En ymmärrä suomalaista puhumattomuuden ja itsepärjäämisen kulttuuria
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.
Tuleeko mieleen tällaista kulttuuria? Ei tuollaista ole olemassakaan. Yhteisöllisemmissä kulttuureissa voidaan paljon paremmin. Jossain Italaissa ei ikinä jätettäisi vanhuksia pärjäämään yksin, näin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.
Jos kotona ei osata opettaa alkeellisintakaan verbaalista kanssakäymistä niin koulujen pitäisi ottaa se ohjelmaan. Luokan edessä esiintyminen pitäisi saada niin helpoksi ja "vaarattomksi" kuin lukemisen opettelu. Kaikenlainen lällättely loppuu kun kaikille opetetaan käyttäytymiskaavat.
Naisethan voivat mennä pyytämään metsästä apua karhuilta!