Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purran perintöprinssi??

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094418.html

 

Tätä minä en vaan tajua, että miten r asismilla ja mm-vastaisuudella ratsastavan nassepuolueen johdossa on näitä h-moilasia joilla on vieläpä u-maalaiset puolisot?

 

"Vigeliuksen mukaan on täysin päätön ajatus, että hänen pitäisi ottaa annettuna Pride-liikkeen tai Setan ajatukset vain siksi, että on itse seksuaalivähemmistön edustaja.

– Se keskustelu on täysin absurdia! Ajatus siitä, että henkilökohtainen ominaisuuteni tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi purematta niellä kokonainen ideologinen rypäs asioita, joista osa kehitelty muutamien viime vuosien aikana, on järjetön.

– Koska satun seurustelemaan miehen kanssa, minun pitäisi vetää Pride-lippu ja kaikki sen uusimmat versiot harteilleni ja kantaa kaikkea sitä, mitä joku minusta katsottuna täysin vastakkaisessa reunassa arvoasteikossa oleva intersektionaalinen feministi on keksinyt."

 

Eli älä tee niinkuin minä teen, vaan.......

 

Ainesta katoliseksi papiksi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vigelius taitaa niellä paljon muutakin purematta?

 

Aika luonnolista olisi, että hän edes tukisi vähemmistöä ja väestönosaa, johon hän itsekin kuuluu?

 

Nuo selitykset ovat täysin naurettavia. Hän vaan on keksinyt päässään kivat konstit kiertää kaikki. Ja poliitikollahan ei ole moraalia tai tunnontuskia. 

Vierailija
2/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pystyt valehtelemaan itsellesi, niin sen jälkeen muille valehtelu sujuukin helposti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ideologisista ryppäistä, mutta tunnen kaksi homoa jotka suorastaan kavahtaa kaikkea prideen liittyvää ja pitää sitä pelkkänä sirkuksena. Nämä siis ei salaile seksuaalisuuttaan millään tavalla mutta eivät tee siitä kyllä minkäänlaista numeroakaan että elävät miehen kanssa. Eivät kuitenkaan toistensa.

Vierailija
4/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavassareilla meni pata jumiin heti aamusta.

Vierailija
5/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan aikanaan kansallissosialistisessakin puolueessa niitä, joiden mielestä heidän itsensä ei tarvitse noudattaa omaa ideologiaansa pilkuntarkasti. Persuilla ei ole edes ideologiaa, vaan mennään ihan fiilisten mukaan. Se yhdistävä tekijä on erilaisuuden, luonnon, eläinten ja tasa-arvon vihaaminen.

Vierailija
6/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tällainen ajatus, hamassa tulevaisuudessa - Seebu pyrkimässä pressaksi, oiskohan haloo persujen leirissä yhtä kova kuin Haaviston pyrkiessä? Että mitä meistä nyt ulkomailla ajatellaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun oloinen. Kertoo , että ei osallustu Pride päivään ja ei varmastl ole ainut. Hyvät puheet oli maahanmuutosta. Tietenkin Sofia Virta oli eri mieltä.

Vierailija
8/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Seebun ja Jocken pride-vastaisuus johdu perimmillään siitä että häpeävät omaa homouttaan ja vielä rassepuolueen edustajina niitä puolisoitaankin? 

Ei tosiaankaan näin, päinvastoin eivät mitenkään salaa homouttaan. Toisekseen eivät ole minkään rassepuolueen edustajia, sellaisella ei ole edustajia eduskunnassa eikä Suomen mepeissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ideologisista ryppäistä, mutta tunnen kaksi homoa jotka suorastaan kavahtaa kaikkea prideen liittyvää ja pitää sitä pelkkänä sirkuksena. Nämä siis ei salaile seksuaalisuuttaan millään tavalla mutta eivät tee siitä kyllä minkäänlaista numeroakaan että elävät miehen kanssa. Eivät kuitenkaan toistensa.

Ai, itse olen hetero nainen enkä kavahda prideä enkä muitakaan tasa-arvoon liittyviä liikkeitä kuten vaikka feminismiä.

Jos kovasti tällainen kavahduttaisi niin miettisin kyllä, että mistä johtuu?

Vierailija
10/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksun oloinen. Kertoo , että ei osallustu Pride päivään ja ei varmastl ole ainut. Hyvät puheet oli maahanmuutosta. Tietenkin Sofia Virta oli eri mieltä.

Vigeliuksen kaltaiset ovat vihervasemmistolle kova vastus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin persujen jutussa ylipäätään on paljon historian ja yhteiskuntaopin tuntemattomuutta tai ymmärtämättömyyttä. 
Se tekee kaikesta keskustelusta ja siitä että edes voisi ymmärtää heidän ajatteluaan aika vaikeaa. 

Vigelius on yliopistotutkinnon suorittanut yhteiskuntatieteiden kand.  Mikä sinun tutkintosi on? Et ole tainnut kuulla Vigeliukswn puhetta esimerkiksi puolueiden puheenjohtajien keskustelussa Suomi Areenalla tällä viikolla? Mies on älykäs ja tietävä kuin mikä. 

Vierailija
12/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Seebun ja Jocken pride-vastaisuus johdu perimmillään siitä että häpeävät omaa homouttaan ja vielä rassepuolueen edustajina niitä puolisoitaankin? 

Ei tosiaankaan näin, päinvastoin eivät mitenkään salaa homouttaan. Toisekseen eivät ole minkään rassepuolueen edustajia, sellaisella ei ole edustajia eduskunnassa eikä Suomen mepeissä. 

Ai persut ei ole? 

Ei ole. Sen sijaan vasemmistoliitto ja sinimustat ovat yksimielisen rasistisia suhteessa juutalaisiin kuten tapaus Pinja V. teki näkyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ideologisista ryppäistä, mutta tunnen kaksi homoa jotka suorastaan kavahtaa kaikkea prideen liittyvää ja pitää sitä pelkkänä sirkuksena. Nämä siis ei salaile seksuaalisuuttaan millään tavalla mutta eivät tee siitä kyllä minkäänlaista numeroakaan että elävät miehen kanssa. Eivät kuitenkaan toistensa.

Ai, itse olen hetero nainen enkä kavahda prideä enkä muitakaan tasa-arvoon liittyviä liikkeitä kuten vaikka feminismiä.

Jos kovasti tällainen kavahduttaisi niin miettisin kyllä, että mistä johtuu?

Kenties Pride-liikkeen toimintatavat eivät miellytä kaikkia? Eikö tämä ole tullut mieleesi?

Vierailija
14/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan aikanaan kansallissosialistisessakin puolueessa niitä, joiden mielestä heidän itsensä ei tarvitse noudattaa omaa ideologiaansa pilkuntarkasti. Persuilla ei ole edes ideologiaa, vaan mennään ihan fiilisten mukaan. Se yhdistävä tekijä on erilaisuuden, luonnon, eläinten ja tasa-arvon vihaaminen.

Natseissa homous suorastaan kukoisti. Hyvällä linjalla persut ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niin sanotaan, että Pride-marssille osallistuminen ja s-vähemmistöjen oikeuksien kannattaminen edellyttäisi, että "pitäisi purematta niellä kokonainen ideologinen rypäs asioita" tai "hänen pitäisi ottaa annettuna Pride-liikkeen tai Setan ajatukset vain siksi, että on itse seksuaalivähemmistön edustaja"?

 

Sen sijaan Vigeliuksen osallistuminen marsseille ja vähemmistöjen tuki noin yleisellä tasolla tuntuisi enemmän loogiselta, kun hän on kerran samaa sakkia. 

 

Se saattaisi jopa osoittaa, että Persuissa hyväksytään oikeasti ja laajemmin kaikenlaista väkeä?

Asia tai tuo puolueen politiikka  ei vaan taida olla ihan näin? 

 

Siksi nuo selitykset tuntuvat kyllä naurettavilta. 

Pitäisikö minunkin kaataa jokaisen viinapullo tai lasi juojan päähän kun itse en käytä alkoholia lainkaan.  Tai jos joku sytyttää tupakan niin heitän vettä välittömästi naamalle että sammuu kun en polta tupakkaa?  

Vierailija
16/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin persujen jutussa ylipäätään on paljon historian ja yhteiskuntaopin tuntemattomuutta tai ymmärtämättömyyttä. 
Se tekee kaikesta keskustelusta ja siitä että edes voisi ymmärtää heidän ajatteluaan aika vaikeaa. 

Vigelius on yliopistotutkinnon suorittanut yhteiskuntatieteiden kand.  Mikä sinun tutkintosi on? Et ole tainnut kuulla Vigeliukswn puhetta esimerkiksi puolueiden puheenjohtajien keskustelussa Suomi Areenalla tällä viikolla? Mies on älykäs ja tietävä kuin mikä. 

No voisi tutustua vaikka homouden historiaan yhteiskunnissa. Ei nykytila ole tipahtanut taivaasta ja monessa maailman maassa homous on edelleen jopa rangaistavaa. 

Tämä sama persuilla monessa muussakin asiassa kuten vaikka ay-liikkeessä tai feminismissä. Ja myös hyvinvointivaltiossa. Ja niin kuin on nähty valitettavsti näiden asioiden puolesta on vaan koko ajan taisteltava tai muuten näitä tuhotaan pala kerrallaan. 

Vierailija
17/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu ainakin rauhallisesti. Ei kilahda niin kuin toiset.

Vierailija
18/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pridellä ei ole mitään tekemistä vähemmistöjen seksuaalisen tasa-arvon kanssa. Prideä kiinnostaa vain raha ja valta. 

Heti, kun jompaa kumpaa uhataan, he hyökkäävät. Ja käyttävät jopa seksuaalista vähemmistöasemaa hyökkäyksessään. 

Persun mielipiteiden nollaavia vikoja Priden mukaan: Rumuus, homous, musta poikaystävä.

Vierailija
19/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vigelius taitaa niellä paljon muutakin purematta?

 

Aika luonnolista olisi, että hän edes tukisi vähemmistöä ja väestönosaa, johon hän itsekin kuuluu?

 

Nuo selitykset ovat täysin naurettavia. Hän vaan on keksinyt päässään kivat konstit kiertää kaikki. Ja poliitikollahan ei ole moraalia tai tunnontuskia. 

On ihan reilusti homo.

Vierailija
20/35 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein pointti on syy miksi hän edes kiinnostui politiikasta: "Poliittiseen heräämiseen vaikutti myös henkilökohtaiset kokemukset yliopistomaailmasta. Vigelius aloitti valtio-opin yliopisto-opintonsa vuonna 2018 Tampereen yliopistossa. Vigeliukselle se oli valtava kulttuurishokki. Yliopistoyhteisön maailmankatsomuksellinen muotti oli Vigeliuksen mieleen aivan liian ahdas. Arvoliberaali punavihreys oli läpitunkevaa". Tämän tietää kaikki fiksut: yliopistoissa suurin osa professoreista on vasemmalla ja he "aivopesevät" vasemmistolaisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan