. Mistä me tietäisimme.

En olettanutkaan teidän tietävän mun puolesta mitään vaan mahdollisia omia kokemuksia asiasta. Tietenkin olen menossa lääkäriin.

Karsos kun jonkun muun kokemukset ei mätsää sun tarpeisiin. Itse 57 ja menkat päättyi 13/v sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin juurikin 52v, myoomien takia. Mitä siinä on miettimistä? Ei ehkäisyntarvetta.

Vierailija
14/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne suositteli hormonikierukkaa menopaussiin. Tasaa kaikenlaista ja helpottaa oireita. Hormonikorvaushoitoa en voi saada keuhkoembolian takia, joten otin sitten tuon, kun niin varmasti puhui yhteen sopivuudesta. Verenohennuslääkkeet on käytössä, että jos kierukka vähän hillitsis vuotoja.

Otin hormonikierukan 2 kk sitten. Sen verran tuore tapaus, ettei käyttökokemuksia voi vielä kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden nuorempi ja itseltäni poistettiin ensin myooma ja laitettiin samalla hormonikierrukka todella runsaisiin vuotoihin. Minipillerit, cyklocapron ja burana eivät enää auttaneet. Kierrukan laitosta on vasta hetki mutta vuodot on jo nyt rauhoittuneet. On myös mahdollista että loppuvat kokonaan. Minulla myös migreeni (ei aurallinen) ja ensimmäinen kierrukka.

Vierailija
16/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi vanha luuska ei sellaista tarvitse.

Vierailija
17/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Vierailija
18/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö sinä tuo ikäinen parka neuvoja kyselet ja vastailet.  Gynekologi tietää.  Elikkä Teppo mitä lystäät.

Vierailija
19/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Haesooo, olen mt läski.  Haisen enemmän kuselle ja paikalle. Samoin koko yksiöläävä.

Vierailija
20/37 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman vuoden nuorempi ja itseltäni poistettiin ensin myooma ja laitettiin samalla hormonikierrukka todella runsaisiin vuotoihin. Minipillerit, cyklocapron ja burana eivät enää auttaneet. Kierrukan laitosta on vasta hetki mutta vuodot on jo nyt rauhoittuneet. On myös mahdollista että loppuvat kokonaan. Minulla myös migreeni (ei aurallinen) ja ensimmäinen kierrukka.

Ei kiinosta sun persvärkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme