Muuttuisiko elämäsi jos maksaisin tilillesi jopa 3000e?
Kommentit (80)
Perus festarikävijän päiväbudjetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten alle kuukausittaisen nettopalkan oleva määrä muuttaisi elämää mitenkään? :D
Kaksi nollaa perään ja jutellaan sitten uudestaan.
200 kertaa nolla on 0.
Jokaisella tililläni (yhtensä 7 kpl, eri pankeissa) on jo reippaasti enemmän rahaa kuin 3000 €.
Elämä muuttuisi sen verran että säästötilillä makaisi 3000 euroa ekstraa. Ostaisin lomamatkan ja jättäisin omat rahat rauhaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tililläni on tällä hetkellä noin 67000 euroa.
kerro että olet typerä sanomatta että olet typerä.
Noinko pahasti köyhää kyrsii?
Noin pieni summa hukkuu muiden rahojen sekaan, ei mitään vaikutusta elämääni.
3000 euroa iso raha? Mitä, missä, milloin?
En edes huomaisi. Käyttötililläni on tuo summa moneen kymmeneen kertaan.
Unohtuiko tuosta pari nollaa perästä? Ei 3000 e ole nykypäivänä mikään iso raha, ainakaan palkkatöissä käyvälle. Työttömälle ehkä.
Kyllä se auttaisi. Teettäisin remonttia vanhaan talooni. Eihän tuolla paljoa saisi, mutta jotain edes.
Muuttuisi. Poistaisi yksinhuoltajan rahahuolen.
Elämä ei muuttuisi. Kiva raha se silti olisi, ottaisin mielelläni. Tonni sijoituksiin, tonni lapselle ja tonni lomailuun.
Eipä juuri, parin viikon kuluthan nuo on
Laittaisin muiden säästöjen joukkoon, ehkä siitä hiukka enemmän tulisi korkoja ajan mittaan
Kyllä. Se tekee hyvää joillekin. Pääsee hoitamaan asiat.
3000 ei muuta mitään, enemmän tulee palkkaa joka kk.
30000 saisin maksettua velat pois, ei silti muuta mitään.
300000 ja nykyiset sijoitukset mahdollistaisivat nykyisen elintason pääomatuloilla. Työelämästä jättäytyminen olisi ihan kiva elämänmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tililläni on tällä hetkellä noin 67000 euroa.
kerro että olet typerä sanomatta että olet typerä.
Noinko pahasti köyhää kyrsii?
minulla on enemmän varallisuutta kuin 97% suomalaisia. Mutta en pidä rahoja tilillä. Se on vain typerää pitää rahaa tileillä kun ne voivat olla töissä. Sijoitan ylimääräiset rahani tileiltä töihin ihan viikottain kun sinne on uutta rahaa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut rahaa, eikä velkaa. 3000e ei muuttaisi mitään, koska en arvosta rahaa. Olen matkustellut koko elämäni ja asunut maapallon toisella puolella jo yli kymmenen vuotta. Raha ei tuo onnea, eikä laihuus. Mielen rikkaus ja rakkaus sitäkin enemmän. Halit sinne xx
Et ole matkustellut, etkä asunut toisella puolella maapalloa ilman rahaa.
Sivusta. Rahanvaltaihmiselle on iso loukkaus. Toinen elää kädestä suuhun vapaana, pikku budjetilla, tehden pikkutöitä. Vapaana.
Tässä on vain se ongelma, että jos ei Suomessa työt kiinnosta, niin voin kertoa, että jossain Australiassa vaaditaan sitten jo ihan oikeaa tekemistä, jos aikoo pikkutöillä elellä.
Oon säästänyt New Yorkin reissua varten ja tuo olisi hyvä lisä siihen budjettiin. Pääsis lähtee jo tänä vuonna, kun Halloween-kiitospäivä-ekan adventin haluaisin siellä viettää.
Ton verran nyt aina menee kun käy vähän kaupungilla pyörähtämässä.