Lue keskustelun säännöt.
Kokemuksia nivelkivuista?
24.06.2026 |
Olen 40 vuotias nainen. Teen tosi fyysistä työtä ja olen arjessa kotonakin aktiivinen, tosin silti 12kg ylipainoinen. Olen kuitenkin aina ollut terve, ei ole edes flunssia. Minusta otetaan laajat verikokeet parin kolmen vuoden välein ja ne on priimaa.
Alkuvuonna huomasin, että minulle tuli ajottaisia nivelsärkyjä ja erinäisiä luiden vihlaisuja. Ensin niitä oli joskus vähän jossain, sääressä, sormessa.. mutta nyt se on jo päivittäistä ja siksi jäin miettimään, että mistä voisi olla kyse. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nostelen tätä hieman.
Olen nyt ollut muutaman päivän lomalla enkä ole käytännössä tehnyt mitään pihatöitä ja lapsien kanssa puuhailua kummempaa. Silti tuntuu, että kolotus vain pahenee. Erityisesti oikean käden keskisormen "ensimmäinen" nivel särkee lähes koko ajan ja uutuutena vasemman käden ranne tuntuu pitkittäissuunnassa antavan hyvinkin kivuliaita sähköiskuja. Ei tunnu hermokivulle, vaan pakottavaa kipua, josta sitten syntyy sähköiskumainen kipu. Mutta toi keskisormi on kyllä jotenkin tosi jäytävä koko ajan. Jalkojen särky ehkä vähän helpottanut.
Ap