Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomakelpoinen vesi loppuu maapallolla monelta alueelta..tiesitkö että.....

Vierailija
25.06.2026 |

Vesi ei lopu maapallolta kokonaan, mutta ihmiskunnalle kelpaava puhdas makea vesi on loppumassa monilta alueilta kriittistä vauhtia. Maapallon kokonaisvesimäärä pysyy lähes vakiona veden kiertokulun vuoksi. Ongelma on siinä, että käyttökelpoinen vesi jakautuu epätasaisesti, saastuu ja hupenee kulutuksen vuoksi

 

Pohjavesien ehtyminen: Yli puolet maailman suurista maanalaisista pohjavesialtaista tyhjenee nopeammin kuin ne ehtivät täyttyä. Erityisesti miljoonia vuosia vanhat uusiutumattomat fossiiliset vesivarat ovat hupenemassa. [1, 2]

 

Väestönkasvu ja ruoantuotanto: Maailman väestö tarvitsee yhä enemmän ruokaa. Maatalous kuluttaa noin 70 % maailman makeasta vedestä. Aalto-yliopiston tutkimusten mukaan vesipula uhkaa jo puolta maailman ruoantuotannosta.

 

Saastuminen: Teollisuus, jätevedet ja maatalouden päästöt pilaavat pintavesiä. YK:n raportit varoittavat maailman olevan ajautumassa "vesikonkurssiin", koska monet joet ja järvet ovat muuttumassa käyttökelvottomiksi

 

 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saadaankin hyvä "syy" nostaa Suomessa vesimaksut 3-kertaisiksi nykyisestä, hyvässä vauhdissa ollaan jo.

Vierailija
2/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kun Nestle ottaa kaikki juomavedet haltuun niin loppuu tuhlailu. Joka ikiseen vesihanaan tulee mittarit ja litrahintainen veloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, kun Nestle ottaa kaikki juomavedet haltuun niin loppuu tuhlailu. Joka ikiseen vesihanaan tulee mittarit ja litrahintainen veloitus.

Jep ja sen hinta ei ole nykyinen noin 1 c/ litra mikä täällä maksaa hanasta otettuna.

Vierailija
4/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ei koskaan tule loppumaan, turha höpöttää tuollaisia, ihan sama kuin alkaisi väittämään, että ilmasto muuttuu.

Vierailija
5/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sitten alapeukutti aloitustakin:))

Vierailija
6/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että olet rasittava jankkaaja, ap?

 

Mitä ajattelet, ap, asian eteen tehdä?

 

Kirjoita mieluummin omaa, älä tekoälyn tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei koskaan tule loppumaan, turha höpöttää tuollaisia, ihan sama kuin alkaisi väittämään, että ilmasto muuttuu.

Eihän tässä sanottukaan että vesi loppuu vaan juomakelpoinen vesi monessa paikassa, tampio.

Vierailija
8/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain dokkarissa näytettiin kuinka Kalifornian vesivarastot on ihan kriittisen pienet koska vettä käytetään karjankasvatuksessa niin paljon ettei ne ehdi palautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaisilla olisi yhtään pelisilmää, järvivesien suojelun tulisi olla jo pitkällä. Vesi olisi Suomen öljy jos se saataisiin pidettyä puhtaana. Tällä hetkellä järvet ovat muuttumassa maa- ja metsäteollisuuden valuma-altaiksi hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
10/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden säännöstely Afrikkaan, kai sinäkin jo nyt kannatat sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei koskaan tule loppumaan, turha höpöttää tuollaisia, ihan sama kuin alkaisi väittämään, että ilmasto muuttuu.

T: persudenialisti

Vierailija
12/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei koskaan tule loppumaan, turha höpöttää tuollaisia, ihan sama kuin alkaisi väittämään, että ilmasto muuttuu.

Tiesitkö et Amerikoissa kahdesta osavaltiosta loppuu pohjavesi noin vuonna 2030? Sadan tuhannen lehmän kokoisia karjan kasvattamoja on kymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli aika kun sähkö ja vettä käytettäessä ei tarvinnut lainkaan miettiä niiden hintaa.

Sitten Suomesta tuli markkinatalouden mallimaa ja yksityistettiin VR( hinnat nousi) Posti (hinnat nousi) sähkön hinnat nousi ja seuraava kuppauskohde on vesi. Siitä onkin kiva ottaa katteet kun kilpailua ei ole.

Vierailija
14/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei koskaan tule loppumaan, turha höpöttää tuollaisia, ihan sama kuin alkaisi väittämään, että ilmasto muuttuu.

Kommenttisi todistaa, että jos joku, niin tyhmyys on ainakin ehtymätöntä. Tyhmyys (sinunkin tyhmyytesi) on valitettavasti uusiutuva luonnonvara, joka ajaa ihmiskuntaa kohti tuhoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaisilla olisi yhtään pelisilmää, järvivesien suojelun tulisi olla jo pitkällä. Vesi olisi Suomen öljy jos se saataisiin pidettyä puhtaana. Tällä hetkellä järvet ovat muuttumassa maa- ja metsäteollisuuden valuma-altaiksi hitaasti mutta varmasti.

Ja kaiken kukkuraksi suomalaiset peelot eivät tajua, että maa- ja metsätalous on jo auringonlaskun ala😂😂

Vierailija
16/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ei tule ikinä olemaan ihmiskunnalle ongelma. Sen hinta tulee aina olemaan lähes nolla.

 

Öljynkin on pitänyt näiden samojen typerysten mukaan loppua maapallolta jo moneen otteeseen, mutta kummasti sitä täältä tuntuu löytyvän.

Vierailija
17/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssit on yleensäkin loppumassa tai ainakin hemmetisti kallistumassa maapallolla. Jos joku miettii miksi Ukrainassa soditaan niin kannattaa katsoa paljonko siellä on vilja-aittoja ja muuta rikkautta maan allakin.

Vierailija
18/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaus on että suuri sota tulee ja laskee väkilukua niin että resurssit riittää taas jäljellä oleville.

Vierailija
19/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta radiossa juuri kerrottiin, että suomalaiset eivät liiku tarpeeksi ja siksi pitää (työnantaja tietysti maksaa palkan) saada liikuntaa työpaikoille.

Porat seis hampilääkäri ja kaupan kassat kiinni  ja linja-auton kuiljettaja ja junankuljetta matka seis , nyt on liikuntahetki henkilökunnalle.

Eikä sitä vapaa-aikaakaan voi tietenkään käyttää liikkumiseen.

Vierailija
20/48 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain dokkarissa näytettiin kuinka Kalifornian vesivarastot on ihan kriittisen pienet koska vettä käytetään karjankasvatuksessa niin paljon ettei ne ehdi palautua.

Dokkarista on useita vuosia aikaa. Kalifornia on elinkelpoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän