Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt sitten tehdä kun töitä en saa vaikka tuhansia hakemuksia takana, ja 12 vuotta työttömyyttä?

Vierailija
25.06.2026 |

Mitäs meille väliinputoajille keksitään?

M38

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
2/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jaksoin tuota hyvän aikaa. Nykyään en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vaikka mennä töihin?

Vierailija
4/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulle voisi mitään keksiä kun valtion ja kuntien tukitöistä ei makseta paljoakaan ja sullehan ei mikään alle kajden tonnin rupupalkka kelpaa.

Vierailija
5/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Norjaan kalatehtaalle 

Vierailija
6/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 12 vuotta työtön. Olen ollut 18 vuotta. Heti kun valmistuin rakennusinsinööriksi niin minusta tuli työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.

Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.

Vierailija
8/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy vaan siellä suljetulla osastolla, pehmoaivo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.

Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.

Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.

Vierailija
10/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.

Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.

Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.

Monilla insinööreillä on toki myös hyvä työllisyys ja siksi usein pääsevät hakemalla töihin.

Vierailija
12/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan nykypäivänä lähinnä suhteilla ja verkostojen kautta eikä hakemalla. Hakemispolku on käyttökelpoinen lähinnä niille joilla on lähes täydellinen cv tai joku todella kysytty koulutus kuten lääkäri tai sairaanhoitaja.

Ihan järjetöntä tuupata menemään tuhansia hakemuksia. Viimeistään muutaman sadan hakemuksen jälkeen pitäisi ymmärtää, että hakeminen on pelkkää pään hakkaamista seinään ja ajan (eli viime kädessä oman elämän) haaskaamista.

Ai, ite ainakin sain työpaikan, missä aloitan heinäkuun alussa, niin ihan hakemalla. Koulutukseltani en ole lääkäri enkä sairaanhoitaja. Kyseessä tekninen ala. Mikäli oikeasti joku on ollut 10 vuotta+ työttömänä, niin aika paljon on siinä ajassa ehtinyt asiat muuttua. Melkein on pakko mennä koulun penkille uudestaan.

Monilla insinööreillä on toki myös hyvä työllisyys ja siksi usein pääsevät hakemalla töihin.

En ole edes insinööri koulutukseltani. Sanotaan näin, että 20 vuotta tehnyt näitä hommia. Tietty on ollut hetkiä, jolloin ei ole töitä ollut, nämäkin olivat enemmänkin tuolla uran alkupäässä. Aina vastavalmistuunena/kokemusta omaavana on hankalaa saada työpaikkaa. Mikäli joku on työttömänä toistakymmentä vuotta, niin vikaa on jossain ja paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala yrittäjäksi siinä hommassa mikä sinua kiinnostaa eniten.

Vierailija
14/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain hyväksyä vallitseva tilanne jos sitä ei pysty muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit vaikka mennä töihin?

Luitko ketjun otsikon, ja jos luit, niin ymmärsitkö siitä mitään?

Vierailija
16/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kuluttamisen ja tienaamisen himoitseminen. 95% suomalaisista on harakoita, jotka tuhlaa rahansa joutavaan sontaan vaikka tienaisivat 3 tonnia kuussa puhtaana. Osta kiljupönttö ja nauti elämästä.

Vierailija
17/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala yrittäjäksi siinä hommassa mikä sinua kiinnostaa eniten.

Miten työtön alkaa yrittäjäksi?

Vierailija
18/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit vaikka mennä töihin?

Minne?

Vierailija
19/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi koulutus tai oma bisnes ovat asioita mitä ap:n olisi kannattanut hommata jo noin 10 vuotta sitten. Nyt on on käyttänyt suuren osan aikuiselämästään kotona istumiseen.

Vierailija
20/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Men töihin tai perusta yritys. Älä ole luuseri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi