Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole yhtään velkaa

Vierailija
25.06.2026 |

Mikä ihana tunne! Olen velaton. Ei mulla kyllä mitään isoja velkoja koskaan ole ollut, mutta silti. 25k autolaina oli isoin velka koskaan, mutta onneksi tulin järkiini kun dieselautolla oli vielä arvoa ja sain myytyä sen pois isommalla summalla kuin mitä siitä oli lainaa. Vaan olipa vähän salakavalasti kertynyt useampi tonni luottokorteille ja kulutusluotolle. No eipä ole enää! Mahtava fiilis. Onko muita, jotka on viimeaikoina saaneet velat hoidettua pois?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Perintönä saatu vanha talo on 

Vierailija
22/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!

No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelee muita miten heillä on velkaa ja kaikkea niin olen todella tyytyväinen itseeni etten ottanut koskaan asuntovelkaa vaan tein töitä ja säästin rahaa. Asuin yksiössä 20 vuotta ja vuonna 2018 ostin asunnon ilman lainaa. Vastike on 140 euroa nykyään, se on noussut 8 euroa 8 vuodessa. Olen myös mökin omistaja ja sekin ilman lainaa ostettu. Monet tutut joutuneet velkoihin koska työ mennyt ja ero tullut.

Vierailija
24/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on velkaa joten sinullakin on.🤣

Valtiolla on paljon omaisuutta, joten olemme rikkaita kaikki

Vierailija
25/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähellä, niin vastaan. 3000e on asuntolainaa jäljellä. Hyvä fiilis kyllä, vaikka totta, että ei se elämä varmaan siitä mihinkään muutu.

Hienoa, maali näkyy jo! Ei se varmaan mitään suurta muutosta tuo, mutta on se helpottava ajatus, että velkaa on NOLLA euroa. 

Vierailija
26/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut velkaa mutta ei ole enää. Ei se elämä siitä velattomuudesta ole mihinkään muuttunut. Pitäisi jäädä enemmän rahaa mutta taisi käydä niin että menotkin ovat nousseet. 

Mulla kyllä muuttuu siinä mielessä, että nyt ap:lla on palkkapäivänä koko summa käytettäväksi, eikä mene esim. 500e suoraan velkojen lyhennyksiin ja sitten loppukuusta rahat on loppu, mutta ruokaa tarvii ostaa. No hei, luottokortti pelastaa ja taas ollaan samassa tilanteessa. Se on monella aikamoinen oravanpyörä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊

tapatyötön kelan elätti kertoi tilanteensa.

Ja sen työttömät kaverit alapeukutti.

Vierailija
28/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin 15v sitten 120k lainan sijoitusasuntoon. Omaa rahaa laitoin 60k ja remppaan meni reilu 40k omaa pääomaa. Asunnon arvo nykyään 500-550k ja vuokratulokin n 2.5 kertaistunut. Olen maksanut pelkät korot jotka vähennän verotuksessa täysimääräisesti. Joo ja ei ole Suomessa vaan kyseessä ns eläkekämppä lämpöisessä sitten joskus.

Sama sijoitusluotolla. Kunhan salkku täyttää tietyt kriteerit ja omaa pääomaa on tarpeeksi on luoton korko halvempi kuin asuntolainassa. Ja ihan "apinakin" saa sijoitukselleen keskimäärin 8% vuosituoton indeksirahastoill. Eli pelkkää voittoa se laina kunhan sijoitusaika on tarpeeksi pitkä. Niin ja nekin korot saa vähentää osinko tai vuokratuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velkaa meilläkään, eikä enää oteta. Opintovelat on maksettu kauan sitten, OKT:n asuntolaina noin 10 vuotta takaperin - etuajassa. Autot sun muut isommat ostetaan käteisellä, sen verran aina sukanvarteen kertyy kun on kaksi ihmistä töissä eikä isommin tuhlailla. 

Vierailija
30/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!

No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!

Onneksi sijoituksia ja säästöjä on yli viisinkertaisesti asuntolainaan nähden. Laina ahdistaa silti, melkein tekisi mieli laittaa rahasto lihoiksi, maksaa laina pois uudelleensijoittaa (fiksummin) jäljelle jääneet rahat. Toki tulevien verojen maksuun pitäisi myös rahaa varata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu. 

Vierailija
32/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää velkaa, asuntolaina tuli maksettua pois viitisen vuotta sitten. Olen pystynyt säästämään sen jälkeen ihan hyvin ja nyt on himpun vajaa 100 te säästöjä. Toki osa tuosta kertynyt jo siltä ajalta, kun oli vielä lainaa. Mutta olen silti tyytyväinen tilanteeseeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ei, asuntolainakin kun loppui reilu 1v sitten 🥳😄

Onnittelut!

Vierailija
34/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!

No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!

Onneksi sijoituksia ja säästöjä on yli viisinkertaisesti asuntolainaan nähden. Laina ahdistaa silti, melkein tekisi mieli laittaa rahasto lihoiksi, maksaa laina pois uudelleensijoittaa (fiksummin) jäljelle jääneet rahat. Toki tulevien verojen maksuun pitäisi myös rahaa varata

Älä tee sitä. Et nuku yhtään sen paremmin öitäsi etkä koe mitään ooh-elämystä. Myöhemmin harmittaa vielä kaupanpäälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme velkapelkoisia urpoja tämäkin palsta täynnä. Velka on todella hyvä insturmentti oikein käytettynä, eikä sitä ole mitään syytä välttää. Korotkin saa mukavasti verotukseen, joten sekin pienentää velkarahan hintaa. 

Vierailija
36/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu. 

Täh?

Vierailija
37/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu. 

Täh?

Niin. On typerää olla velaton.  on fiksua käyttä velkaa oikein, eli joko pitkäaikaisten hyödykkeiden hankintaan taikka  parantamaan sijoitetun oman pääoman tuottoa. 

Sijoitusvelkojen korot saa vielä vähentää verotuksessa, joten sekin on etu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi