Taloudellisesti ei kannata olla sinkkunainen
Sillä sinkkuna maksaa pariskuntia enemmän kun vastaa kaikesta yksin ja naiset tienaavat miehiä vähemmin joten vaikea on omillaan tulla toimeen.
Kommentit (41)
Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.
Luulen et täällä kirjoittelee paljolti työttömät/syrjäytyneet miehet.
Minä tienaan 4300€, brutto, mieheni vähän alle 3800€, brutto. Mieheni on tohtori, minä ainoastaan maisteri.
Mies 5-kymppinen, minä 4-kymppinen ja ollut kotiäitinäkin lähes 10 vuotta tuossa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.
Miehet myös syövät enemmän ja heillä on usein kalliimpia harrastuksia.
Mielenterveydellisesti kannattaa. Arvokkaampaa kuin raha.
Sinkkuna eläminen kyllä maksaa enemmän, kuin parisuhteessa eläminen. Se on valitettava tosiasia
Nojaa, pärjään ihan ok. T. SinkkuN 5000/kk brutto, eläkekertymä siirryttäessä pois työelämästä 2300/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap yrittää saada pesää ja siksi keksii mitä oudompia syitä miksi naisten pitäisi huplia kuka tahansa mies elämäänsä.
*huolia
Olen nainen ja sinkku.
Ap
Entä sitten? Rahallisesti voi olla edullisempaa elää jonkun kanssa yhdessä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea rahassa. Minä en ainakaan alkaisi parisuhteeseen vain peittääkseni kuluja, vaan vasta sitten kun joku sopiva löytyy. Hermojen menettäminen ei ole rahalla paikattavissa. Ja jos nyt kuitenkin olisi pakko jakaa kulut jonkun kanssa, niin naispuolinen kämppäkaveri on yhtä validi vaihtoehto.
Kimppakämppä ja kimppaoffi. Tai sitten opettelette käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.
Mitä kuluja?
Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...
Vierailija kirjoitti:
Luulen et täällä kirjoittelee paljolti työttömät/syrjäytyneet miehet.
Yks jolla on joku "äkkiä nainen mulle tänne mua palvelemaan heti" -mania päällä.
eikä viä oo edes viikonloppu jolloin tuo yleensä ottaa kierroksia.
Kyllä, yksin kun maksan kaiken niin kallista on, paitsi ruokakulut on paljon pienemmät. Muuten joudun yksin vastaamaan asumiskuluista, auton kuluista, vakuutuksista, sähköstä, netistä jne
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna eläminen kyllä maksaa enemmän, kuin parisuhteessa eläminen. Se on valitettava tosiasia
Mieluummin maksan vähän enemmän elämisestäni kuin olen paskassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap yrittää saada pesää ja siksi keksii mitä oudompia syitä miksi naisten pitäisi huplia kuka tahansa mies elämäänsä.
*huolia
Olen nainen ja sinkku.
Ap
Entä sitten? Rahallisesti voi olla edullisempaa elää jonkun kanssa yhdessä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea rahassa. Minä en ainakaan alkaisi parisuhteeseen vain peittääkseni kuluja, vaan vasta sitten kun joku sopiva löytyy. Hermojen menettäminen ei ole rahalla paikattavissa. Ja jos nyt kuitenkin olisi pakko jakaa kulut jonkun kanssa, niin naispuolinen kämppäkaveri on yhtä validi vaihtoehto.
Ei mitään sitten. En minäkään miestä huoli. Totesin vain että kallista tämä sinkkuus tosiaan on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.
Mitä kuluja?
Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...
Minä tuen opiskelevia nuoriani maksamalla heidän laskujaan.
Exyh
Taloudellisesti ei kannata olla ylis incel hikoyksiössä ja tuet menee energiajuomaan ja sandelsiin + roiskeläppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.
Mitä kuluja?
Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...
Tarkoitatko aikuisen lapsen kuluja? Minä en maksa. Hän maksaa itse ne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh äidit maksavat lastensa kuluja vielä pitkään yksin.
Mitä kuluja?
Ruoka, vaatteet, harrastukset, lääkkeet, kuljettaminen...
Tarkoitatko aikuisen lapsen kuluja? Minä en maksa. Hän maksaa itse ne
Niin, me naiset tiedämme että te miehet ette välitä lapsistanne.
Yksinhuoltajanaisten vastuunkanto nuoren taloudellisesta pärjäämisestä harvoin loppuu kun lapsi täyttää 18.
Vierailija kirjoitti:
Moni sinkkunainen tulee ihan hyvin toimeen palkallaan. Mutta jos olisi mieskin taloudessa jakamassa kustannuksia, niin varmasti siitä palkasta enempi jäisi, koska miehet edelleen tienaavat paremmin ja siksi myös usein maksavat enempi yhteistalouksissa. Mutta harvemmin joku sinkkuudestaan semmoisen asian takia luopuu.
Mulla alkoi rahaa säästyä eron jälkeen. Säästin asumis- ja ruokakustannuksissa. Asuntoni maksoi vähemmän kuin puolet yhteisestä asunnosta.
Mitä kuluja?