Arvioidaan 100 000 ihmisen juuri kuolleen ja suomalaiset tappelee vauva-palstalla pilkun paikasta!!!!!
https://yle.fi/a/74-20233283
Venezuelan järistyksissä jo kymmeniä kuolleita – uhriluvun odotetaan kasvavan moninkertaiseksi
Maahan on julistettu hätätila. Arvion mukaan uhriluku voi nousta pahimmillaan satoihin tuhansiin.
hriluvun odotetaan kasvavan, kun pelastajat etsivät ihmisiä romahtaneista rakennuksista.
USGS on arvioinut BBC:n mukaan, että kuolleita on 44 prosentin todennäköisyydellä yli 10 000 ja 30 prosentin todennäköisyydellä yli 100 000.
Ulkoministeriön viestinnästä kerrotaan Ylelle, että matkustusilmoituksia Venezuelaan on tehty muutamia, alle kymmenen kappaletta. Ulkoministeriöstä kerrotaan, että matkustusilmoituksen tehneitä pyritään tavoittamaan.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita otsikkoon faktaa, äläkä paskaa. Mitään arviota ei ole, että 100 000 ihmistä olisi juuri kuollut. 44%:n todennäköisyydellä yli 10 000 ihmistä. Kannattaa odottaa faktat ensin, eikä kauhistella etukäteen. Tottakai katastrofi, mutta parempi miettiä sitten kun alkaa faktoja tulemaan.
Mitä se miettiminen auttaa?
piti tulla helteet, vettä sataa ja +15🥶
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomalaisia kiinnosta, mikään muu kuin kalja ja makkara.
"Ei Suomalaisia kiinnosta" Entäs Makkosia tai Korhosia?
KIRJOITA suomalainen PIENELLÄ ALKUKIRJAIMELLA!
Ei vttuakaan kiinnosta. Mua kiinnostaa mistä saan äkkiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Luin otsikon mutta minkäs sille täältä voi.
Ei paljon nappaa, pitäis lähteä kauppaan mutta keitän ensin kahvit.
Juu, tiskaan ensin ja sitten...
Maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä. Pitääkö niitä kaikkia ruveta tässä nyt suremaan?
Ei kiinnosta oikeasti. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä. Pitääkö niitä kaikkia ruveta tässä nyt suremaan?
Ja kyllä se pilkunkin paikka on tärkeä. Ei pidä unohtaa sitä!
Kaikki meistä eivät ole tunteettomia ihmishirviöitä, vaan monet meistä ymmärtävät sen tuskan ja kärsimyksen jonka Venezuelan ihmiset ovat saaneet kokea.
Pitää olla jotenkin autisti jos pilkun paikasta jaksaa kitistä tai yhdyssanoista. Nämä on niitä oman elämänsä äidinkielenopettajia joilta pitäisi ottaa kansalaisoikeudet pois. Ulkomailta Suomeen tulleiden halu oppia puhumaan suomea, on tapettu just äidinkielenopettajien taholta, tärkeintä on kielioppi ei suinkaan se että ymmärtää ja osaa puhua suomea
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomalaisia kiinnosta, mikään muu kuin kalja ja makkara.
JAUHENLIHA KANSSA KIINNOSTAA.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kehitysmaiden ihmiset ja elämä.
Miksi pitäisi on toki ikävää mutta minkäs täältä teet,kyseessä rikas öljyvaltio ja apua on läheltä luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meistä eivät ole tunteettomia ihmishirviöitä, vaan monet meistä ymmärtävät sen tuskan ja kärsimyksen jonka Venezuelan ihmiset ovat saaneet kokea.
Millä tavalla tämä auttaa uhreja ja heidän läheisiään?
"Järistys iski keskiviikkoiltana Carabobon taistelun vuosipäivänä, joka on Venezuelassa kansallinen vapaapäivä. Tämän vuoksi valtaosa perheistä oli kotonaan sisätiloissa järistyshetkellä, mikä nostaa raunioihin jääneiden määrää dramaattisesti."
Tuoreimman päivityksen mukaan 165 on kuollut joten mistäköhän tämä sata tonnia oikein on tempaistu iltascheissen lööppiin?
Varmasti luku vielä kasvaa mutta harvemmin se pomppaa parista sadasta kerralla kuusinumeroisiin lukuihin.
Vierailija kirjoitti:
"Järistys iski keskiviikkoiltana Carabobon taistelun vuosipäivänä, joka on Venezuelassa kansallinen vapaapäivä. Tämän vuoksi valtaosa perheistä oli kotonaan sisätiloissa järistyshetkellä, mikä nostaa raunioihin jääneiden määrää dramaattisesti."
Jos järistys iskisi Suomeen kansallisena juhlapäivänä kuten juhannuksena kestäisi maanantaihin ennen kuin kotiin palaava väki huomaisi kaupunkien luhistuneen soraläjäksi. Sitten olisikin hyvä syy kääntää auto ympäri ja palata mökille dokaamaan.
Suomalaisille yksi pilkku on tärkeämpi kuin sadat kuolleet Venezuelan viattomat lapsukaiset. Pitäisikö tuota kyetä jollakin tavoin ymmärtämään? Onko empatia tuttu sana?
Meinaatko sä, että missään muualla ei kuole ihan joka sekunti ihmisiä, kuin Venezuelassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille yksi pilkku on tärkeämpi kuin sadat kuolleet Venezuelan viattomat lapsukaiset. Pitäisikö tuota kyetä jollakin tavoin ymmärtämään? Onko empatia tuttu sana?
On tuttu sana ja tunne, mutta jokaiseen kriisiin paneutuminen rasittaa ihmistä paljon, joten on oman hyvinvoinnin kannalta parempi keskittyä omaan elämään, eikä loputtomaan voivotteluun tuntemattomien puolesta. Se kunnei auta heitäkään.
Luonto tuhoutuu, neulaset putoo ja happosateet – ja te vaan ryyppäätte täällä!