Kannattaako 14- vuotiaan alkaa jakamaan mainoksia. Maksetaanko siitä kunnolla?
Oman kodin liepeiltä saisi jakoalueen ja jako olisi kerran viikossa.
Kommentit (45)
Ei kyllä ollut sen arvoista kun nuorena noita töitä tein. 4 x kuussa ja siihen meni monta tuntia. Palkka oli 20 e/kk.
Ainakin joutilaana maleksimista parempi. Jos mahdollisuus tehdä tuota niin onnittelut. Voi sitten vaihtaa kun parempaa ilmaantuu. Mun lapset koulujen jälkeen ei meinannut saada mitään työtä ja toinen pääsi sitten siivous firmaan. Ei tarvinnut kun 2kk olla niin pääsi muihin töihin kun hakemuksessa näkyi että on työhaluja kun on jo töissä ja se toinen palkattiin heti kun kysyi sinne siivous firmaan ekan paikalle. On nyt lisätuloa yliopisto-opiskelijalle kun on töitä 2pv/viikko.
Kyllä siitä jotain palkkaa maksetaan,mut mikä on toiveena kerran viikossa ja "kunnolla" rahaa? Taitaa olla kaikkien laiskojen toive. Vähän töitä ja paljon palkkaa.
Ei oo montaa vuotta, kun tätä pidettiin nopa miinuksena. Kollegan lapsi teki muutaman vuoden, myös mll n kautta lastenvaihmista. Tet in kautta s ryhmään ja on aina saanut kesätöitä.
Palkkahan on surkea, oli sanonut n 2 e tunti
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kuuluu opiskella ei orjailla.
Mainostenjaossa hyväksikäytetään lapsia. Syystä. Ja haluat tukea riistoa ja orjuutta, lapsityövoimaa? Häpeä.
Jaoin itsekin 13v.
Voi v:ttu sunkin järjenjuoksua? Varsinainen suvivirsi 2.0.
Vierailija kirjoitti:
Itse jaoin monta vuotta tuon ikäisenä. Ei paljoa rahaa saanu, mutta en tehnyt rahan takia vaan urheilin aktiivisesti tuolloin eri lajeja ja se oli hyvää treeniä kantaa painavaa kiekkokassia täynnä lehtiä ja juosta hissittömien talojen rappuja ylösalas. Olihan se kiva saada pieni palkkio rahana raskaasta työstä johon kului yllättävän paljon aikaa viikosta ja jota ilmaiseksi en olisi kuitenkaan tehnyt. Kyllä suosittelen ainakin kokeilemaan.
Kunnioituksen arvoinen suhtautuminen sinulla. Sain dinun suhrautumisra lukuessa hyvän mielen. Kaikkea hyvää ja menestystä sinulle jatkossa!😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.
Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?
Et tajunnut pointtia lainkaan. 😅
Ei kannata muuten kuin kuntoilun kannalta. Muutama vuosi sitten laskin että palkka oli noin 3 euroa tunnilta.
Sain maksettua mainosten jakamisella lukion kirjani.
En ole koskaan jakanut mainoksia. Olin 14-vuotta juuri täytettyäni muovitehtaassa töissä.
N65
Mun nuori teki kanssa jonkin aikaa!
Todellakin se otettiin huomioon kun sitten myöhemmin haki "oikeita" kesätöitä lukiossa ollessaan!
Lähes kaikissa postiluukuissa tarra EI MAINOKSIA, mahdotonta saada jaetuksi edes viittäkymmentä nippua.
Erittäin, erittäin huono palkka, mutta jos haluaa jonkun kokemuksen ansioluetteloon niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikissa postiluukuissa tarra EI MAINOKSIA, mahdotonta saada jaetuksi edes viittäkymmentä nippua.
Totta. Ei kukaan halua mainoksia.
Jos saa paljon jakamista ja vaikka 3 aluetta niin kuukaudessa voi tienata 200 euroa. Mun poika jakanut mainoksia. Se tietää polkemista pyörällä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sain maksettua mainosten jakamisella lukion kirjani.
Kukaan ei usko tätä. Ei siitä niin hyvin maksettu. Ellet ostanut käytettyinä
Jaksaako nykyään lapset tehdä tuotakaan. Itse olin 11-12 v, kun jaoin aluelehteä, väleihin tuli vielä mainoksia. Oli raskasta työtä, josta maksettiin vähän. Oli kuitenkin hyvä työ ensimmäiseksi työksi. Yläasteella kävin siivoamassa toimistoja koulun jälkeen parina iltana. Mihin 14-vuotias oikeen edes pääsisi nykyään töihin.
Saa siinä 5 € monen tunnin työstä..
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan jakanut mainoksia. Olin 14-vuotta juuri täytettyäni muovitehtaassa töissä.
N65
Ei nykyään 14-vuotias pääse juuri mihinkään. Se oli ennen se. Mulla oli jo 16-vuotiaana vakituinen työpaikka. Opiskelin sitten työn ohessa.
Missä niitä mainoksia vielä nykyään jaetaan? Meillä ainakin vantaalla lopetettiin postinen ja sen mukana mainokset jo ajat sitten. Miksi niitä vielä jaetaan jossain?