Mitä tarjoan vieraille?
Merkkipäivät. Vaihtoehdot kotona ateria 12 hengelle tai lounas ravintolassa.
Kotiruokavaihtoehtoa rajoittaa vieraitten ruokavaliot. Yksi noudattaa ketoa ( hänelle munia vadillinen ja pekonia?) , yksi on kasvissyöjä, ei siedä lihanhajua mutta söisi kalaa kuten ketovaliotakin noudattava.
Yksi vieras niin voimakkaasti kala-allerginen että jo tuoksusta saa iho-oireet, naama vetää punaiseksi. Olen nähnyt ja lääkärin toteama monen muun allergian lisäksi. Kaks dbII mutta he osaavat kyllä valita sopivat tarjoiluista olipa ne mitä hyvänsä.
Kommentit (7)
Pelkän kahvitarjoilun kannalla minäkin. Pitkämatkalaiset käykööt syömässä missä ravintolassa tahtovat.
Piirakkaa tai kostutettua torttua. Ainakin piparia pitää olla aina saatavilla.
Salaatiksi hinkattua ruohoa.
Kalapöytään Lillin kuhaa ja kuutossilliä.
Lopuksi pikkanen kahvi ja pennuille jaffaa.
Tekisin liharuokaa ja kasvissyöjälle joku kasvisversio.
En pitäisi juhlia ollenkaan tuollaiselle poppoolle.
Vaihtoehto c, keität kahvit. Ei noin moniallergisia voi viedä ravintolaankaan jos jos hajusta saavat oireita.