Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä FM voi saada töitä? :(

Vierailija
18.05.2007 |

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin opinnot keskittyivät yms?

Vierailija
2/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen alle kun mahtuu aikamoinen kirjo eri aloja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeudut alalle joka kiinnostaa, vaikka koulutusta vastaamattomiin hommiin. sitten vaan etenet määrätietoisesti...

Vierailija
4/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOllissa ei ole ainakaan mitään alan töitä edes haussa

Vierailija
5/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, riippuu vähän aineistasi. Tosin vakuutusyhtiöissä on joitain paikkoja, mihin koulutusta ei ole tarkkaan määritelty.

Vierailija
6/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis juuri valmistunut ja haluaisin kv-tehtäviin tm. Olen lähettänyt avoimia hakemuksia, soitellut jne. mutta minnekään en pääse. On jopa alalta vähän kokemusta ja hyvät paperit. En todellakaan tiennyt, ettei humanisti ole minkään arvoinen työelämässä

Vierailija
7/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ivisuutta

Vierailija
8/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus aarresaari, mosteri, uranet jne

Vierailija
9/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin etsit töitä? Onko mahdollista muuttaa ellei kotikaupungista ala mitään löytyä?

Vierailija
10/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toimistohommiin, talouspuoli jos sujuu yhtään niin aina parempi. Saat kokemusta liike-elämästä ja sitten olet vuoden-parin päästä paljon varteenotettavampi hakija.

Vierailija
11/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata vastavalmistuneena hakea laveasti " kv. paikkoja" , vaan sellaisia, joihin oikeasti rahkeet riittävät ja joihin on mahiksia.

Vierailija
12/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä aika, kun luin lehdestä rekrytointi-ongelmista. Ongelmana työnantajilla oli lähinnä se, että on vaikea löytää ihmistä, jolla on erittäin hyvä kokemus alalta. Käytännössä ei oteta työttömiä ja vastavalmistuneita. Siinä jutussa vielä käsiteltiin kesätöitä!

Itse olin työtön ja minulla oli pitkä ura takana. Oli tosi vaikea saada töitä, kunnes tutut bongasivat nimeni hakupapereista. Sitten olisin saanut kaksikin työpaikkaa ja tämä siis vain siksi, että tuttava ihminen takavuosilta tajusi, että olen se sama ihminen, jonka kanssa hän on ollut tekemisissä vuosia sitten.

Työttömät lasketaan jotensakin luusereiksi, vaikka selitys työttömyyteen olisi miten hyvä tahansa. Esimerkiksi kotona oleminen, entisen työpaikan konkurssi tai jokin muu syy olisi työttömyyteen. Tärkeintä työnantajalle on se, että ihminen on työtön ja se jo on selvä miinus hakupapereissa.

Vierailija
13/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon just ennen av:lle tuloa katsonut uusimmat paikat mollista ja aarresaaresta. Open paikkoja hain, mutta koska mulla ei ped. opintoja, niin en saanu. Sihteerin ja assarin töitä oon hakenut, mutta en ole päässyt edes haastatteluihin, kai o tradenomeja ja merkonomeja tarpeeksi niihinkiin hakemassa.

Talouskokemusta ei ole vielä yhtään eikä muutakaan hallintoa/henkilöstö jne.

Haluaisin vaan töitä. Jotenkin tuntuu, että en saa koskaan..:( ap

Vierailija
14/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee vaikka vapaaehtoistöitä, jotka sivuavat alaasi. Solmit suhteita ja saat työnäytteitä.

Vierailija
15/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele Kluuvin työvoimatoimistosta. Voisit saada jalan oven väliin johonkin paikkaan sitä kautta.

Vierailija
16/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vapaaehtoistoiminnassa tai järjestöissä mukana olemalla saa hyviä kontakteja kulttuurialalta, ja ehkä joskus palkkatöitäkin. Pitää vaan ensin tehdä töitä ilman palkkaa jonkin aikaa.

Ja jatko-opiskelu on sitten seuraava vaihtoehto. Open pätevyydellä töitä löytyy varmasti.

Vierailija
17/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosin jo 5v ollut yhdessä alan järjestössä vapaaehtoistyössä, mutta siellä ei ole resursseja palkata kuin nyt vakituisessa työsuhteessa olevaa 2 henkilöä. Olen olut myös ainejärjestöni pj pari kautta ja toiminut yhdessä toisessa järjestössä opiskeluaikoina n. 1v.

Nyt olen valmistunut ja tarvin rahaa, sillä olen raskaana. Haluan saada hyvän äitiyspäivärahan ja muutenkin musta olisi tyhmäätehdä vapaaehtoistyötä enää, kun olen valmis maisteri ja voisin ja minun pitäisi saada työstäni rahaa.

Taidan ottaa kluuviin yheyttä. Olen jo työmarkkinatuella, koska valmistumisen jälkeen ei ole aktiivisesta hausta huolimatta tullut töitä. Muutenkin pidän itseäni skarppina ja hyvänä, osaan kieliä, hyvät maisterin paperit, paljon alan järjestötyötä (tosin vapaaehtoista), mutta alkaa jo masentaa. Tuntuu kuin hakijoita olisi 100 ja kaikki toistaam entistä pätevimpiä ja paikkoja 1-2 viikossa, jos sitäkään rekrysivuilla. Avoimet hakemuksen eivät tuottaneet yhtään haastattelua. Ap

Vierailija
18/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku palkkaa vastavalmistuneen maisterin, jolla ei ole kunnon työkokemusta ja joka on raskaana ja jää töistä pois, kun juuri on alkanut oppia jotakin. Hallelujaa. Ei ole ainakin tervettä järkeä sulle siunaantunut.

Vierailija
19/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vapaaehtoistyö oli kivaa vaihtelua kotona olemisen sijaan. Ennen työttömyyttä en ollut paljon mukana, joten oli ihan kivaa aloittaa harrastus, kun kyllästyin kotona olemiseen. Tuntui myös, että sitä kautta sai pidettyä yhteyden ihmisiin ja tapasi erilaisia ihmisiä.

tv. Entinen työtön

Vierailija
20/52 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että joku palkkaa vastavalmistuneen maisterin, jolla ei ole kunnon työkokemusta ja joka on raskaana ja jää töistä pois, kun juuri on alkanut oppia jotakin. Hallelujaa. Ei ole ainakin tervettä järkeä sulle siunaantunut.

Ainoa " vika" ap:lla on, että hän on raskaana. Sellaisen ehkä on hankala saada töitä. Tosin ehkä freelancerin hommia voisi saada tai luvata tehdä keikkatöitä.

Mutta tuo sanontasi " vastavalmistunut" kuvastaa hyvin nykyajan työnantajia. Mielestäni vastavalmistuneet eivät saa työkokemusta, jos eivät saa töitä, joten heitä ei pitäisi halveksia. Sitä paitsi ap:llä on työkokemusta ja lisäksi hän on tehnyt vapaaehtoistyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme