Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi vitsaus moottoriteillä: rangeahdistuneet patteriautot tulevat perä edellä vastaan

Vierailija
25.06.2026 |

🚗🔌

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa sähköauton peräosan muotoiluun.

Vierailija
2/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto on ihan kiva harrastus kauniina kesäpäivänä. Sillä voi ajaa lähikauppaan ja takaisin jos reitillä ei ole akkupohjan rikkovaa hidastetöyssyä.

Sen lisäksi tarvitsee myös oikean auton. Onhan lennokkiakin kiva lennättää, mutta ei sillä lennetä lomareissulle ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Vierailija
4/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ohituskaista. Moottoritiellä on kyllä jokin miniminopeus sen lisäksi, että sinne ei saa mennä ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on enintään 60 km/h (tai jotain).

Vierailija
5/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suomen huonokuntoisten teiden takia uskaltaisi ostaa sähkäriä kun se akkupaketti on niin arka kolhuille.

Vierailija
6/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Vai niin. Ja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat kilometrit on sähköautoilijan tavoite.

Liian lujaa ajaminen vie sähköä ja tulee kalliiksi.

Vierailija
8/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa panostaa sähköauton peräosan muotoiluun.

Vaaditaanko siihen panostajan lupakirja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Eikä vessassakaan tarvinnut käydä!  Mitään ajotaukoja ei tosi autoilija tarvitse! Aina voi laittaa vaipat ennen rattiin hyppäämistä.

Vierailija
10/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvat kilometrit on sähköautoilijan tavoite.

Liian lujaa ajaminen vie sähköä ja tulee kalliiksi.

Varsinkin, kun useimmat sähköautot ovat aerodynaamisesti lähellä pakastekaappia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Eikä vessassakaan tarvinnut käydä!  Mitään ajotaukoja ei tosi autoilija tarvitse! Aina voi laittaa vaipat ennen rattiin hyppäämistä.

Pidettiin vessatauot mennen tullen, kesto joitakin minuutteja. Kuinkahan paljon siinä ajassa ehtisi ladata akkua? 

Vierailija
12/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on lukea näitä. Miten auto voi olla niin tärkeä jollekin? T: M50, sähköautoilja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ohituskaista. Moottoritiellä on kyllä jokin miniminopeus sen lisäksi, että sinne ei saa mennä ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on enintään 60 km/h (tai jotain).

Silloin kun liikennepoliisilla ei vielä ollut tapana ylittää valtuuksiaan ja keksiä omia liikennesääntöjä, liian hitaasti ajavat ohjattiin poistumaan moottoritieltä. Nyt poliisi on keksinyt säännön, jonka perusteella se sakottaa. Mitään täsmällistä hitaimman sallitun nopeuden  rajaa ei tietenkään ole.

Vierailija
14/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Eikä vessassakaan tarvinnut käydä!  Mitään ajotaukoja ei tosi autoilija tarvitse! Aina voi laittaa vaipat ennen rattiin hyppäämistä.

Pidettiin vessatauot mennen tullen, kesto joitakin minuutteja. Kuinkahan paljon siinä ajassa ehtisi ladata akkua? 

No ette varmana pitäneet! Tosi polttisautoilija ei pidä taukoja! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilijan kaahailu tuntuu kantamassa, haisupärinäpömpelikuskin kaahailu tuntuu lompakossa.

Vierailija
16/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Eikä vessassakaan tarvinnut käydä!  Mitään ajotaukoja ei tosi autoilija tarvitse! Aina voi laittaa vaipat ennen rattiin hyppäämistä.

Minulla normaali vessapysähdys on noin 3 minuuttia, jos tankkaan samalla niin tuplat.  t:diesel

Vierailija
17/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ohituskaista. Moottoritiellä on kyllä jokin miniminopeus sen lisäksi, että sinne ei saa mennä ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on enintään 60 km/h (tai jotain).

Silloin kun liikennepoliisilla ei vielä ollut tapana ylittää valtuuksiaan ja keksiä omia liikennesääntöjä, liian hitaasti ajavat ohjattiin poistumaan moottoritieltä. Nyt poliisi on keksinyt säännön, jonka perusteella se sakottaa. Mitään täsmällistä hitaimman sallitun nopeuden  rajaa ei tietenkään ole.

Juu, ei ole.

"Moottoritiellä ajettaessa ei ole varsinaisesti määritetty alinta sallittua nopeutta. Kuitenkin moottoritiellä, kuten muuallakin ajettaessa tulee noudattaa tieliikennelain 20 :n 3 momenttia (Avautuu uuteen ikkunaan).

” Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.”

Tämä liittyy tieliikenteen yleiseen periaatteeseen (3 ) siitä, että ”liikennettä ei saa tarpeettomasti estää tai haitata”.

Moottoritiellä sallitut ja käytetyt nopeudet ovat suurempia, joten siellä myös hitaammin ajavilla kynnys ”liikenteen tarpeettomaan haittaamiseen” on suuremmassa nopeudessa kuin muilla teillä. Tämän vuoksi moottoriteillä on kiellettyä ajamasta ajoneuvoilla, joilla suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on enintään 70 km/h, mikä ei kuitenkaan koske puolustusvoimien ajoneuvoja eikä erikoiskuljetuksia. Samoin ajoneuvon hinaaminen moottoritiellä on kiellettyä – kuitenkin rikkoutuneen ajoneuvon voi hinata seuraavaan poistumiskohtaan asti.

Sen sijaan liikennetilanteen tai esimerkiksi sää- tai keliolosuhteiden vuoksi moottoritielläkin voi ajaminen huomattavastikin sallittua nopeusrajoitusta alhaisemin olla hyvinkin tarpeellista ja tarkoituksenmukaista."

https://www.liikenneturva.fi/kysymykset-ja-vastaukset/alin-sallittu-nop…

Vierailija
18/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa on lukea näitä. Miten auto voi olla niin tärkeä jollekin? T: M50, sähköautoilja

Aika moni käy päivittäin töissä autolla, siksi tärkeä.

Vierailija
19/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tehtiin perheen kanssa lomareissu, ajoa yhteensä n. 850 kilsaa. Tankkasin tankin täyteen dieseliä, kun lähdettiin, ja reissun jälkeenkin oli vielä menovettä jäljellä. Kertaakaan ei tarvinnut matkan aikana pysähtyä tankille.


Motarilla sai paahtaa ihan korkeinta sallittua nopeutta. Monta sähköautoa piti ohittaa.

Eikä vessassakaan tarvinnut käydä!  Mitään ajotaukoja ei tosi autoilija tarvitse! Aina voi laittaa vaipat ennen rattiin hyppäämistä.

Minulla normaali vessapysähdys on noin 3 minuuttia, jos tankkaan samalla niin tuplat.  t:diesel

Ja siihen sisältyy myös runkkaus veltosta velttoon, tietenkin. t:diesel

Vierailija
20/32 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, aika usein tonne Turkuun ajellessa saa ohitella polttiksia, kun ei ne kiihdy 120km sitten millään. Toki joskus jonkun Teslan joutuu ohittamaan, mutta nehän nyt ei oo autoja muutenkaan. 

Terkkuja punaisen EV6 GT:n ratista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän