Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko Wolt-kuskina kieltäytyä luovuttamasta alkoholia humalaiselle?

Vierailija
25.06.2026 |

Minä en. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa työskentelevät saavat koulutuksen alkoholinmyynnistä. Ainakin mun tytön piti asiaan perehtyä ja suorittaa testi. Noinkohan Wolt-kuskeja koulutetaan? 

Mutta ruokakaupassa näkee, että juotavaa myydään ei-täysin-kunnossa olevalle asiakkaalle.  Olen välillä pelännyt käydä ruokaa ostamassa.

Vierailija
22/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä kuskeja. Selvää on, että nimenomaisesti humalaiset tätä mahdollisuutta käyttävät hyväkseen, kun ajokuntoa ei ole ja jalat eivät kanna. Myös se Irmeli, jonka ei pitänyt ottaa ja jätti käymättä Alkossa, voi nyt helposti toteuttaa mielihalunsa, vaikka ei tarvitsisi yhtään enempää alkoholia orastavaan alkoholismiinsa. 

 

Vaikea nähdä tässä mitään hyviä puolia. 

Melkein olisi kivuttomampaa antaa pahimmille tapauksille kerta-annos.  Vähenisi muiden kärsimykset. Pahoittelen, tiedän, että niin ei saa sanoa. Alkoholistin kanssa asuneena järkyttää tämä uudistus. Vähän herää epäilys onko eduskunnassa paljonkin ongelmakäyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa työskentelevät saavat koulutuksen alkoholinmyynnistä. Ainakin mun tytön piti asiaan perehtyä ja suorittaa testi. Noinkohan Wolt-kuskeja koulutetaan? 

Mutta ruokakaupassa näkee, että juotavaa myydään ei-täysin-kunnossa olevalle asiakkaalle.  Olen välillä pelännyt käydä ruokaa ostamassa.

Niin tekisin kaupassakin myyjänä, että myisin, paitsi jos vartija olisi paikalla. Myyjän liksalla ei kannata henkeään tai terveyttään uhrata. 

Vierailija
24/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä moralisoimaan. Jos laki kerran sallii viinan kuskaamisen, niin saakoon kaikki juoppolallit sitten juomansa mitä ovat tilanneet. 

Vierailija
25/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä kuskeja. Selvää on, että nimenomaisesti humalaiset tätä mahdollisuutta käyttävät hyväkseen, kun ajokuntoa ei ole ja jalat eivät kanna. Myös se Irmeli, jonka ei pitänyt ottaa ja jätti käymättä Alkossa, voi nyt helposti toteuttaa mielihalunsa, vaikka ei tarvitsisi yhtään enempää alkoholia orastavaan alkoholismiinsa. 

 

Vaikea nähdä tässä mitään hyviä puolia. 

Jos ajokuntoa ei ole ja jalat ei kanna, niin miten tilauksen tekeminen onnistuu? 

Itsekin uskon, että Wolt-kuskit eivät tsekkaa, kuinka humalassa joku on eikä edes täysi-ikäisyyttä. Alaikäisten ei tarvitse enää maksaa kalliita noutopalkkioita viinatrokareille, kun voi tilata Woltista. Huh huh.

Vierailija
26/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä moralisoimaan. Jos laki kerran sallii viinan kuskaamisen, niin saakoon kaikki juoppolallit sitten juomansa mitä ovat tilanneet. 

Mutta kun humalaisille ei saa luovuttaa alkoholia. Tämä on laki. Moraalista ei puhuta kuin alkoholin luovuttajan kohdalla, miten Sinä toimisit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä kuskeja. Selvää on, että nimenomaisesti humalaiset tätä mahdollisuutta käyttävät hyväkseen, kun ajokuntoa ei ole ja jalat eivät kanna. Myös se Irmeli, jonka ei pitänyt ottaa ja jätti käymättä Alkossa, voi nyt helposti toteuttaa mielihalunsa, vaikka ei tarvitsisi yhtään enempää alkoholia orastavaan alkoholismiinsa. 

 

Vaikea nähdä tässä mitään hyviä puolia. 

Jos ajokuntoa ei ole ja jalat ei kanna, niin miten tilauksen tekeminen onnistuu? 

Itsekin uskon, että Wolt-kuskit eivät tsekkaa, kuinka humalassa joku on eikä edes täysi-ikäisyyttä. Alaikäisten ei tarvitse enää maksaa kalliita noutopalkkioita viinatrokareille, kun voi tilata Woltista. Huh huh.

Miten onnistunee? Kätevästi, puhelimella. 

Vierailija
28/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa työskentelevät saavat koulutuksen alkoholinmyynnistä. Ainakin mun tytön piti asiaan perehtyä ja suorittaa testi. Noinkohan Wolt-kuskeja koulutetaan? 

Mutta ruokakaupassa näkee, että juotavaa myydään ei-täysin-kunnossa olevalle asiakkaalle.  Olen välillä pelännyt käydä ruokaa ostamassa.

Näkee myös paljon sitä, että selvästi todella nuoret näköisistä ei kysytä papereita. Varsinkin näin kesäisin kun on kesätyön tekijöitä kassoilla. Myyvät kavereilleen pokkana ja kukaan ei perään huutele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä kuskeja. Selvää on, että nimenomaisesti humalaiset tätä mahdollisuutta käyttävät hyväkseen, kun ajokuntoa ei ole ja jalat eivät kanna. Myös se Irmeli, jonka ei pitänyt ottaa ja jätti käymättä Alkossa, voi nyt helposti toteuttaa mielihalunsa, vaikka ei tarvitsisi yhtään enempää alkoholia orastavaan alkoholismiinsa. 

 

Vaikea nähdä tässä mitään hyviä puolia. 

Riippuu onko kukaan juoppo koskaan lähtenyt kännissä autolla hakemaan lisää, tämmöistä se voi vähentää. Ei jää niin paljoa sivullisia alle 

Vierailija
30/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 % myydystä alkoholista käytetään aterian yhteydessä, niin hän se pörriäisen lääkäri sanoi. Aivan turhaa hurskastelua, että alkoholia tilattaisiin ovelle vain ruoan kanssa nautittavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä kuskeja. Selvää on, että nimenomaisesti humalaiset tätä mahdollisuutta käyttävät hyväkseen, kun ajokuntoa ei ole ja jalat eivät kanna. Myös se Irmeli, jonka ei pitänyt ottaa ja jätti käymättä Alkossa, voi nyt helposti toteuttaa mielihalunsa, vaikka ei tarvitsisi yhtään enempää alkoholia orastavaan alkoholismiinsa. 

 

Vaikea nähdä tässä mitään hyviä puolia. 

Riippuu onko kukaan juoppo koskaan lähtenyt kännissä autolla hakemaan lisää, tämmöistä se voi vähentää. Ei jää niin paljoa sivullisia alle 

Monesti ne rattijuopot, jotka lähtevät viinan hakuun autolla asuvat Woltin kantaman ulkopuolella. En usko tämän vaikuttavan siihen. 

Vierailija
32/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisten kohdalla taas ehkä jättävätkin tosi nuorille luovuttamatta, siinä nyt ei ole samalla tavalla väkivallan uhkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Suosittelen aseenkantolupaa Wolt-kuskeille.

Kamerat ne ainakin saa. Varmasti tulee vaarallisia tilanteita. 

Vierailija
34/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisten kohdalla taas ehkä jättävätkin tosi nuorille luovuttamatta, siinä nyt ei ole samalla tavalla väkivallan uhkaa.

Pikkasen lahjusta ja...tuskin kieltäytyvät.  Niitä ei suomalaisten asiat liikuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys toi on?

Tottakait luovutetaan oli vastaanottajana vaikka taapero. Jos jättää luovuttamatta, niin ei saa sitä kuljetuskorvausta.

Vierailija
36/36 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli tuurijuoppo. Veti viikon rännin ja lopulta oli niin heikossa hapessa, ettei pystynyt fillaroimaan kalja hakuun ja tuuri loppui siihen. Jos silloin olisi ollut kaljaa woltattavissa, niin halleluja. Ei olisi ollut yhtään selvää (vähänkään) hetkeä ryyppäämisen välissä. Joutui aina toipumaan kuitenkin hakukuntoon välillä.