Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät enää nykyään tavoittele ja kosiskele naisia?

Vierailija
25.06.2026 |

Siis jos on kiinnostunut jostain naisesta. Miksi ei määrätietoisesti tee asialle jotain? 

Tuntuu että naisen pitää nykyään tehdä kaikki aloitteet ja se työ. Siinä ei vain tunne itseään kovin halutuksi... 

Kommentit (578)

Vierailija
361/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet. 

1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta. 

2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä. 

3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään. 

4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa. 

5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja. 

6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta. 

7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa. 

8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä. 

Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna. 

Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?

Treffipaikka tai palsta, missä juuri haetaan seuraa?

362/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naiset voivat osaltaan syyttää tästä itseään, koska oon nähnyt sitä, että loukkaannutaan jopa ihan asiallisistakin lähestymisyrityksistä. T. Feministinainen

Aina on ollut niitä, jotka loukkaantuvat vaikka mies lähestyisi kuinka asiallisesti eikä edes olisi hakemassa seuraa. Minullekin on tiuskaistu "osaan kyllä itsekin!" kun olen avannut julkisen tilan oven liikuntarajoitteiselle. Silti edelleen autan kun voin ja tiedostan että jo siitäkin voi joskus saada huonoa palautetta. 

Siitä "huonosta palautteesta" on vaan tullut se uusi normaali. Eikä pystyyn haukkuminen ole "huonoa palautetta" nähnytkään.

Itse olen välttynyt pystyyn haukkumisilta vaikka olen aika monen naisen kanssa viimeisten parin vuoden aikana keskustellut. Eli ainakaan vanhemmissa sukupolvissa tuosta ei ole tullut käytäntö. 

Nuoremmat sukulaiset ja tutukaan eivät ole tuollaisesta tilittäneet. Tylyjä ja itsekkäitä ihmisiä on toki aina ollut ja aina oleva.

Edelleen, puhut omasta sukupolvestasi...

... ja myös itseäni paljon nuoremmista (20...50 vuotiaista), joiden kanssa olen tanssinut. 

"Pystyyn haukkuminen" varmuuden vuoksi jo lähestymisen yhteydessä ennenkuin on esimerkiksi yritetty pyytää mukaan jonnekin kuullostaa kyllä kovin oudolta. Ellei sitten kohteeksi joutunut itse liiku usein sellaisissa porukoissa, joissa kavereiden mokailut ovat tuoneet hänelle itselleen valmiiksi huonon maineen.

M60+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika ällistyttävää, että vaikka mies olisi rakastunut, se ei sano mitään, vaan tuijottaa anovasti, ja olettaa naisen tekevän aloitteen sillä perusteella, sillä kyllähän nyt joka nainen pystyy lukemaan ajatuksia, eikö vaan?

Näin on käynyt jo monta kertaa, joten ei ole mikään yleistys, vaan näköjään yleinen tapa.

Ei halua ahdistelusyytöksiä

Onko ahdistelua, jos pyytää kahville, tai kertoo pitävänsä?

Ei ole, sillä vaikka miehet jankuttaa metoosta, metoo tarkoittaa raiskauksia, eikä normaalia lähentymistä.

Vierailija
364/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei halua ahdistelusyytöksiä"

Älä sitten ahdistele. Ja jos sinulla on vaikeuksia erottaa ahdistelu normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä, jonkinlainen terapia voisi auttaa.

Vierailija
365/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä. "

Tämä on ainoa kohta listassasi jossa on jotain perää.

Vierailija
366/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaivan arvoista? 

Vierailija
367/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaivan arvoista? 

On jäätävää typeryyyttä. Parisuhteiden ja teennäisen rakastumisen larppaamisen aika on ohi. On aika olla sitä mitä olemme: itsetuhoinen ja tuhoisa laji ilman mitää potentiaalia hyvyyteen tai rakkauteen.

Vierailija
368/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet. 

1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta. 

2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä. 

3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään. 

4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa. 

5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja. 

6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta. 

7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa. 

8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä. 

Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna. 

Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?

Treffipaikka tai palsta, missä juuri haetaan seuraa?

Tai joku tässä ketjussa aiemmin esitetystä luettelosta vaihtoehtoja. Löytyy tuosta

https://www.vauva.fi/keskustelu/6558683/miksi-miehet-eivat-enaa-nykyaan…

Vierailija
369/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset ovat mieluummin metsässä karhujen kanssa. 

Vierailija
370/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole vaivan arvoista? "

Ennemmin sanoisin että vaiva ja lopputulos eivät korreloi positiivisella tavalla. Ne naiset joiden tavoittelu vaatii eniten vaivaa ja yritystä eivät ole parisuhdekumppaneina ollenkaan aina niitä parhaita. Ennemminkin ne naiset ovat kumppaneinakin usein vaikeita ja omiin tarpeisiinsa ja saamaansa huomioon keskittyneitä.

Ne naiset taas joihin voi luoda suhteen melko mutkattomasti ja ilman suuria pelailuja ja testailuja, ovat myös parisuhdekumppaneina usein helpompia ja mutkattomampia.

Vierailija
371/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole vaivan arvoista? "

Ennemmin sanoisin että vaiva ja lopputulos eivät korreloi positiivisella tavalla. Ne naiset joiden tavoittelu vaatii eniten vaivaa ja yritystä eivät ole parisuhdekumppaneina ollenkaan aina niitä parhaita. Ennemminkin ne naiset ovat kumppaneinakin usein vaikeita ja omiin tarpeisiinsa ja saamaansa huomioon keskittyneitä.

Ne naiset taas joihin voi luoda suhteen melko mutkattomasti ja ilman suuria pelailuja ja testailuja, ovat myös parisuhdekumppaneina usein helpompia ja mutkattomampia.

Eli tarkoitat, että haluat vain naisia, jotka tekevät itse aloitteen. Niinhän te kaikki haluatte, sen naapurintyttömäisen meikkaamattoman hoikan aloitteellisen kauniin naisen 😄

Vierailija
372/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli tarkoitat, että haluat vain naisia, jotka tekevät itse aloitteen."

En tarkoita. Älä keksi päässäsi mitä minä tarkoitan jos en itse niin sanoi.

Tietenkin teen itse aloitteen jos olen jostain naisesta kiinnostunut. Ja myös panostan siihen. Mutta panostan vain jos saan oikeasti vastakaikua ja positiivista palautetta. En ala ynseitä naisia jahtaamaan sen toiveessa että he pitkällisen väsytyksen jälkeen lämpenisivät.

"Niinhän te kaikki haluatte, sen naapurintyttömäisen meikkaamattoman hoikan aloitteellisen kauniin naisen"

Juuri tuollaisista naisista en tykkää. Sellaisista joilla on oletusasetuksena se että minä olen jotenkin paha ja ikävä ihminen ja minun tehtäväni on sitten kärsivällisesti ja pitkän ajan kuluessa todistaa että hän on väärässä.

Saat toki ajatella minusta mitä haluat mutta minä en ajatellut jäädä sitä yhtään pidempään kuuntelemaan. Et sinäkään kuuntelisi vastaavaa mieheltä.

Vierailija
373/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika ällistyttävää, että vaikka mies olisi rakastunut, se ei sano mitään, vaan tuijottaa anovasti, ja olettaa naisen tekevän aloitteen sillä perusteella, sillä kyllähän nyt joka nainen pystyy lukemaan ajatuksia, eikö vaan?

Näin on käynyt jo monta kertaa, joten ei ole mikään yleistys, vaan näköjään yleinen tapa.

Ei halua ahdistelusyytöksiä

Onko ahdistelua, jos pyytää kahville, tai kertoo pitävänsä?

Ei ole, sillä vaikka miehet jankuttaa metoosta, metoo tarkoittaa raiskauksia, eikä normaalia lähentymistä.

On ahdistelua.

Epätoivottu seksuaalinen käytös on aina väärin, ja sinulla on oikeus sanoa sille ei. Se voi olla sanallista, sanatonta tai fyysistä, ja se loukkaa aina henkilökohtaista koskemattomuuttasi.

Vierailija
374/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei halua ahdistelusyytöksiä"

Älä sitten ahdistele. Ja jos sinulla on vaikeuksia erottaa ahdistelu normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä, jonkinlainen terapia voisi auttaa.

Ei minulla ole vaikeuksia, vaan naisilla on.

Vierailija
375/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös metoo ollut tätä halunnutkin? Naiset voivat lähestyä miehiä, jos kiinnostaa.

Ulkomailta Suomeen tuotu meetoo - liike halusi sitä, että naisia ei töissä ahdistella. En ole missään nähnyt uutisia Suomessa miesten joutumisesta oikeuteen siitä, että olisivat kohteliaasti lähestyneet naisia. Toki jos ei ahdistelua itse erota keskustelusta niin sitten on parempi että ei puhu naisille ollenkaan.

Omaa asemaansa työnantajana väärinkäyttävät joutaakin vastuuseen teoistaan. 

Tässähän se tuli: parempi ettei puhu naisille ollenkaan. Jos minulle tulee nainen minulle jotain sössöttämään niin katson päin ja kysyn mitä sä haluat. Hyvin on toiminut. 

Tämä. Ja sitten naiset loukkaantuu, kun saavat pakit. Eli teet miten vaan miehenä eli lähestyt, tai olet lähestymättä niin nainen loukkaantuu. Pistetään tähän 10 vuotta aikaa lisää, niin nämä tämän päivän nuoret naiset alkavat lähestyä keski ikää ja siinä vaiheessa alkaa monella tulla hätä; Ei perhettä, ei lapsia, ei parisuhdetta.. Eli yksin eläviä naisia ja miehiä maa täynnä. Se on sitten että voivoi. 

Monikaan ihminen - sukupuoleen katsomatta - ei enää nyky-yhteiskunnassa havittele parisuhdetta/ydinperhettä/lapsia. Ei se ole mikään voi voi - se on vapaus ja hyvä elämä.

Aika moni heistä sanoo, etteivät halua. Sit yhtäkkiä mieli muuttuu.

Ei se muutu. Ennen muuttui, ei enää nykyisin. Kuten avioerotilastot ovat meille opettaneet, parisuhteet ovat käytännössä höpöä. Samoin terveydenhuolto ja lapsiperheiden tuki on romutettu, joten ihmiset eivät uskalla/vaivaudu. Myös se tabu on rikottu, että sanotaan ääneen minkälainen perkeleellinen helvetti perhe-elämä ja etenkin lapsiperhe-elämä on. Sen glorifiointi ja myös idealisointi on loppunut. Hyvä niin. 

Ja silti aika moni heistä sanoo, etteivät halua ja silti se mieli muuttuu...

Naisille voi tulla lapsikuume, miehille ei. 

Vierailija
376/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole vaikeuksia, vaan naisilla on."

Jos vika tuntuu aina olevan muissa, se on aika varma merkki siitä että vika on juuri sinussa.

Vierailija
377/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Epätoivottu seksuaalinen käytös on aina väärin, ja sinulla on oikeus sanoa sille ei."

Nimenomaan seksuaalinen käytös. Jos joku kysyy sinua kahville ihan normaalin sosiaalisuuden puiteissa, se ei ole seksuaalista käytöstä.

Vierailija
378/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisille voi tulla lapsikuume, miehille ei. "

Minun miehelläni on ollut lapsikuume ja on sen ihan suoraan myöntänytkin. Hän haaveili jonkun aikaa kolmannesta lapsesta ja oli ihan lääpällään jos jossain oli pikkuvauva. Mutta kyllä hänkin myönsi että se oli vain tunne ja järki sanoi että kaksi lasta oli sopiva määrä.

Vierailija
379/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo lopetti flirttailun. Naiset ovat kuin mustaleskihämähäkkinaaras. Jos miellyttää niin flirtti on kiva juttu ja ok. Auta armias,jos ei. Silloin on seksuaalista ahdistelua. Uskalla siinä sitten flirttailla.

Vierailija
380/578 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Metoo lopetti flirttailun. Naiset ovat kuin mustaleskihämähäkkinaaras. Jos miellyttää niin flirtti on kiva juttu ja ok. Auta armias,jos ei. Silloin on seksuaalista ahdistelua. Uskalla siinä sitten flirttailla."

Ne jotka eivät saaneet ennen meetoota, eivät saa nytkään (mutta syyttävät nyt metoota). Ne jotka saivat ennen metoota, saavat nytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme