Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellisesti ei kannata olla sinkkunainen

Vierailija
25.06.2026 |

Sillä sinkkuna maksaa pariskuntia enemmän kun vastaa kaikesta yksin ja naiset tienaavat miehiä vähemmin joten vaikea on omillaan tulla toimeen. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.

Mitä kuluja?

Vierailija
22/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen et täällä kirjoittelee paljolti työttömät/syrjäytyneet miehet.

Vierailija
24/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 4300€, brutto, mieheni vähän alle 3800€, brutto. Mieheni on tohtori, minä ainoastaan maisteri. 

Mies 5-kymppinen, minä 4-kymppinen ja ollut kotiäitinäkin lähes 10 vuotta tuossa välissä.

Vierailija
25/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.

Miehet myös syövät enemmän ja heillä on usein kalliimpia harrastuksia. 

Vierailija
26/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydellisesti kannattaa.  Arvokkaampaa kuin raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna eläminen kyllä maksaa enemmän, kuin parisuhteessa eläminen. Se on valitettava tosiasia

Vierailija
28/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, pärjään ihan ok. T. SinkkuN 5000/kk brutto, eläkekertymä siirryttäessä pois työelämästä 2300/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap yrittää saada pesää ja siksi keksii mitä oudompia syitä miksi naisten pitäisi huplia kuka tahansa mies elämäänsä.

*huolia

Olen nainen ja sinkku.

Ap

Entä sitten? Rahallisesti voi olla edullisempaa elää jonkun kanssa yhdessä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea rahassa. Minä en ainakaan alkaisi parisuhteeseen vain peittääkseni kuluja, vaan vasta sitten kun joku sopiva löytyy. Hermojen menettäminen ei ole rahalla paikattavissa. Ja jos nyt kuitenkin olisi pakko jakaa kulut jonkun kanssa, niin naispuolinen kämppäkaveri on yhtä validi vaihtoehto.

Vierailija
30/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakämppä ja kimppaoffi. Tai sitten opettelette käyttää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.

Mitä kuluja?

Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...

Vierailija
32/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen et täällä kirjoittelee paljolti työttömät/syrjäytyneet miehet.

Yks jolla on joku "äkkiä nainen mulle tänne mua palvelemaan heti" -mania päällä. 

eikä viä oo edes viikonloppu jolloin tuo yleensä ottaa kierroksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, yksin kun maksan kaiken niin kallista on, paitsi ruokakulut on paljon pienemmät. Muuten joudun yksin vastaamaan asumiskuluista, auton kuluista, vakuutuksista, sähköstä, netistä jne

Vierailija
34/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna eläminen kyllä maksaa enemmän, kuin parisuhteessa eläminen. Se on valitettava tosiasia

Mieluummin maksan vähän enemmän elämisestäni kuin olen paskassa suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap yrittää saada pesää ja siksi keksii mitä oudompia syitä miksi naisten pitäisi huplia kuka tahansa mies elämäänsä.

*huolia

Olen nainen ja sinkku.

Ap

Entä sitten? Rahallisesti voi olla edullisempaa elää jonkun kanssa yhdessä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea rahassa. Minä en ainakaan alkaisi parisuhteeseen vain peittääkseni kuluja, vaan vasta sitten kun joku sopiva löytyy. Hermojen menettäminen ei ole rahalla paikattavissa. Ja jos nyt kuitenkin olisi pakko jakaa kulut jonkun kanssa, niin naispuolinen kämppäkaveri on yhtä validi vaihtoehto.

Ei mitään sitten. En minäkään miestä huoli. Totesin vain että kallista tämä sinkkuus tosiaan on.

Ap

Vierailija
36/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.

Mitä kuluja?

Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...

Minä tuen opiskelevia nuoriani maksamalla heidän laskujaan.

Exyh

Vierailija
37/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei kannata olla ylis incel hikoyksiössä ja tuet menee energiajuomaan ja sandelsiin + roiskeläppiin.

Vierailija
38/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.

Mitä kuluja?

Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...

Tarkoitatko aikuisen lapsen kuluja? Minä en maksa. Hän maksaa itse ne 

Vierailija
39/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.

Mitä kuluja?

Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...

Tarkoitatko aikuisen lapsen kuluja? Minä en maksa. Hän maksaa itse ne 

Niin, me naiset tiedämme että te miehet ette välitä lapsistanne. 
Yksinhuoltajanaisten vastuunkanto nuoren taloudellisesta pärjäämisestä harvoin loppuu kun lapsi täyttää 18. 

Vierailija
40/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.

Mulla alkoi rahaa säästyä eron jälkeen. Säästin asumis- ja ruokakustannuksissa. Asuntoni maksoi vähemmän kuin puolet yhteisestä asunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi