Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpon hallitus ei ole millään mittarilla Marinin hallituksen veroinen

Vierailija
24.06.2026 |

Työttömiä lisää, velkaa lisää, konkursseja lisää, huostaanottoja lisää, asunnottomia lisää, köyhyyttä lisää.

Hinnat ovat nousseet, paitsi asuntojen hinnat ovat romahtaneet. Polttoaineiden hinnat ovat 25% korkeammat kuin hallitusten vaihtuessa.

Munapula, jauhelihapula. Käsittämättömiä asioita.

Tieverkoston kunto on romahtanut, vaikka se ei hyvä ollut lähtiessäkään.

Hyvä Suomi. Sinun päiväs koittaa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella on ollut monta surkeaa hallitusta peräkkäin.

Tilastojen perusteella Marinin aikana kuitenkin hyvin. Etenkin työllisyyden osalta.

Niinpä! Ja myös monen muun asian osalta. 

Marinin aikana ihmisillä oli enemmän luottamusta talouteen ja tulevaisuuteen ylipäätään, mutta Marinin hallitus jätti Suomelle talouden kannalta useita tikittäviä aikapommeja joiden räjähtäminen oli tiedossa. Yksi tällainen, mutta ei ainoa, oli soteuudistus, joka astui voimaan tammikuussa 2023. Uudistus lyötiin läpi vaikka oli kaikilla täysin tiedossa että se on sellaisenaan lähes katastrofi. 

En siis väitä että nykyinen hallitus olisi onnistunut tehtävässään talouden tasapainottamiseksi, mutta toisin kuin monet niin itse näen niin että Marinin hallitus on talouden nykytilaan erittäin kovasti liitännäinen. Toki niin on myös useat hallitukset ennen Mariniakin.

Vierailija
22/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Sarmasteen Onnilta ostettiin vanhoja maskeja.

Uniper lahjoitettiin sakuille, kiitos Tytti Tuppuraiselle.  Kuntosalit, ja ravintolat ajettiin ahdinkoon, kun ministeri Kiuru panikoi.

Jengiongelma kiellettiin punaisten sisäministerien johdolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten jälkien siivoaminen kestää pitempään kuin sotkeminen.

Vierailija
24/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella on ollut monta surkeaa hallitusta peräkkäin.

Tilastojen perusteella Marinin aikana kuitenkin hyvin. Etenkin työllisyyden osalta.

Tempputyöllistämistä.

Vierailija
25/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä Marinin hallitus otti vasemmistolaiseen tapaan rairai-meninigillä valtavat velkavuoret. "Valtion ei tarvi velkojaan maksaa takaisin - jee!"

Vierailija
26/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei ole ollut yhtä hienoa #kesärataa ja jauhotanssia kuin Marinilla. Eikä rahaakaan ole tuhlattu yhtä paljon :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 70-vuotias ja voin sanoa, että huonoimmat hallitukset ikinä mun elinaikana ovat olleet Sipilän ja Orpon hallitukset. 

Sinun näkökulmastasi ehkä

Ei mitenkään ehkä vaan tuo on minun vakaa näkemykseni. Olen "ehkä" sinua vanhempi, kokeneempi ja todennäköisesti korkeammin koulutettu, joten pystyn arvioimaan näitä asioita.

Toki luulen, että aika moni jakaa näkemykseni. 

Vierailija
28/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten paljaita rintoja ei ole Kesärannassa Orpon PM-aikana näkynyt. Ero on merkittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä Orpo ole sulkenut Uuttamaata ja laittanut sotilaita sen rajoille vartioon. Lapsetkin sai käydä koulua ihan rauhassa, toista oli Marinin koulusulut.

Voiks joku olla noin pöljä?!

Sä olet semmoinen trolli, että jos Marin ei olisi sulkenut kouluja, sinä olisit huutanut heti ensimmäisenä kovaan ääneen, että miksei Marin suojellut lapsia? 

Vierailija
30/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin on. Jylhän Tiinan kans ei ole tehty enää kauppoja

Orpon aikana yritysmaailma on kokenut rakettimaista nousua. Esimerkkinä Penttilän bussi. Näillä Kokoomus siivittää Suomen kukoistukseen, kunniaan.

"rakettimaista nousua" Penttilän bussissa 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilijalanjälki ainakin on pienempi kuin vuosikymmeniin. Tällä menolla ilmasto pysähtyy ihan kohta.

Vierailija
32/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan. Orpon hallitus on huomattavasti parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 70-vuotias ja voin sanoa, että huonoimmat hallitukset ikinä mun elinaikana ovat olleet Sipilän ja Orpon hallitukset. 

Sinun näkökulmastasi ehkä

Ei mitenkään ehkä vaan tuo on minun vakaa näkemykseni. Olen "ehkä" sinua vanhempi, kokeneempi ja todennäköisesti korkeammin koulutettu, joten pystyn arvioimaan näitä asioita.

Toki luulen, että aika moni jakaa näkemykseni. 

Olet vassarinpaska joten byebye.

Vierailija
34/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tuore vasemmistoloisen ininä on musiikkia korvilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömyys ja etenkin konkurssit lähti heti kasvuun kun oikeistohallitus tuli räsismikohuineen voimaan. Mutta hei käänne parempaan on ihan nurkan takana - sanoi Katainenkin.... :) lol sitä odotellessa..

Vierailija
36/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole yhdenkään hallituksen veroinen. Aidosti huonoin hallitus koko Suomen historiassa, heittämällä.

Vierailija
37/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parasta säätää nopeasti laki ettei näitä rässepellejä enää päästetä hallitukseen eli siis laitaoikeistopuolueet kuten PS, Kok. KD, RKP vain muutaman mainitakseni...

Vierailija
38/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätökset vaikuttavat aina muutaman vuoden viiveellä. Marinin haitalliset ja sairaat päätökset alkoivat vaikuttamaan vasta tällä vaalikaudella. Nyt kun nykyinen hallitus on korjannut asiat, niin seuraava hallitus nauttii nykyisen hallituksen tuottamasta hyödystä ja ottaa pisteet röyhkeästi itselleen. Marin on osoittautunut Suomen historian heikoimmaksi pääministeriksi. 

Vaikeudet alkoi Sipilän kaudella, siksi Marin joutui ottamaan velkaa. Ja Orpo vie taas päin persettä, seuraava hallitus on taas pulassa.

Oikeisto osaa vain dotkea, sen näkee Putinista ja Trumpistakin.

Vierailija
39/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on ollut monta surkeaa hallitusta peräkkäin.

Välissä oli Marinin hallitus joka oli hyvä. Auttoi työttömiä, suojeli koronalta, vei meidät Natoon Venäjältä turvaan, eikä pelännyt mitään.

Vierailija
40/62 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätökset vaikuttavat aina muutaman vuoden viiveellä. Marinin haitalliset ja sairaat päätökset alkoivat vaikuttamaan vasta tällä vaalikaudella. Nyt kun nykyinen hallitus on korjannut asiat, niin seuraava hallitus nauttii nykyisen hallituksen tuottamasta hyödystä ja ottaa pisteet röyhkeästi itselleen. Marin on osoittautunut Suomen historian heikoimmaksi pääministeriksi. 

Vaikeudet alkoi Sipilän kaudella, siksi Marin joutui ottamaan velkaa. Ja Orpo vie taas päin persettä, seuraava hallitus on taas pulassa.

Oikeisto osaa vain dotkea, sen näkee Putinista ja Trumpistakin.

Johtuu juuri tuosta siltarumpupoliitikasta eli lähinnä kavereille järjestellään asioita paremmin, kun pitäisi hoitaa koko Suomen asioita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän