Kannattaako 14- vuotiaan alkaa jakamaan mainoksia. Maksetaanko siitä kunnolla?
Oman kodin liepeiltä saisi jakoalueen ja jako olisi kerran viikossa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.
Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?
Kyllä hemmetissä se kertoo jotain luonteesta ja jotain ahkeruudesta. Jos olisi kaksi nuorta joilla samat lähtökohdat. Toinen ei olisi tehnyt mitään ja toinen olisi jakanut mainoksia. Minä ottaisin töihin sen mainoksia jakaneen. Esim. tulevia kesätöitä ajatellen.
Kannattaa ja kannattaa? Vanhempien kannattaa olla mukana seuraamassa ettei lasta hyväksikäytetä, pidetään kiinni siitä mitä on sovittu. Lapseni oli kymmeniä vuosia sitten puhelinmyyjänä ja siinä oli pikkasen häikkää. Olen kyllä sitä mieltä, että nuoren kannattaa kokeilla töitä, oma raha on aina tervetullutta ja opettaa lasta rahan käyttöön. Niin ja siihen työntekoon. Tsemppiä, olette hyvällä tiellä!
Kyllähän se kannattaa, jos vain on mahdollisuus. Saa ainakin kokemusta ja vähän sitä rahaakin. Täällä päin mainokset jakaa ulkomaalaiset jotka ei osaa edes lukea 😞
Siitä on jo aikaa kun teininä jaoin ja luulen palkan olleen parempi työmäärään verrattuna kuin nykyään, mutta itse suosittelen. Aktiivisena nuorena tykkäsin pyöräillä ympäri taajamaa varsinkin kun siinä oli joku järkevä tavoite. Siitä oli hyötyä myös työkokemuksen ja suhteiden luomisen suhteen. Jakelufirma tuli tutuksi ja ajokortin saatuani kävin joskus tekemässä jakelukeikkoja, kun oli akuutti pula jakajasta. Tai pyydettiin viemään pakulla lehdet jakajille. Sittemmin olen saanut helposti Postilta kesätöitä, kun olen pystynyt kertomaan tehneeni satoja tunteja jakeluhommia.
nuo hommat on mam,m.muilla jo korvamerkitty. Aikoinani jain, kun teinitkin sai firaabelihommia, enää ei, ja oli huono palkkio siitä miten kauan se vei aikaa. ja oli veemäistä polkea kun vettä sataa niskaan tai tulee räntäsateet, ne lehet alkaa haista ja tarttuu käteen. kun sain ensimmäiset rahat sieltä ulos niin lopetin.