Mitä päälle tunikan sijaan jos haluaa piilottaa mahan?
Jos tunikaa ei saa käyttää, niin millainen vaate pitäisi olla ihmisellä, joka haluaa peittää mahansa? Käykö takapuolen alle yltävä t-paita? Mitat 168/68, vyötärötön ihmismalli.
Kommentit (74)
Minulle isorintaisena ja isomahaisena parhaat vatsan häivyttävät vaatteet on mekot, missä on tiukka yläosa rintojen ja vyötärön kohdalta ja siitä heti tissien alta levenevä alaosa, vähän sellanen skeittarityylinen. Silloin huomio kohdistuu yläosaan eikä vatsaa huomaa. On lisäksi mukavaa, kun vatsan kohdalla vaate on väljempi eikä puristava.
Vierailija kirjoitti:
Tunika on paras
Kyllä. Näitäkin on monenlaisia, mutta jos onnistuu löytämään hyvälaatuisen ja sellaisen, jossa on hyvä leikkaus.
Mekko on paras. Prinsessaleikkauksella eli kapea rintojen alta, josta hallitusti levenee helmaa kohti. Ei siis mikään raskausmekko.
Itse olen huomannut että pusero, jonka helma päättyy just siihen mahan kohdalle, korostaa mahaa. Eli sellainen lantion kohdalle ulottuva paita on sopivampi. Ja sopivan väljä, mutta ei lainapeite. A-linjaiset vaatteet on ihan hirveitä. Korostavat vaan lihavuutta. En suosittele. Täällä on sellainen kuin Versopuoti. Näyttäs olevan nättejä mekkoja ja tunikoita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt sitten tällä palstalla muistaa, että täällä kommentoi pikkupojat, joille tietysti on luonnollista että eivät viehäty aikuisen naisen kropasta.
Koko keskustelun aloitti aikuinen nainen joka ei viehättynyt aikuisen naisen kropasta - omastaan - ja kyseli neuvoja sen peittämiseen.
Pikkupoikia on turha syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää peittää itsesi? Ole itsesi paras kaveri: tuo itsesi esille juuri sellaisena kuin olet! Ja se kännykkä ja sos.media huitsin nevadaan nyt, kun tällaisia aloituksia taas tuppaa. Eläkää ihmiset täysillä, älkää vertailko elämäänne - elämä on lopulta lyhyt
N56
Olen eri, mutta tykkään peittää mahani vaikka olen vaan kotona enkä tapaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on kiinnittää katse muualle eli ei kuvioita vaatteessa mahan kohdalla. Ei vöitä. Ei poikkiraitoja vyötärön kohdalla. Sen sijaan laita näyttävä kampaus, näyttävät korvakorut, kaunis huivi tai kaulakoru. Jos ne eivät innosta niin hanki näyttävä laukku, sukat tai kengät.
Idea on pitää vaatetus yksinkertaisena sen mahan kohdalla ja antaa yksityiskohtien olla muualla. Vaatteen ei tarvi olla mikään overoversize-säkki. Pientä väljyyttä saa toki olla. Kuvioita voi olla huivissa, housuissa, hameessa jne.Tässä oli nyt joitain pätemättömiä vinkkejä. Pullukankin kannattaa käyttää vöitä, koska se todellinen pullukan muoto on joka tapauksessa pienempi kuin se silhuetti minkä väljä vaate ilman vyötä tekee. Vartalon muotoa saa korostaa ja pullukallakin kyllä on vyötärö.
Sinä kirjoitat nyt enemmän tiimalasi- tai päärynävartaloisesta pullukasta. Jos ongelma-alue on vatsa niin sitä ei missään nimessä kannata korostaa tiukalla vyöllä. Ja vaikka olisi minkä mallinen ei tarvi käyttää mitään oversizevaatteita jos ei halua. Jos se väljyys tuntuu omalta jutulta niin se on aivan eri asia. Suurin osa näyttää parhaimmillaan ihan regular-mitoitetuissa vaatteissa kun se vaate on omaa kokonumeroa. Ei liian pientä eikä liian suurta.
Ei kannata hankkia jäykkää tai paksua kangasta olevaa a-linjaista tai voimakkaasti rypytettyä vaatetta. Kannattaa hankkia mieluummin keskipaksusta ja valuvasta/taipuisasta kankaasta hankittuja yläosia. Ne kankeat, pökkelöät ja kangasvuoret lisäävät optisesti massaa keskivartaloon.
Et oo mitenkään älyttömän lihava. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mekko on paras. Prinsessaleikkauksella eli kapea rintojen alta, josta hallitusti levenee helmaa kohti. Ei siis mikään raskausmekko.
Näitä ei isorintaisille oikein ole. Leikkaus, jonka pitäisi asettua rintojen alle, tulee aina rintojen päälle ja tekee telttaefektin. Lisäksi jos on lyhyt, tulee ongelmaksi myös mekon pituus. Petite mitoituksen mekkoja ei saa Suomessa mistään. Lyhyet mekot usein menee, mutta pitemmät ei oikeastaan koskaan.
Miksi ei saisi käyttää tunikaa, kuka sen kieltää?!
Itse olen 170 cm ja 70 kiloa. En ole koskaan ollut paitapuserotyyppiä, kaulukset ja joustamaton materiaali ahdistaa.
Käytän itse yläosana vuodenajasta riippuen ihan normaalikokoista teepaitaa tai pooloa plus jotakin neuletta, tunikaa tai lyhyttä mekkoa. Alaspäin levenevä malli armeliain, mutta itsellä toimii myös suora. Materiaali puuvillaa tai ohutta villaa lämpötilan mukaan.
Alaosana milloin mitenkin kapeat tai leveälahkeiset housut, joustavia sileitä materiaaleja, en käytä farkkuja. Vakiomerkki housuissa nykyään ruotsalainen Ninepine. Ihana materiaali ja saa monella lahkeen pituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt sitten tällä palstalla muistaa, että täällä kommentoi pikkupojat, joille tietysti on luonnollista että eivät viehäty aikuisen naisen kropasta.
Koko keskustelun aloitti aikuinen nainen joka ei viehättynyt aikuisen naisen kropasta - omastaan - ja kyseli neuvoja sen peittämiseen.
Pikkupoikia on turha syyttää.
Luehan uudelleen. Kysyttiin nyt vain pukeutumisvinkkejä. Aloittaja on normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on kiinnittää katse muualle eli ei kuvioita vaatteessa mahan kohdalla. Ei vöitä. Ei poikkiraitoja vyötärön kohdalla. Sen sijaan laita näyttävä kampaus, näyttävät korvakorut, kaunis huivi tai kaulakoru. Jos ne eivät innosta niin hanki näyttävä laukku, sukat tai kengät.
Idea on pitää vaatetus yksinkertaisena sen mahan kohdalla ja antaa yksityiskohtien olla muualla. Vaatteen ei tarvi olla mikään overoversize-säkki. Pientä väljyyttä saa toki olla. Kuvioita voi olla huivissa, housuissa, hameessa jne.Tässä oli nyt joitain pätemättömiä vinkkejä. Pullukankin kannattaa käyttää vöitä, koska se todellinen pullukan muoto on joka tapauksessa pienempi kuin se silhuetti minkä väljä vaate ilman vyötä tekee. Vartalon muotoa saa korostaa ja pullukallakin kyllä on vyötärö.
Sinä kirjoitat nyt enemmän tiimalasi- tai päärynävartaloisesta pullukasta. Jos ongelma-alue on vatsa niin sitä ei missään nimessä kannata korostaa tiukalla vyöllä. Ja vaikka olisi minkä mallinen ei tarvi käyttää mitään oversizevaatteita jos ei halua. Jos se väljyys tuntuu omalta jutulta niin se on aivan eri asia. Suurin osa näyttää parhaimmillaan ihan regular-mitoitetuissa vaatteissa kun se vaate on omaa kokonumeroa. Ei liian pientä eikä liian suurta.
Noilla mitoilla mitkä aloittaja kertoi, ihmisellä on vielä vyötärö, oli vartalon muoto mikä tahansa. Hän on normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
🐷🐖. Pystyyn nostettu sika.
Oletpa inhottava. Tuon kokoinen on ihan normaalikokoinen.
Täällä on mekkoja, jotka on mitoitettu hyvin. Suomalainen yritys.
Pari vinkkiä:
- kuntosalikortteja saa edullisesti. PTtä ei tarvi, netti on pullollaan kunto-ohjelmia, pilatesta yms.
- korsetti tiukalle, samalla voi ruveta käyttämään naisellisia sukkanauhasukkia
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mekkoja, jotka on mitoitettu hyvin. Suomalainen yritys.
Kaikki on liian lyhyitä mulle, kun mallillakin hameosa päättyy polven yläpuolelle. Mulla pituus 170 cm ja siitä jalkoja metrin verran, lyhyt torso.
Vierailija kirjoitti:
Kokovartalokaapu, musta. Musta hoikentaa ja kaavun alla voi olla vaikka ilkosillaan. Plussana aavikon tuonnit jättää rauhaan jos vielä laittaa huivia päähän.
Juu juu.... ja läskistä kaulaa hämään punainen sifonkihuivi rusetti.... 🐖 🎀 😂😂 😂 😂 😂
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mekkoja, jotka on mitoitettu hyvin. Suomalainen yritys.
Todella kivoja malleja, itse tykkään varsinkin yksivärisistä, mutta makuasioita.
🐷🐖. Pystyyn nostettu sika.