Mistä ihmeestä FM voi saada töitä? :(
Kommentit (52)
http: //www. uta. fi/rekrytointi/workitnettip. htm
Vaikka on Tampereen yliopiston rekryn palsta niin suurin osa paikoista taitaa olla pk seudulla.
Mä olen raskausviikolla 6 ja se ei todellakaan näy ulospäin eikä näy hakupapereissani / ansioluettelossa. Eikö tuore FM, tosin raskaana oleva, saa sitten edes hakea töitä??? Entä jos vaikka saan keskenmenon ja olisinkin työkykyinen? Ja entä sitten, en ole kyllä koskaan kuullut, että raskaana ei saa hakea töitä.
Työnantajalle raskauteni ei vielä kuulu, eikä se siis näy, joten olen samalla viivalla muiden mahattomien kanssa. AP
Täytyy tsekata nuo sivut, kiitos paljon. AP
Ap on vastavalmistunut, raskaana ja vailla järkevää työkokemusta. Se on vain totuus. Kannattaa nyt vaan katsoa totuutta silmiin, eikä haihatella (enempää) järjettömiä.
vaan ihan vaikka pienestäkin mahdollisuudesta päästä töihin, kartuttaa työkokemusta ja samalla tulevaa äitiyspäivärahaa. Tuntuu kyllä vaan siltä, että täällä pk-seudulla on kamala kilpailu joka paikasta. Ap
Onko susta todellakin järjetöntä, jos FM hakee töitä??????
mutta terve järki kyllä puuttuu, jos onnistuu valmistumaan ilman kunnon työkokemusta ja hankkiutuu heti raskaaksi ja sitten raskaana ollessaan taas hakee töitä.
Itse olen FM ja tehnyt alan töitä 2. opiskeluvuodesta alkaen. En ikinä olisi haihatellut vuosikausia jossakin ainejärjestöissä tai vapaaehtoistöissä. Vapaaehtoistöitä olen tehnyt, mutta vain sen aikaa, että sain työnäytekansioon täydennystä. En todellakaan tajua, miksei ap ole varautunut tilanteeseen paremmin. Ja naurettavuuden huippu on hakea niitä töitä raskaana.
22
on upouuden työnantajan silmissä, että sen salaa ja aiheuttaa heti talolle sekä kustannuksia että lisätyötä.
Olen koko opiskeluajan siivonnut, tarjoillut ja istunut kassalla, joten miksi olisin lukenut 5v maisteriksi valtion rahoilla, jos palaisin samaan? AP
No, musta on kylläkin mahtavaa, että raskauduin, sillä suvussamme on ollut paljon lapsettomuutta (mm.äitin yritti mua 6 vuotta) Ja oma raskautumiseni oli siis suuri ilo ja yllätys meille. Mutta en koe itseäni yhtään järjettömäski/ hulluksi, vaikka töitä haenkin. ja itse olen saanut seurata vierestä niin monta keskenmenoa, että niihinkin olen varautunut.
Ehkä olin tyhmä joo opiskeluaikana, kun tein sitä, mistä sydämeni piti. Luulin todellakin saavani joskus alan töitä, mutta en ole toivoa vielä heittänyt. AP
Minä olen sen verran realisti, että hoidin työ- ja talousasiat kuntoon ja hankit lapset vasta sitten.
36
Mutta halusin ehkä enemmän keskittyä siihen työnhakuun, enkä raskauteen tai mielestäsi typeriin valintoihin, onko sulle ok? AP
Kiva, että sinulla on täydellinen elämä. Ikävää, että olet suvaitsematon, kapeakatseinen, empatiakyvytön idiootti!
ei se työnhaku eli varsinainen asia varmaan onnistu. Vai miltä sinusta näyttää?
Ja jokin muutaman kuukauden kulttuurialan tutkijan sijaisuus ei reaali-työelämässä ole mikään ansio. Valitan.
Itse sain vakipaikan, en kertonut raskaudesta.
ja nykyään määräaikaisuudet on arkipäivää, joten mulla voi CV olla pelkkää pätkäduunia putkeen, vaikka en olisikaan raskaana. Mutta kun sinä et oikein ymärrä tätä, niin ei tarvitse enää vastata, kun tilanteeni selvästi ärsyttää sua, joten miten olis joku muu pino sulle loppuillaksi? AP
jo itseään vastaan, jos ei se todellakaan ole poikinut mitään.