Mulla ei ole yhtään velkaa
Mikä ihana tunne! Olen velaton. Ei mulla kyllä mitään isoja velkoja koskaan ole ollut, mutta silti. 25k autolaina oli isoin velka koskaan, mutta onneksi tulin järkiini kun dieselautolla oli vielä arvoa ja sain myytyä sen pois isommalla summalla kuin mitä siitä oli lainaa. Vaan olipa vähän salakavalasti kertynyt useampi tonni luottokorteille ja kulutusluotolle. No eipä ole enää! Mahtava fiilis. Onko muita, jotka on viimeaikoina saaneet velat hoidettua pois?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!
No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!
Kun kuuntelee muita miten heillä on velkaa ja kaikkea niin olen todella tyytyväinen itseeni etten ottanut koskaan asuntovelkaa vaan tein töitä ja säästin rahaa. Asuin yksiössä 20 vuotta ja vuonna 2018 ostin asunnon ilman lainaa. Vastike on 140 euroa nykyään, se on noussut 8 euroa 8 vuodessa. Olen myös mökin omistaja ja sekin ilman lainaa ostettu. Monet tutut joutuneet velkoihin koska työ mennyt ja ero tullut.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on velkaa joten sinullakin on.🤣
Valtiolla on paljon omaisuutta, joten olemme rikkaita kaikki
Vierailija kirjoitti:
Lähellä, niin vastaan. 3000e on asuntolainaa jäljellä. Hyvä fiilis kyllä, vaikka totta, että ei se elämä varmaan siitä mihinkään muutu.
Hienoa, maali näkyy jo! Ei se varmaan mitään suurta muutosta tuo, mutta on se helpottava ajatus, että velkaa on NOLLA euroa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut velkaa mutta ei ole enää. Ei se elämä siitä velattomuudesta ole mihinkään muuttunut. Pitäisi jäädä enemmän rahaa mutta taisi käydä niin että menotkin ovat nousseet.
Mulla kyllä muuttuu siinä mielessä, että nyt ap:lla on palkkapäivänä koko summa käytettäväksi, eikä mene esim. 500e suoraan velkojen lyhennyksiin ja sitten loppukuusta rahat on loppu, mutta ruokaa tarvii ostaa. No hei, luottokortti pelastaa ja taas ollaan samassa tilanteessa. Se on monella aikamoinen oravanpyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊
tapatyötön kelan elätti kertoi tilanteensa.
Ja sen työttömät kaverit alapeukutti.
Itse otin 15v sitten 120k lainan sijoitusasuntoon. Omaa rahaa laitoin 60k ja remppaan meni reilu 40k omaa pääomaa. Asunnon arvo nykyään 500-550k ja vuokratulokin n 2.5 kertaistunut. Olen maksanut pelkät korot jotka vähennän verotuksessa täysimääräisesti. Joo ja ei ole Suomessa vaan kyseessä ns eläkekämppä lämpöisessä sitten joskus.
Sama sijoitusluotolla. Kunhan salkku täyttää tietyt kriteerit ja omaa pääomaa on tarpeeksi on luoton korko halvempi kuin asuntolainassa. Ja ihan "apinakin" saa sijoitukselleen keskimäärin 8% vuosituoton indeksirahastoill. Eli pelkkää voittoa se laina kunhan sijoitusaika on tarpeeksi pitkä. Niin ja nekin korot saa vähentää osinko tai vuokratuloista.
Ei ole velkaa meilläkään, eikä enää oteta. Opintovelat on maksettu kauan sitten, OKT:n asuntolaina noin 10 vuotta takaperin - etuajassa. Autot sun muut isommat ostetaan käteisellä, sen verran aina sukanvarteen kertyy kun on kaksi ihmistä töissä eikä isommin tuhlailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!
No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!
Onneksi sijoituksia ja säästöjä on yli viisinkertaisesti asuntolainaan nähden. Laina ahdistaa silti, melkein tekisi mieli laittaa rahasto lihoiksi, maksaa laina pois uudelleensijoittaa (fiksummin) jäljelle jääneet rahat. Toki tulevien verojen maksuun pitäisi myös rahaa varata
olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu.
Ei ole enää velkaa, asuntolaina tuli maksettua pois viitisen vuotta sitten. Olen pystynyt säästämään sen jälkeen ihan hyvin ja nyt on himpun vajaa 100 te säästöjä. Toki osa tuosta kertynyt jo siltä ajalta, kun oli vielä lainaa. Mutta olen silti tyytyväinen tilanteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ei, asuntolainakin kun loppui reilu 1v sitten 🥳😄
Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!
No ei sitä enää paljoa ole jäljellä. Jaksaa jaksaa!
Onneksi sijoituksia ja säästöjä on yli viisinkertaisesti asuntolainaan nähden. Laina ahdistaa silti, melkein tekisi mieli laittaa rahasto lihoiksi, maksaa laina pois uudelleensijoittaa (fiksummin) jäljelle jääneet rahat. Toki tulevien verojen maksuun pitäisi myös rahaa varata
Älä tee sitä. Et nuku yhtään sen paremmin öitäsi etkä koe mitään ooh-elämystä. Myöhemmin harmittaa vielä kaupanpäälle
Ihme velkapelkoisia urpoja tämäkin palsta täynnä. Velka on todella hyvä insturmentti oikein käytettynä, eikä sitä ole mitään syytä välttää. Korotkin saa mukavasti verotukseen, joten sekin pienentää velkarahan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet siis typerä. minä VOISIN olla velaton mutta miksi olisin, velalla vaurastun nopeammin. Velkaa on nyt noin 100 k€, eli ihan pieni siivu.
Täh?
Niin. On typerää olla velaton. on fiksua käyttä velkaa oikein, eli joko pitkäaikaisten hyödykkeiden hankintaan taikka parantamaan sijoitetun oman pääoman tuottoa.
Sijoitusvelkojen korot saa vielä vähentää verotuksessa, joten sekin on etu.
Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Perintönä saatu vanha talo on