Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä suomalaista puhumattomuuden ja itsepärjäämisen kulttuuria

Vierailija
26.06.2026 |

Nihkeää on suomalaisten meno

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat on helppo hoitaa itse. En yhtään jaksa sellaista lässyttelyä jos joku tulee "auttamaan" = paljon turhaa puhetta, vähän tekoja. 

"Auttaminen" ei tarkoita sitä, että kaikissa asioissa pitää auttaa. 95% joutuu kuitenkin itse tekemään. On kuitenkin tilanteita ja asioita, jossa apu on hyödyllistä.

Naisethan voivat mennä pyytämään metsästä apua karhuilta!

Vierailija
22/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.

Tuleeko mieleen tällaista kulttuuria? Ei tuollaista ole olemassakaan. Yhteisöllisemmissä kulttuureissa voidaan paljon paremmin. Jossain Italaissa ei ikinä jätettäisi vanhuksia pärjäämään yksin, näin esimerkiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A u t i s m i on lisääntynyt.

Vierailija
24/24 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.

Jos kotona ei osata opettaa alkeellisintakaan verbaalista kanssakäymistä niin koulujen pitäisi ottaa se ohjelmaan. Luokan edessä esiintyminen pitäisi saada niin helpoksi ja "vaarattomksi" kuin lukemisen opettelu. Kaikenlainen lällättely loppuu kun kaikille opetetaan käyttäytymiskaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan