Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole yhtään velkaa

Vierailija
25.06.2026 |

Mikä ihana tunne! Olen velaton. Ei mulla kyllä mitään isoja velkoja koskaan ole ollut, mutta silti. 25k autolaina oli isoin velka koskaan, mutta onneksi tulin järkiini kun dieselautolla oli vielä arvoa ja sain myytyä sen pois isommalla summalla kuin mitä siitä oli lainaa. Vaan olipa vähän salakavalasti kertynyt useampi tonni luottokorteille ja kulutusluotolle. No eipä ole enää! Mahtava fiilis. Onko muita, jotka on viimeaikoina saaneet velat hoidettua pois?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan. Opintolainan maksoin pois nelikymppisenä, ja sitä ennen oli myyty asunto ja maksettu asuntolainakin. En käytä edes luottokorttia.

Vierailija
2/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole velkaa, asunnonkin ostin käteisellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊

Vierailija
4/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä 30 000€ asuntolainasta jo eroon!

Vierailija
5/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on velkaa joten sinullakin on.🤣

Vierailija
6/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut velkaa mutta ei ole enää. Ei se elämä siitä velattomuudesta ole mihinkään muuttunut. Pitäisi jäädä enemmän rahaa mutta taisi käydä niin että menotkin ovat nousseet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velkaa mutta ei juuri omaisuuttakaan. Sen verran säästöjä, että nyt kun jään työttömäksi, niin minua luiltavastinkehotetaan käyttämään säästöistäni huomattava osa että saisin muutakin tukea kuin työmarkkinatukea. Onneksi ei ole tullut ostettua asuntoa tai muuta, josta olisi vuosien velka. Ei yksin eläjänä kannata minun vähäisistä tuloists.

Vierailija
8/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ei, asuntolainakin kun loppui reilu 1v sitten 🥳😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin paljon köyhempi, jos en olisi ostanut asuntoja ja osakkeita lainarahalla. 2015 oli suurimmillaan 200.000€ velkaa. Tosin omaisuutta oli paljon enemmän. En olisi ikinä kerännyt nykyistä omaisuuttani, jos olisin yrittänyt palkastani säästää.

Tosin sijoituslaina on vähän eri asia kuin kulutusluotot.

Vierailija
10/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut velkaa mutta ei ole enää. Ei se elämä siitä velattomuudesta ole mihinkään muuttunut. Pitäisi jäädä enemmän rahaa mutta taisi käydä niin että menotkin ovat nousseet. 

No tämähän se käy helposti. Minä yritän nyt tehdä niin, että laitan puolet siitä entisestä lyhennyksiin menneestä summasta heti palkkapäivänä säästötilille ja sen toisen puolikkaan ns. hupitilille. Katsotaan, kauanko toimii. Mutta teoriassa menojen ei pitäisi kasvaa, koska olen lopettanut kaikenlaisen kaupoissa pyörimisen ja itseni palkitsemisen tavaralla. Nautin nykyään ihan eri asioista, mutta kyllähän niihinkin rahaa saa menemään, jos aivan hulluksi tulee... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pienehkö laina, mutta on enemmän korkeakorkoisella tilillä. Tykkään pitää puskuria, vaikka tämä nopeasti käyttöönotettavissa oleva sijlitus ei juuri tuotakaan.

Vierailija
12/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin paljon köyhempi, jos en olisi ostanut asuntoja ja osakkeita lainarahalla. 2015 oli suurimmillaan 200.000€ velkaa. Tosin omaisuutta oli paljon enemmän. En olisi ikinä kerännyt nykyistä omaisuuttani, jos olisin yrittänyt palkastani säästää.

Tosin sijoituslaina on vähän eri asia kuin kulutusluotot.

Onko sinulla vielä velkaa vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊

tapatyötön kelan elätti kertoi tilanteensa.

Vierailija
14/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin paljon köyhempi, jos en olisi ostanut asuntoja ja osakkeita lainarahalla. 2015 oli suurimmillaan 200.000€ velkaa. Tosin omaisuutta oli paljon enemmän. En olisi ikinä kerännyt nykyistä omaisuuttani, jos olisin yrittänyt palkastani säästää.

Tosin sijoituslaina on vähän eri asia kuin kulutusluotot.

Totta tämäkin. Eihän kaikki velka ole ns. huonoa velkaa. Mutta mun velat oli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊

tapatyötön kelan elätti kertoi tilanteensa.

Kuinka väsynyt ja mielikuvitukseton vastaus... 🥱 Onko äitisi ylpeä kun lapsesta tuli tuollainen neropatti?

Vierailija
16/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin paljon köyhempi, jos en olisi ostanut asuntoja ja osakkeita lainarahalla. 2015 oli suurimmillaan 200.000€ velkaa. Tosin omaisuutta oli paljon enemmän. En olisi ikinä kerännyt nykyistä omaisuuttani, jos olisin yrittänyt palkastani säästää.

Tosin sijoituslaina on vähän eri asia kuin kulutusluotot.

Onko sinulla vielä velkaa vai ei?

Ei ole. Maksoin kaiken pois neljä vuotta sitten seitsemän vuotta etuajassa.

Vierailija
17/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä, niin vastaan. 3000e on asuntolainaa jäljellä. Hyvä fiilis kyllä, vaikka totta, että ei se elämä varmaan siitä mihinkään muutu.

Vierailija
18/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asuntolainoja 220k ja sijoitusluottoa 150k. Omaisuutta n 1.6M

Velan pelko ei ole viisauden alku vaan vaurastunisen este.

Vierailija
19/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollutkaan velkaa. Asun vuokralla, auto on halpa eikä tarvinnut ottaa opintolainaa. Mikäs tässä ollessa. 😊

tapatyötön kelan elätti kertoi tilanteensa.

Kuinka väsynyt ja mielikuvitukseton vastaus... 🥱 Onko äitisi ylpeä kun lapsesta tuli tuollainen neropatti?

Tää persutrolli käy haukkumassa ihmisiä joku ketjussa.

Vierailija
20/37 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asuntolainoja 220k ja sijoitusluottoa 150k. Omaisuutta n 1.6M

Velan pelko ei ole viisauden alku vaan vaurastunisen este.

Omaisuutta kyllä on, vaikka en velasta tykkääkään. Huonoa velkaa voi silti kertyä ja siitä on hyvä hankkiutua eroon.

Huonon velan pelko on positiivinen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi